Like-for-like prodaja u METRO AG objektima je u prvom kvartalu porasla za 1%, a glavni doprinos tom trendu dali su Istočna Evropa (bez Rusije) i Azija, kao i kontinuirano snažna prodaja u segmentima „HoReCa“ i „Trgovci“, navodi se u saopštenju te kompanije.
Like-for-like prodaja na međugodišnjem nivou poredi prodaju samo između objekata koji su postojali i prošle i ove godine, odnosno ne zaračunavajući potencijalni rast prodaje koji je nastao usled otvaranja novih maloprodaja.
„Zabeleženi porast prodaje za 2,2%, na ukupno 7,5 milijardi evra, podržan je pozitivnim valutnim efektima“, dodaje se u saopštenju.
EBITDA (Earnings Before Interest Taxes Depreciation Amortization) bez zarade od transakcija nekretninama dostigla je 526 miliona evra, ali se EBITDA bez zarade od transakcija nekretninama i prilagođena valutnim efektima umanjena je za 2,2%.
„Istočna Evropa i Azija ostaju pokretači prodaje za METRO, a naše ciljne grupe kupaca – HoReCa i Trgovci – takođe nastavljaju da se veoma pozitivno razvijaju. Na osnovu snažnog rasta like-for-like prodaje od početka godine, u okviru smernica, potvrđujemo izglede za finansijsku godinu 2019/20”, rekao je Olaf Koh, predsednik Upravnog odbora METRO.
Like-for-like prodaja kod HoReCa kupaca iznosila je 3.5%, a kod trgovaca 5.6%. Pozitivan razvoj zabeležen je i u poslovnom segmentu dostave. U Q1 2019/20 prodaja je porasla za oko 10%, na 1.2 milijarde EUR. Udeo segmenta dostave u prodaji sada iznosi 16%.
U Nemačkoj, METRO je zabeležio neznatno smanjenje like-for-like prodaje od 0.3% u prvom kvartalu 2019/20, usled promene propisa o duvanu. Zabeležena prodaja smanjena je za 0,4%, na 1,3 milijarde evra.
U Zapadnoj Evropi (bez Nemačke) like-for-like prodaja povećana je za 0,5% u prvom kvartalu, a zabeležena je prodaja veća je za 0,4%, na 2,9 milijardi evra.
U Francuskoj su na razvoj prodaje uticali generalni štrajkovi. U Rusiji je like-for-like prodaja smanjena za 5,3%. Međutim, postignuto je neznatno poboljšanje trenda u odnosu na četvrti kvartal 2018/19. Prodaja u domaćoj valuti smanjena je za 4,9%. Zabeležena prodaja porasla je za 2,5%, usled pozitivnih valutnih efekata.
Istočna Evropa (bez Rusije) ostaje pokretač rasta METRO-a. Like-for-like prodaja nastavila je da raste na visokom nivou od 5%. Taj rast je vođen većinom zemalja, od kojih se posebno ističu Turska, Ukrajina, Rumunija i Poljska. U domaćoj valuti prodaja je porasla za 5,1%. Podržana pozitivnim valutnim efektima, zabeležena prodaja je porasla za 6,1%.
U Aziji je like-for-like prodaja porasla za 3,2% u odnosu na prethodnu godinu. Pokretači rasta prodaje bili su Indija i Pakistan, dok su demonstracije u Hong Kongu uticale negativno. Prodaja u domaćoj valuti porasla je za 3,45. Podržana pozitivnim valutnim efektima, prodaja je porasla za 5,2%.
Na dan 31. decembar 2019. godine METRO mreža obuhvata 679 prodavnica, što je za tri više nego na isti dan prethodne godine. U prvom kvartalu 2019/20 otvorena je jedna prodavnica u Ukrajini.