Milica Slijepčević, stručnjak za modni marketing

Nemojte biti demode

  • Broj 48, mart 2018

  • Julijana Vincan

  • 0

Koliko smo puta čuli izreku da odelo ne čini čoveka. Na to bi cinici odgovorili – ne čini, ali ga sačinjava. Ono što je važno znati, jeste činjenica da se utisak o nekoj osobi stiče u prvih nekoliko sekundi. Ako utisak bude pogrešan, onda je potrebno mnogo više vremena da se popravi. Bitan element tog prvog utiska svakako je odeća. Nezavisno od toga da li je skupa, firmirana, po poslednjoj modi...

„Poslužiću se rečima legendarne Koko Šanel - moda je prolazna, stil je večan. Sve što je sada deo klasike, u jednom trenutku je bilo veoma moderno. Prešlo je u klasiku zbog kvaliteta, elegancije, lepote, upotrebne vrednosti koju daruje i pruža potrošačima. Pogledaje samo u svoju garderobu. Da li možete da je zamislite bez male crne haljiine, bar jednog šanel kostima i bele košulje", kaže u razgovoru o modi kao delu poslovnog identiteta dr Milica Slijepčević, docentkinja Univerziteta Metropolitan i predavač modnog marketinga.


Koliko je moda bitna za poslovne ljude? Znamo da nas drugi često procenjuju po garderobi.

Odelo ne čini čoveka, ali govori o njemu. Da bi se predstavili u što boljem svetlu, uspešni ljudi iz biznisa su oduvek angažovali kreatore i stiliste. Komunikacija je neprestan proces i veoma je značajna u svim sferama života, posebno u biznisu. Naglasila bih i ulogu i značaj neverbalne komunikacije. Prvi utisak je najvažniji. Ako vas neko u startu pogrešno proceni, to može da ima dalekosežne posledice, možda i ne dobijete priliku za „popravni". Činjenica da mi nesvesno donosimo zaključke na osnovu vizuelnog doživljaja i zapažanja, treba da bude jasan signal i uputstvo svakom ko se bavi biznisom da to ne sme da zanemari, već da posveti dovoljno pažnje izgradnji sopstvenog, prepoznatljivog stila odevanja. Ne zaboravimo da je za uspeh u biznisu sve važno, svaki detalj.


Kako garderoba i izgled deluju kao neformalna komunikacija? Zašto se ne preporučuje pretrpavanje firmiranim stvarima?

Pre svega zbog toga što garderoba služi da istakne vašu ličnost, ono po čemu ste drugačiji, zanimljiviji, pa i lepši od drugih. Gomila firmiranih stvari pre svega ukazuje na odsustvo stila i prisustvo nesigurnosti. Moderan je onaj ko prati diktirane modne trendove, stil ima onaj ko prati sebe, svoju ličnost i stil usklađuje u suptilnoj i dovoljoj meri da ne deluje zastarelo ili demode, a ne odstupa od sebe po svaku cenu.


U vašoj monografiji „Modni marketing" u izdanju HERAedu pisali ste pored ostalog i o značaju i razvijenosti modne industrije u bivšoj Jugoslaviji. Kakva je sada situacija?

Naša akutelna modna industrija pokazuje jasne znake oporavka i vraćanja stare slave. Pre svega naši dizajneri su ostvarili sjajne uspehe u inostranstvu, a zatim i naše modne kuće koje mogu da se pohvale značajnim rezultatima vezano za izvoz i nastup na stranim tržištima. Dodatno, marketinški timovi globalnih modnih brendova su nas mapirali kao zanimljivu publiku i potencijalne kupce, pa nas ne zaobilaze. To je ohrabrujuće i inspirativno za sve učesnike.



Nastavak teksta možete pročitati u 48. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija"
pošaljite komentar

Nema komentara