Nik Vudman, osnivač kompanije GoPro

To se zove sudbina

  • Broj 8, mart 2014.

  • Ana Krajnc

  • 0

Kako su počeli


Nakon što su četiri miliona dolara, koje je dobio od investitora za platformu za igre i reklame Funbug, otišla u vetar, Nik Vudman je otišao da surfuje u Australiji i Indoneziji i da razmisli o svojoj budućnosti. Kad se vratio, za novu poslovnu ideju pozajmio je 35.000 dolara od majke. Deceniju  kasnije, Nik Vudman je sa 1,3 milijarde dolara dospeo na Forbsovu listu milijardera

Kao zaljubljenik u surfovanje i snoubording, Nik Vudman je oduvek želeo da ima mogućnost da pravi što bolje akcione fotografije. Na sad već čuvenom putovanju predaha od poslovnog promašaja u Indoneziji i Australiji, koje je trajalo pet meseci, koristio je za snimanje surfa 35 mm kameru koja mu je bila zakačena kaišem za grudi. Primetio je da fotografi amateri takođe pokušavaju da nađu rešenje da što bolje snime akcione fotografije. Imali su problema, jer sa dobrom opremom, koja je bila kabasta, nisu mogli da se približe dovoljno surferima i naprave dobre snimke. Tada je dobio inspiraciju.

Prototip kaiša za prvu akcionu kameru GoPro Hero, koja će vrlo brzo osvojiti svet, napravio je 2002. godine, uz pomoć mamine mašine za šivenje i bušilice. Dve godine kasnije, uz pozajmicu od majke i novac koji je zaradio prodajući sa svojom devojkom Džil, današnjom suprugom, ogrlice sa Balija iz kombija, sa 26 godina krenuo je u novi posao i osnovao kompaniju GoPro sa sedištem u San Mateu, u Kaliforniji.

Počeo je prvo sa 35 mm kamerom koja je bila zakačena kaišem za zglob, da bi vremenom uspeo da napravi digitalnu kameru koja ima izvrsne karakteristike, malih je dimenzija, vodootporna,  wi-fi kompatibilna, sa daljinskim upravljačem i, što je najvažnije, sa pristupačnom cenom od 200 do 400 dolara, zavisno od modela.

Tako je mala srebrna kutijica koja se može videti zakačena na rukama ili kacigama snoubordera, surfera, biciklista, postala nezaobilazni pratilac tragača za adrenalinom širom sveta.
Ljudi ih danas nose svuda sa sobom, beleže raznovrsne vožnje, skokove, ronjenje, a sve više mesta zauzima i u medijskoj industriji.

Smatra se da je možda najbolju reklamu GoPro Hero kamera dobila kad je prošle godine ispala iz aviona, padala deset hiljada metara, upala u svinjac, ostala netaknuta i nastavila da snima prasiće koji su se okupili oko svoje „flaše koka-kole”.


Nastavak teksta možete pročitati u osmom broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija"
pošaljite komentar

Nema komentara