Prosečan iznos emitovanja ugljendioksida iz novih vozila tokom 2017. godine iznosio je 118 grama po kilometru, što je više od planiranog limita, pokazuju podaci Evropske agencije za životnu sredinu, navodi se na sajtu Evropske komisije.
Po prvi put prosečno emitovanje ugljendioksida iz automobila bilo je veće nego godinu dana ranije (2016), dok je kod kombija nastavljen trend smanjivanja.
PROČITAJTE JOŠ:
Prema podacima dobijenim u laboratorijskim istraživanjima, prosečna emisija ugljen dioksida kod novih automobila (prodatih tokom 2017. godine) iznosila je 118, 5 rama ugljendioksida po kilometru, što je 0,4 grama više nego u 2016. godini.
Od 2010. godine, kada je započeto praćenje emisije ugljen dioksida, prosečne emisije kod novih EU automobila pale su za 22 grama ugljendioksida po kilometru, što je smanjenje od 15,5 odsto.
Međutim, proizvođači vozila će morati dodatno da smanje emitovanje ovog gasa i to do 2021. kako bi se ispunio cilj EU od 95 grama ugljendioksida po kilometru. Ovo dodatno znači da su neophodna ulaganja u infrastrukturu alternativnih goriva i druge sheme podsticanja u zemljama članicama.
Utvrđeno je da proizvođači vozila poput Automobili Lamburdžini SPA, Mazda Motor Korporacija i Société des Automobiles Alpine nisu ispoštovali sopstvene ciljeve koji se odnose na emisiju ugljendioksida i koji će to morati novčano da nadoknade.
S druge strane, tokom 2017. značajno je porastao broj registrovanih električnih automobila, ali u konačnom zbiru i dalje čine oko 1,5 odsto registrovanih automobila, dok je godinu dana ranije taj procenat bio manji za 0,5 odsto.