Ana Krstajić, Fakultet muzičke umetnosti

Ne čekajte priliku, stvorite je

  • Broj 37, januar-februar 2017.

  • Milena Stević

  • 0

Na putu ka uspehu bitno je da se održe svakodnevna kondicija i otvorenost za sve druge oblasti. Ljudi koji se bave klasičnom muzikom često misle da ne mogu da crpu inspiraciju ni iz čega osim klasike, što je besmisleno... Na proleće ćemo organizovati donatorski koncert, kada ćemo pozvati poznate umetnike sa džez i klasične scene da nam pomognu da dobijemo više pažnje publike, pa ćemo možda i da uspemo prikupiti ostatak novca za Berkli univerzitet

Dvadesetdvogodišnja Beograđanka Ana Krstajić, 2016. godinu pamtiće po premijerama pozorišnih predstava za koje je komponovala muziku, po poseti centru evropske klasične muzičke kulture – Berlinu, završetku osnovnih studija, upisivanju mastera, nagradama, dobijanju stipendije za Berkli koledž...  

Kao pobednica na takmičenju „The Best Musical Mind", koje je u saradnji sa Berkli muzičkim koledžom održano u Beogradu, osvojila je usavršavanje na letnjem muzičkom kampu u Valensiji i dve nedelje boravila u ovom španskom gradu. Od 200 učesnika kampa, njih petoro dobilo je stipendije za studije na ovom koledžu. Dve od pet stipendija pripale su studentima iz Srbije – Ani, za master i njenom kolegi Draganu Hajnrihu, za osnovne studije. Prva i jedina stipendija za master dodeljena je ove godine i pripala je ovoj mladoj kompozitorki. 

„Tokom boravka u Valensiji imali smo prilike da slušamo najbolje profesore i da upoznamo kolege iz čitavog sveta", kaže Ana. „Na kraju kampa održan je finalni koncert, na kom smo svi zajedno nastupali. Tokom druge nedelje kampa nas pedesetoro pozvani smo da izađemo na audiciju za dobijanje stipendije za studije na Berkli koledžu, a dobitnici su proglašeni na završnom koncertu. Bilo je potpuno neverovatno da smo se među petoro stipendista našli nas dvoje iz Srbije. Dobili smo najveće stipendije – Dragan 70 odsto stipendije za osnovne studije, a ja 75 odsto za master. Nažalost, nije dodeljena nijedna puna stipendija, tako da nam oboma fali ostatak novca."

Školarina za njene master studije iznosi 40.000 dolara, a stipendijom joj je pokriveno 30.000. Kako bi prikupili novac za ostatak školarine i troškove života, obraćali su se brojnim fondovima, ali to do sada nije dalo rezultate. Planiraju da u tu svrhu organizuju donatorski koncert.  

„Na proleće ćemo organizovati donatorski koncert, kada ćemo pozvati poznate umetnike sa džez i klasične scene da nam pomognu da dobijemo više pažnje publike, pa ćemo možda i da uspemo  prikupiti ostatak."

Stipendiju za master program muzike za film, televiziju i video-igre na departmanu Berkli koledža u Valensiji dobila je tokom leta 2016, dok je završavala četvrtu godinu osnovnih studija Fakulteta muzičke umetnosti u Beogradu. Razmišljala je gde da nastavi svoje studije, a plan je bio da to možda bude Berlin, zbog savremene klasike u koju se tamo mnogo ulaže, kaže Ana. Međutim, pošto je dobila stipendiju za Berkli, upisala je master u Beogradu, u klasi profesorke Isidore Žebeljan, u kojoj je bila i na osnovnim studijama, na odseku Kompozicija i orkestracija.

Ana komponuje klasičnu, elektroakustičnu i primenjenu muziku, odnosno muziku za film, pozorište, video-igre. Kompozicije su joj izvođene u Srbiji, Bosni i Hercegovini, Nemačkoj, Francuskoj i Americi, a kompozicija Daljina iza Tornika, nastala kao porudžbina prve flaute Beogradske filharmonije, premijerno je izvedena u Minhenu.



Nastavak teksta možete pročitati u 37. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija

pošaljite komentar

Nema komentara