Kamere u automobilima koje kontinuirano snimaju saobraćaja u Srbiji nisu regulisane zakonom, mogu se koristiti u sudskom postupku, ali sud odlučuje da li će ih prihvatati kao dokaz.
To znači da za sada pravosudni organi sami određuju da li je snimak zabeležen na ovaj način relevantan i da li je potrebno angažovati sudske veštake za tumačenje snimaka.
Kako za Politiku navodi ekspert za saobraćaj Milomir Veselinović, primenu takozvanih dashcam uređaja treba prethodno analizirati sa aspekata sudskog veštačenja, ljudskih prava i kontrole saobraćaja, pre nego što se pristupi pravnom regulisanju te oblasti.
Prema njegovim rečima, za dokazivanje krivice u saobraćaju sam snimak nezgode nije dovoljan, već se u obzir mora uzeti i brzina i sve ostalo što se dešavalo u vidnom polju kamere.
List navodi i da kamera, u slučaju da nije postavljena na kontrolnoj tabli, ne bi trebala da bude na vetrobranskom staklu, kako ne bi ograničavala vidljivost.
Jeftiniji modeli kamera za automobile su legalne u većem broju zemalja zato što olakšavaju utvrđivanje krivice u saobraćajnim nesrećama, ali su u pojedinim evropskim državama, poput Austrije, zbog narušavanja prava na privatnost u potpunosti zabranjene.