Vesti iz izdanja

27.05.2014. 14:49

Autor: Ana Krajnc

To se zove sudbina

Nik Vudman, osnivač kompanije GoPro

Kako su počeli

Nakon što su četiri miliona dolara, koje je dobio od investitora za
platformu za igre i reklame Funbug, otišla u vetar, Nik Vudman je otišao
da surfuje u Australiji i Indoneziji i da razmisli o svojoj budućnosti.
Kad se vratio, za novu poslovnu ideju pozajmio je 35.000 dolara od
majke. Deceniju  kasnije, Nik Vudman je sa 1,3 milijarde dolara dospeo
na Forbsovu listu milijardera

Kao zaljubljenik u surfovanje i snoubording, Nik Vudman je oduvek želeo
da ima mogućnost da pravi što bolje akcione fotografije. Na sad već
čuvenom putovanju predaha od poslovnog promašaja u Indoneziji i
Australiji, koje je trajalo pet meseci, koristio je za snimanje surfa 35
mm kameru koja mu je bila zakačena kaišem za grudi. Primetio je da
fotografi amateri takođe pokušavaju da nađu rešenje da što bolje snime
akcione fotografije. Imali su problema, jer sa dobrom opremom, koja je
bila kabasta, nisu mogli da se približe dovoljno surferima i naprave
dobre snimke. Tada je dobio inspiraciju.

Prototip kaiša za prvu akcionu kameru GoPro Hero, koja će vrlo brzo
osvojiti svet, napravio je 2002. godine, uz pomoć mamine mašine za
šivenje i bušilice. Dve godine kasnije, uz pozajmicu od majke i novac
koji je zaradio prodajući sa svojom devojkom Džil, današnjom suprugom,
ogrlice sa Balija iz kombija, sa 26 godina krenuo je u novi posao i
osnovao kompaniju GoPro sa sedištem u San Mateu, u Kaliforniji.

Počeo je prvo sa 35 mm kamerom koja je bila zakačena kaišem za zglob,
da bi vremenom uspeo da napravi digitalnu kameru koja ima izvrsne
karakteristike, malih je dimenzija, vodootporna,  wi-fi kompatibilna, sa
daljinskim upravljačem i, što je najvažnije, sa pristupačnom cenom od
200 do 400 dolara, zavisno od modela.

Tako je mala srebrna kutijica koja se može videti zakačena na rukama
ili kacigama snoubordera, surfera, biciklista, postala nezaobilazni
pratilac tragača za adrenalinom širom sveta.

Ljudi ih danas nose svuda sa sobom, beleže raznovrsne vožnje, skokove,
ronjenje, a sve više mesta zauzima i u medijskoj industriji.

Smatra se da je možda najbolju reklamu GoPro Hero kamera dobila kad je
prošle godine ispala iz aviona, padala deset hiljada metara, upala u
svinjac, ostala netaknuta i nastavila da snima prasiće koji su se
okupili oko svoje „flaše koka-kole”.

Nastavak teksta možete pročitati u osmom broju štampanog izdanja časopisa „Nova Ekonomija“

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.