Vladimir Elesin, vlasnik firme Tegla’s Novi Sad

Tri godine do uspešnog posla

  • Broj 38, mart 2017

  • Olivera Bojić

  • 0

Nije cilj vratiti uloženo nego zaraditi još više i plasirati u marketing. To je jedini put do uspeha, kaže Vladimir Elesin, vlasnik novosadske firme Tegla’s  koja godišnje proizvodi desetine hiljada obroka u tegli.

Novosađani Ivana i Vladimir Elesin otvorili su malu radnju pre nekoliko godina  u kojoj proizvode i prodaju salate u tegli, kao zdravi obrok „take away" i počeli su da šire svoju franšizu. Jednostavno, kako Vladimir kaže, pročitali su na internetu članak o proizvodnji salata u tegli i počeli su da razvijaju koncept poslovanja. Mesecima su tražili recepture, lokal, radnike i bavili se vizuelnim identitetom i brendom.

„Početak, kao i svaki drugi, pun je nesigurnosti, raznih prepreka i preispitivanja da li je sve ovo zapravo ono što mi želimo. Nismo od početka znali šta će od svega ovoga da bude, ali smo dali sve od sebe i potrudili se da razmišljamo racionalno. I postavili smo stvari tako da imamo uvid u svaki segment našeg poslovanja", kaže Vladimir koji pored ovog posla radi za jednu kanadsku firmu kao inženjer grafičkog dizajna.

Novac koji se uloži u biznis, kako on napominje, ne treba posmatrati kao trošak nego kao ulaganje u budućnost i razvoj firme.

Nova ekonomija: Kakav je vaš franšizni koncept, koliko se do sada franšiza proširila?

Vladimir Elesin:Trenutno imamo jednu franšizu u Beogradu, radimo na tome da se proširimo i u druge gradove, kao i u zemlje regiona i šire. Dosta je teško u današnje vreme započeti i istrajati u bilo kojoj branši. Zapravo, u ovakvom okruženju dosta je teško biti istrajan i širiti poslovanje jer građani u ovoj državi nalaze se u takvoj situaciji da samo razmišljaju od danas do sutra. I  na takvim temeljima je dosta teško izgraditi poslovanje, a kamoli širiti se brzinom kojom bismo se širili da smo u nekoj razvijenijoj državi. Ali, nikad ne treba klonuti duhom, smatram da je rad i istrajnost ono što će nas dovesti do krajnjeg cilja, a to je prepoznatljiv brend u regionu, a posle toga možda i šire.
 
NE: Da bi neko preuzeo franšizu, šta je sve potrebno i koliko primalac franšize plaća vama naknadu?

V. Elesin: Kod nas franšiza funkcioniše na dva načina. Prvi je kupovina „single franšize" i ona se zasniva na dobijanju prava korišćenja brenda, kao i obuke, marketinga. I svih ostalih elemenata koje jedna franšiza sa sobom donosi kao model poslovanja na teritoriji jednog grada ili opštine. Drugi je „master franšiza" koja podrazumeva kupovinu poslovnog modela za teritoriju jedne države i samim tim mogućnost da se prodaju dalje podfranšizne usluge i samim tim ostvaruje veća dobit. Dakle, korisnik master franšize ima pravo da preprodaje single franšize na teritoriji zemlje gde je franšiza potpisana. Obe franšize imaju niz benefita i predstavljaju celokupni know-how koncept koji se predaje franšizeru na korišćenje. Ne bih pričao o ciframa jer one ostaju u domenu poslovnog dogovora.

NE: Šta sve primalac franšize dobija od vas?

V. Elesin: Od nas se dobija celokupan know-how, kao i još mnogo toga što „klasične" franšize ne nude. Mi imamo sada već trogodišnje iskustvo u ovoj oblasti i ono što možemo preneti franšizeru kao iskustvo je praktično neprocenjivo. Naravno, uz sve to ide i standardni deo franšize koji podrazumeva: obuku radnika, sve recepture, kao i dopunu kada se osmisle novi proizvodi, website, internet marketing. Takođe, pomoć prilikom tržišnog pozicioniranja, nalaženja ciljne grupe, odabira lokacije, način promocije, kao i pomoć prilikom otvaranja i opremanja objekta. Mi znamo koliko je na početku teško i koliko se mora voditi računa o svakom uloženom dinaru. Imaju i naš softver za vođenje posla.



Nastavak teksta možete pročitati u 38. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija.

pošaljite komentar

Nema komentara