Gregor Guberinić, vlasnik kompanije Bibli iz Pružatovca

Ljuti čvarak, to sam ja

  • Broj 52, jul/avgust 2018.

  • Aleksandar Žič

  • 2 komentara

Pre četiri godine, počeo sam da pravim čvarke. Pre toga firma nije imala veze sa mesnom industrijom, a ni ja koji sam završio Prirodno-matematički fakultet i bavio se trgovinom. O preradi mesa do tada ništa nisam znao. U pogonu sam video neku mašinu i pitao šta je to, objasnili su mi da je to mašina za pravljenje čvaraka. Sedeo sam pored tog kazana i razmišljao kako ću i šta ću. To je bio ključan momenat u ovoj priči...

Biti „kralj čvaraka“ Srbije i trijumfovati u sedištu Evrope, ništa neverovatno i nedostižno pokazao je vlasnik kompanije Bibli Gregor Guberinić na svečanosti u Kraljevskom teatru Park (Théâtre Royal du Parc) u Briselu.
„Bilo je glamurozno, na svetskom nivou, jer je i sam događaj svetski. Bilo je tu poslovnih ljudi od Japana i Koreje do Irana“, kaže za „Novu ekonomiju“ Guberenić, glavni „krivac“ što se u svetu biznisa odigralo ono što se ne dešava svaki dan. Da čvarci iz Srbije stignu u prestonicu Evrope, prođu crvenim tepihom i pobede u elitnom društvu proizvođača hrane iz celog sveta. Bibli domaći čvarci i svinjska mast, proizvedeni u pogonima kompanije smeštene u potkosmajskom selu Pružatovac, poneli su priznanje Superior Taste Award (Nagrada za superiorni ukus) pobedom na prestižnom međunarodnom takmičenju koji organizuje International Taste & Quality Institute iz Brisela.
Tako su tradicionalni proizvodi naših pradedova prošli briselskim crvenim tepihom i na svečanoj ceremoniji dodela nagrada, u elitnom društvu proizvođača hrane iz celog sveta, poneli po Mišlenovu zvezdicu, koje su u rangu svetski najpriznatijih nagrada u svetu kulinarstva za kvalitet i ukus. Naime, da bi se našli na ovom mestu, čvarci su prošli nezavisnu i strogu analizu žirija u kojem je više desetina kuvara iz raznih evropskih zemalja, a pred sudijama je bio samo proizvod, bez imena zemalja i proizvođača.
Čvarci se prave po domaćoj, tradicionalnoj recepturi sa ovih područja. Pažljivo birane komade mesa obrađujemo na starinski, zanatski način. Svi proizvodi začinjeni su po viševekovnim recepturama ovog podneblja, a Bibli brendu sam ja dao svoj pečat i zato je ovaj čvarak poseban“, kaže za naš list vlasnik kompanije Gregor Guberinić, koji je za deceniju sa odabranim timom uspeo da napravi poslovni bum. Za samo godinu dana Bibli beleži porast proizvodnje od 72 i porast zaposlenih od 90 posto, te sada u njoj radi 40 ljudi. Na tome, kaže „kralj čvaraka“, kompanija ne staje, a izazovi tek predstoje. Pre nego što otkrije svoju biznis priču, Gregor Guberinić potvrđuje izreku da „iza svakog uspešnog muškarca stoji žena“.

 

Nova ekonomija: Dakle, kako ste krenuli u proizvodnju čvaraka?

Gregor Guberinić: Kada sam krenuo sa ovim, prijatelji su me pitali gde sam krenuo, opominjali da su mi deca mala, a ja ulazim u novi biznis koji će činiti da dolazim nervozan sa posla. Kum mi je rekao - jesi lud, gde si pošao, situiran si da možeš ceo život da sediš kod kuće i maziš ćerke. Ali sam od starta imao podršku supruge Danijele, koja mi je rekla da zna šta ćemo izgubiti, ali da ona zna i da ja želim i da mogu više. Nakon pozicioniranja na domaćem, Bibli je pred vratima EU tržišta. Odnedavno kompanija ima i dozvolu za izvoz u zemlje članice Evropske unije, a Mišlenove zvezdice iz Brisela mogle bi da nam otvore nova vrata.

 

NE: Koja su to nova vrata?

Gregor G: Aplicirali smo za sertifikaciju pogona da dobijemo dozvolu za izvoz na tržište država članica EU i uspeli smo u tome. Ideja je da uđemo na tržište EU, ali ne znam kako će to izgledati. Ne znam odakle treba krenuti, da li iz Hrvatske i Slovenije, koje takođe proizvode čvarke. Još nemam odgovore na pitanja gde i kako da plasiramo naše proizvode. Nastojim da uradim sve što mogu, a ne znam dokle ćemo stići. Sada počinjemo da se bavimo time i to je veliki posao.

 

NE: Imate li san da čvarcima osvojite evropsko tržište?

Gregor G: Nadam se. Radim na tome, ali nemam snove, već samo idem napred, trudeći se da to radim pošteno, korektno, iskreno. To je do sada davalo rezultate, pa se nadam da će i dalje. Cilj je osvajanje, ne mogu reći evropskog tržišta, već ulazak na to tržište koje možda može doneti veliki posao. Na tome radim, ne sanjam.
NE: U Briselu se pokazalo da srpski brend iz vaših proizvodnih linija može da ide rame uz rame sa glamuroznim brendovima Evrope i sveta?
Gregor G: Hteli smo da imamo potvrdu za naš kvalitet. Znate, kada uđete u prodavnicu i gledate čvarke i vidite šest proizvođača, a nemate svog favorita, pitate se šta da uzmete. Sada je moj proizvod okićen žigom, pa će ga kupci lako prepoznati. Moja filozofija je da se to gleda, tako ja postupam kada nešto kupujem. Kada je u pitanju neka značajna nagrada, pogotovo ovakva svetska, ja bih se prvi uhvatio za taj proizvod. Računam da ćemo na taj način povećati i plasman.

 

 

Nastavak teksta možete pročitati u 52. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija".

pošaljite komentar

2 komentara

  • Saša Ignjatović

    Odlično odrađeno Cina

  • Braca

    Pravi čovek na pravom mestu u pravom trenutku!!