Od sada bez plaćanja penala operaterima nakon raskidanja ugovora

  • 11.07.2018

  • 11:35

  • Blic

  • 0

FOTO: Pixabay

Ko prevremeno raskine ugovor sa mobilnim, fiksnim ili kablovskim operaterom neće više morati da plaća penale, odnosno mesečne pretplate do kraja ugovorne obaveze, već samo razliku između pune i povlašćene cene usluge koju je do tada imao.

To je najvažnija novina rešenja o povredi kolektivnog interesa potrošača na osnovu Zakona o zaštiti potrošača koje je donelo Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacije. To praktično znači da korisnik ima pravo da prevremeno raskine ugovor sa mobilnim, fiksnim ili kablovskim operaterom i čak mu za to ne treba razlog.

- Pošto se radi o obligaciji ili uzajamnom davanju, postavljalo se pitanje na osnovu čega je potrošač morao do sada da plaća operateru mesečne pretplate ako po raskidu ugovora nema više ni usluge. Na taj način stvorena je nesrazmera u pravima i obavezama pružaoca usluga i potrošača i opterećenje na štetu potrošača posebno ako se ima u vidu načelo jednakosti na osnovu člana 15. Zakona o obligacionim odnosima. Zbog toga je ta obaveza plaćanja penala, odnosno, mesečnih pretplata ukinuta - ističu u Ministarstvu trgovine.

Ipak, to ne znači da potrošači neće ništa platiti operateru ako prevremeno raskinu ugovor.

Primera radi, ako potrošač potpiše dvogodišnji ugovor sa mobilnim operaterom na osnovu kojeg dobija za mesečnu pretplatu od 1.000 dinara, određeni broj minuta razgovora, besplatne SMS poruke, kao i uslugu korišćenja interneta i društvenih mreža koji po realnoj mesečnoj ceni koštaju, recimo, 1.500 dinara, onda je korisnik dužan da taj popust nadoknadi. Ako raskida ugovor, recimo, nakon tri meseca, to znači da će morati da plati tri puta po 500 dinara, odnosno 1.500 dinara, i tako nadoknadi štetu operateru - objašnjavaju u Ministarstvu trgovine.

U svakom slučaju, korisnik ima pravo izbora i kada raskine ugovor, odnosno kada treba da nadoknadi štetu operateru.

 - Ako potrošač, recimo, želi da raskine dvogodišnji ugovor nakon 20 meseci korišćenja usluge po povlašćenoj ceni tada će mu verovatno povoljnije biti da isplati još četiri mesečne pretplate do kraja ugovora nego da nadoknađuje razliku između pune i povlašćene cene za čak 20 meseci koliko je koristio uslugu. Ima pravo sam da odredi kako će nadoknaditi štetu operateru - naglašavaju u ministarstvu.

Pravo na prevremeni raskid ugovora imaju i potrošači koji su preko operatera kupili telefon koji isplaćuju kroz mesečnu pretplatu.

pošaljite komentar

Nema komentara