Priče i analize

25.04.2019. 16:11

Gradnja

Autor: Aleksandra Đenadić, Prvo osnovno tužilaštvo

Singapurski aerodrom dobio predivni vodopad

Putnici koji svoj let budu čekali na aerodromu Jewel Changi mogu da uživaju u remek-delu građevinarstva i hidrotehnike – vodopadu visine 40 metara!

Po projektu arhitektonske firma Safdie Architects izveden je novi terminal aerodroma u Singapuru u formi ogromne staklene kupole kroz čiju sredinu teče, ni manje ni više nego, vodopad i to od vode dobijene prikupljanjem kišnice. Međutim, kako ovo čudo mehanike fluida ne bi bilo usamljeno, u novom terminalu zasađeno je mnoštvo biljaka pa ceo aerodrom izgleda više kao džungla nego kao (dosadno) mesto gde čekate let, prenosi portal Gradnja.

Najvećem unutrašnjem vodopadu na svetu omogućen pad vode s visine od 40 metara.

Osim što objekat čini pet spratova iznad zemlje, isto toliko se spušta i ispod površine, pa je najvećem unutrašnjem vodopadu na svetu omogućen pad vode s visine od 40 metara.

Četrnaest stubova, nalik drveću, drži konstrukciju kupole koja je formirana kao rešetkasta ljuska sa staklenim panelima. Visokotehnološko staklo maksimalizuje prodor prirodnog svetla, a istovremeno sprečava pregrevanje unutrašnjosti, te biljke imaju idealne uslove za rast. Svaki stakleni panel ima međusobni razmak od 16 milimetara, kako ne bi došlo do oštećenja uzrokovanog bukom aviona, piše Dezeen.
Singapurskiaerodromfotoaerodrom

Kolektori za navodnjavanje biljaka

Za vreme kišnih oluja, kolektori prikupljaju kišnicu koja se koristi za vodopad, kao i za navodnjavanje biljaka u objektu.

Svih nadzemnih pet spratova okružuje terasasti vrt Shiseido, koji sadrži nekoliko manjih vodopada. Na poslednjem nivou objekta nalazi se Canopy Park, površine 1.400 kvadratnih metara, kroz koji je organizovan niz atraktivnih prostora poput lavirinta od žive ograde, zabavnog parka i višenamenskog prostora kapaciteta od 1.000 mesta.

Aerodrom više izgleda kao džungla nego kao (dosadno) mesto gde čekate let.

Kupolasti objekat je povezan je sa mrežom javnog prevoza. Objekat je direktno povezan sa Terminalom 1, dok je sa Terminalima 2 i 3 povezan preko pešačkih mostova

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.