Srbija kao brend vredi 40 milijardi dolara, porast od 17% u odnosu na prošlu godinu

FOTO: Pixabay
  • 10.10.2018

  • 15:09

  • Tanjug

  • 0

Vrednost brenda Srbija procenjena je na 40 milijardi dolara, što je porast od 17 odsto u odnosu na prošlogodišnjih 34 milijarde dolara, prema najnovijem izveštaju "Države kao brendovi za 2018" koji objavljuje globalna konsultantska kompanija "Brend fajnens".

Srbija se tako popela za jedno mesto u odnosu na 2017. godinu, zauzevši 80. poziciju na novoj rang-listi među 100 država sveta koje su vrednovane kao brendovi.

Istovremeno, rejting brenda Srbije zadržan je na oceni "A", navodi se u izveštaju "Brend fajnensa" dostavljenom Tanjugu.

Prema podacima iz izveštaja, među 100 najvrednijih brendova država u svetu 14 je iz Centralne i Istočne Evrope, a po vrednosti brenda iz tog regiona prednjači Poljska, budući da je zabeležila skok vrednosti brenda za 14 odsto na 654 milijarde dolara.

Od zemalja sa prostora bivše Jugoslavije na rang-listi se pored Srbije nalaze još samo Slovenija i Hrvatska.

Slovenija se zadržala na 62. mestu, na kom je bila i prošle godine, mada je zabeležila rast vrednosti brenda od 29 odsto na 82 milijarde dolara, dok je Hrvatska na 77. poziciji sa vrednošću brenda od 42 milijarde dolara.

U izveštaju se navodi da devet zemalja iz regiona "i dalje čeka u redu" da se izbori za ulazak na globalnu rang-listu, a među njima su, pored drugih, Crna Gora, Bosna i Hercegovina, Makedonija, Albanija, Belorusija, Gruzija, Moldavija...

"Priča o regionu je očigledno priča o rastu", izjavio je Konrad Jagodžinski iz "Brend fajnensa", dodajući da zemlje Centralne i Istočne Evrope nastavljaju da privlače investicije i turiste sa ostatka Starog kontinenta i iz drugih delova sveta.

Sjedinjene Američke Države su i dalje najskuplji brend među zemljama sveta, daleko ispred ostalih, budući da je vrednost brenda SAD procenjena na 25.899 milijardi dolara.

Na drugom mestu je Kina sa vrednošću brenda od 12.779 milijardi dolara, a na trećem Nemačka sa 5.147 milijardi dolara.

pošaljite komentar

Nema komentara