Vesti iz zemlje

06.11.2017. 14:32

Večernje Novosti

Autor: Nova Ekonomija

Puca asfalt na Koridoru 11, ugradili glinu u put

Deonica Ub – Lajkovac na Koridoru 11, tri godine nakon izgradnje, naći će se na sudu umesto na mapi vozača koji putuju ka Jadranu.

Ova trasa, koju su prozvali „auto-put iz njive u njivu“, nikada nije puštena u saobraćaj, a 4,5 kilometara, od ukupno 12,5 koji su asfaltirani, moraće da se radi iz početka, za šta će biti potrebno oko milijardu dinara, odnosno nešto više od osam miliona evra.

Uočena su brojna oštećenja, a utvrđeno je da su majstori ugradili glinu u osnovu auto-puta. 

Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, na čijem je čelu Zorana Mihajlović, podnelo je krivičnu prijavu Tužilaštvu za organizovani kriminal protiv 14 odgovornih lica sa bivšim ministrom Milutinom Mrkonjićem na čelu. 

Postoje i aktivne su garancije koje su dali „Putevi Užice“ i „Planum“ u iznosu od 331 milion dinara, a ostatak od 680 miliona za ovu sanaciju moraće da se uzme iz republičke kase. 

Inženjeri iz CIP-a su utvrdili da pukotine idu kroz ceo asfaltni sloj, kao i da su nastale na dnu slojeva auto-puta. Ocenili su i da je glavni uzrok oštećenja sloj drobljenog kamena i nasip od gline koji se nalaze na dubini od 87 do 100 centimetara. To znači da će zbog gline morati da se skine sloj ove debljine i da se uradi ponovo. Utvrđeno je da su razlozi nastanka oštećenja i „slaba zbijenost, povećana vlažnost i smanjena koherentnost materijala“. 

U elaboratu CIP konstatuje se da su svi materijali koji su ugrađeni u osnovu auto-puta neodgovarajućeg kvaliteta. Samo posle pregleda deonica auto-puta na koje su ukazali „Putevi Srbije“ predloženo je da se sanira 2.620 metara kolovoza, a procenjeno je da bi za to bilo potrebno oko 580 miliona dinara. CIP je predložio sanaciju još 1.995 metara auto-puta, a okvirna procena je da bi popravke ukupno koštale 1,069 milijardi dinara. 

Podsetimo, prvobitni rok za završetak deonice dužine 12,5 kilometara je bio decembar 2012. godine. Od početka radova 2010. do 2014. godine, kada je okončana, potpisano je ukupno 11 aneksa na osnovni ugovor, kao i tri aneksa na Ugovor o dodatnim radovima, čime je povećana cena radova, uz produžavanje rokova za obavljanje posla. Izvođači su i od novog ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture tražili dodatne anekse, ali su odbijeni.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.