
Kolumna Biljane Stepanović
Maraton iz našeg dvorišta
Broj 40, maj 2017
Sudeći po društvenim mrežama, ko se ove godine nije pojavio na Beogradskom maratonu da protrči makar neki metar, uopšte nije u trendu. Svi su kačil...
Broj 40, maj 2017
Ana Krajnc
0 komentara
Bez ikakvog formalnog znanja iz umetnosti, biznisa ili modnog dizajna, Mark Eko počeo je da dizajnira i proizvodi majice kad je imao 21 godinu. Danas kompanija koju je osnovao vredi gotovo milijardu dolara, a pored modnog biznisa, bavio se i crtanjem grafita, medijima i izdavaštvom. Prošle godine prodao je i svoju drugu kompaniju, Complex, investicionom fondu Verizon-Herst za gotovo 300 miliona dolara. Danas je posvećen kreiranju video-igrica i pisanju knjiga
Mark Eko Milekofski spada u grupu onih uspešnih preduzetnika milionera koji nikada nisu završili nijedan fakultet ni školu za biznis, već su još kao tinejdžeri bili fokusirani na ono što vole i stvaranje novca. Rođen je 1972. godine u Lejkvudu u Nju Džersiju. Otac je bio farmaceut, a majka se bavila prodajom nekretnina. Eko je kao veoma mlad pokazivao ljubav prema umetnosti, dizajnu, rep i hip-hop kulturi, a posebno je voleo stripove i grafite. Kad je imao 15 godina, pretvorio je roditeljsku garažu u dizajnerski studio i izložbeni prostor u kom je štampao majice sa svojim dizajnom, proizvodio hip-hop odeću po meri, a čak je radio i umetničko oslikavanje noktiju kako bi dodatno zaradio.
U intervjuu za CBSnews, kada je govorio o tome kako se našao u poslu dizajna odeće za rep i hip-hop populaciju, objasnio je da je kao dečak bio isuviše debeo da bi se bavio brejkdensom, nedovoljno odvažan da bi repovao, pa je zato sebe potražio i našao u umetnosti. Posle srednje škole, upisao je Farmaceutski fakultet u Nju Džersiju, ali je zapravo većinu studentskih dana provodio u slikanju i crtanju grafita. Tada je prvi put počeo da koristi Ecko kao zaštitni znak na svojim grafitima. Na trećoj godini fakulteta odlučio je da napravi pauzu i potpuno se posveti umetnosti i proizvodnji majica sa njihovom dizajnom. Nikada se posle te pauze nije vratio farmaciji.
Osnovao je 1993. godine kompaniju za proizvodnju majica uz nekoliko hiljada dolara finansijske pomoći od rodbine i prijatelja. Prvo što je uradio, otputovao je u Hongkong kako bi naučio što više o industriji odeće i krenuo u proizvodnju majica.
Veliki skok popularnosti, kako piše portal Notablebiographies, brend je doživeo već prve godine od osnivanja, kada je Eko uspeo da predstavi svoje majice u emisiji Good Morning America, a posebno kada su mu klijenti postali reditelj Spajk Li i reper Čak Di, osnivač grupe Public Enemy. Iako u to vreme urbana garderoba još nije bila popularna kod velikih brendova, Eko je uspevao da prodaje svoje majice u manjim buticima u nekoliko gradova Amerike. Prodavale su se veoma dobro, pa je odlučio da proširi svoju ponudu sa celokupnom hip-hop i skejterskom garderobom, kada je došao na ideju da napravi i čuveni logo sa nosorogom, koji je preko trideset godina zaštitni znak njegovog modnog brenda. Jednom prilikom rekao je da je inspiraciju dobio iz očeve kolekcije različitih figurica nosoroga.
Međutim, kada je počeo sa širenjem i proizvodnjom druge odeće, farmerki i jakni, počeli su finansijski problemi.
Dok je njegova odeća i dalje bila veoma popularna, u prvih šest godina od osnivanja, kompanija Ecko Unlimited bila je šest miliona dolara u gubitku.
Nastavak teksta možete pročitati u 40. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija.
Broj 40, maj 2017
Sudeći po društvenim mrežama, ko se ove godine nije pojavio na Beogradskom maratonu da protrči makar neki metar, uopšte nije u trendu. Svi su kačil...
Broj 40, maj 2017
Privreda Srbije u poslednjih godinu dana postiže dobre rezultate. Tako kažu brojke. Privredni rast je prošle godine iznosio 2,7%. Za tekuću godinu ...
Broj 40, maj 2017
Hvatam sebe, grešnog, kako priželjkujem smrt Đerđa Šoroša. Ne iz neke zluradosti ili želje da gospodinu napakostim, već čisto da vidim ko će ga nas...
Broj 40, maj 2017
Apsolutno bih voleo da ostanem i da živim u Srbiji. Međutim, u njoj nemate sigurnost da po završenim studijama, ovde ili u inostranstvu, možete da ...
Broj 40, maj 2017
Četvoro studenata druge godine fakulteta FEFA u Beogradu uspeli su da se plasiraju u finale, među 20 najboljih studentskih ekipa u rešavanju studij...
Broj 40, maj 2017
Kao i u biznisu, u svim službama koje su vezane za državu - javne institucije, državna služba, pa tako i škole, sve je podložno partijskoj kadrovsk...
Broj 40, maj 2017
Iako je svaki sedmi osnovac „vukovac", a polovina đaka su odlični i vrlo dobri, studije u roku završava tek 15 odsto studenata, a samo 13 odsto pro...
Broj 40, maj 2017
Kako je ključni problem u celoj sagi oko Agrokora prezaduženost koncerna sa sedam milijardi evra dugova, jasno je da se poverioci ne mogu namiriti ...
Broj 40, maj 2017
Bojazni da će i Srbiju možda zadesiti „slučaj Agrokor", odnosno propast velikih privrednika, nisu realne, to se ne može dogoditi. Takođe, ovaj sluč...
Broj 40, maj 2017
Nije pametno razmišljati o sustizanju EU, jer je to suviše dalek san. Potrebno je pomalo popravljati ekonomsku situaciju, smanjivati nejednakost. M...
Broj 40, maj 2017
Dok sa jedne strane strani investitori dobijaju hiljade evra po radnom mestu, kako bi se statistički i politički povećala zaposlenost, a radnicima ...
Broj 40, maj 2017
Više od tolerisanja neplaćanja poreskih obaveza, intervencija države u liku „svemogućeg" premijera predstavlja poseban razlog za zabrinutost. Poset...
Broj 40, maj 2017
Užasavaju me ljudi koji kažu da ih politika ne zanima. Nedavno sam srela studenta koji se žalio na stanje u Domu zdravlja. U drugoj rečenici je izg...
Broj 40, maj 2017
Kašnjenje na prijemni ispit za srednju muzičku školu i padanje na prijemnom na scenografiji prokrčili su put Kristini Pirković ka slikarstvu. Iako ...
Broj 40, maj 2017
Broj nerešenih predmeta u suđenjima se nagomilava, tako da je od 2012. godine povećan za 30 odsto. Osim što su sudovi i dalje neažurni, ni kvalitet...
Broj 40, maj 2017
Srećko Mihailović, sociolog i istraživač javnog mnjenja, koji je odlično prognozirao rezultate nedavno završenih predsedničkih izbora, kaže da nije...
Broj 40, maj 2017
Mi smo zemlja u stalnoj tranziciji. Naša pozorišta još posluju po sistemu koji je uveo tužni socijalizam. Nije tamo svima jasno da je Tito umro pre...
Broj 40, maj 2017
Klijentelu smo delili na „zavisnike" - one koji ne izlaze iz dvorišta, „simpatizere" manje-više redovne, „ljude sa obavezama" koji nisu bili iz kra...
Broj 40, maj 2017
Kad krenete iz doline Timoka, osim što ćete bar pet puta preći neobezbeđenu prugu, usput ćete hvatati radio-talase iz susedne Bugarske, a poneke i ...
Nema komentara