Digitalizacija zdravstva u službi pacijenata, lekara i nauke

06.12.2017. 10:32 0

Jedan od izazova 21. veka u oblasti zdravstva predstavlja primena softverskih rešenja koja donose benefite, kako za pacijente, tako i za medicinsku struku.

Razvoj softverskih rešenja u zdravstvu predstavlja važan razvojni zadatak koji ima za cilj praćenje kvaliteta, bezbednosti i efikasnosti medicinskih usluga, kao i analizu dobijenih podataka sa ciljem njihovog upoređivanja i usklađivanja sa praksom drugih evropskih zemalja.

Koriščenje IT tehnologije u zdravstvu se nameće kao realna potreba u cilju efikasnog upravljanja ograničenim resursima uz održavanje visokog stepena kvaliteta zdravstvene usluge.

U poslednjih 15 godina, Fresenius dijalizni centri koriste EuClid – savremenu, naprednu kliničku bazu podataka u okviru koje se evidentira, na anonimnoj osnovi, detaljna preskripcija za svakog pacijenta, dijalizni tretmani, potrošnja dijaliznog materijala kao i svi drugi parametri tretmana čime se izuzev podataka o stanju pacijenta i njegove bolesti dobija i široka baza informacija o propisanom tretmanu hemodijalize, toku lečenja, terapiji i medicinskim parametrima stanja.

Nakon višegodišnje primene softverskih rešenja koja u svom fokusu imaju potrebu da se lakše i efikasnije upravlja dijaliznim centrom, savremene tendencije nameću potrebu softverskih rešenja koja u svom fokusu imaju pre svega pacijenta i podrazumevaju razvoj i primenu aplikacija koje su široko dostupne putem mobilnih telefona, tableta i sl. kako pacijentima, tako i najbližem okruženju samog pacijenta.

Sve više ćemo čitati i pričati na teme kao što su telemedicina, dijagnostika putem aplikacija, on-line savetovanja, personalizovana terapija i sl.

Digitalizacija zdravstvenog sistema je veoma važna i praktično neophodna i kada govorimo o efikasnosti upravljanja zdravstvenim ustanovama. Krupnim koracima grabimo ka uvođenju kapitacije i u dijalizi, kada će se za tačno definisan novac tražiti realizacija unapred definisane vrednosti/propisanog tretmana. Primena softverskih rešenja menadžerima u zdravstvu omogućava kontrolu efikasnosti svih elemenata u procesu.

Nesumnjivo je da u bliskoj budućnosti u Srbiji treba očekivati ubrzanu digitalizaciju zdravstvenog sistema, razvoj, nadgradnju i dalje sistemsko povezivanje postojećih IT platformi u zdravstvu (Heliant – e-zakazivanje pregleda, e-zdrastvena knjižica, e-recept), kao i prateći razvoj brojnih drugih IT rešenja i aplikacija koje sve više postaju strateška politika zdravstvenih sistema širom sveta.


Komentari

  Dodaj komentar
  • Nema komentara

Ostale pri?e i analize

Ovo su najbogatiji ljudi svih vremena

Koga god da pitate ko je najbogatiji čovek svih vremena, uglavnom ćete dobiti odgovor da je to Bil Gejts… Pa, Time magazin je odlučio da se pozabavi ovim pitanjem i sazna ko bi zaista trebalo da n...

23.05.2018. 16:28 Lux Life Detaljnije

Da li su kompanije u Srbiji spremne za GDPR?

Veliki broj kompanija u Srbiji još nije utvrdilo da li se na njih odnosi opšta uredba EU o zaštiti podataka (General Data Protection Regulation – GDPR), čija primena počinje 25. maja. Čak se i kom...

21.05.2018. 12:00 NE Detaljnije

Nepo System – servisni centar!

Nepo System je najveći servisni centar u našoj zemlji i nastao je na ideji da klijentu treba pružiti kvalitetnu uslugu koja će prevazići njegova očekivanja. Imajući u vidu da se za delatnost servis...

18.05.2018. 12:30 Detaljnije