
Kolumna Biljane Stepanović
Niko nije siguran. Dok se ne učlani u SNS
Broj 41, jun 2017
Naš se pravni sistem, dame i gospodo, rašiva po svim šavovima. Ide se ka njegovom ukidanju. Bivši načelnik Uprave saobraćajne policije Dragiša Sim...
Broj 41, jun 2017
Marica Vuković
1 komentar
Početkom iduće godine država treba da prekine pomoć Er Srbiji, a od megalomanskih planova se polako odustaje. Od dugačkih letova zasad ostaje inače neisplativa, dakle politička, linija za Ameriku, a rukovodstvo najavljuje povećanje broja sedišta. To su još davno izmislile loukost kompanije. Za to vreme, podataka o poslovanju Er Srbije - nema.
Avio-kompanija Er Srbija je najavila brojna poboljšanja - ugradnju šipki u avionima za koje će se držati putnici koji nemaju kartu, a od sledeće sezone prevoz putnika u kargo delu i mogućnost da se karte kupuju kod pilota.
Na sreću to je samo šaljivo viđenje jedne zabavne emisije u kakvom će stanju u budućnosti biti Er Srbija koja tri godine od osnivanja ukida neke linije i smanjuje sedišta u avionima. Te novine su izazvale sumnje u javnosti da je nacionalna avio-kompanija u problemima i da bi suvlasnik Er Srbije, Etihadervejz iz Ujedinjenih Arapskih Emirata mogao smanjiti svoj udeo ili se povući i ostaviti te probleme većinskom vlasniku, Vladi Srbije, odnosno građanima Srbije, o čijem trošku je i ranije održavan Jat ervejz. Etihadeviejšen grupa je to demantovala, ali i dalje ima mnogo nepoznanica o poslovanju Er Srbije i povlasticama koje je dobio Etihad da bi preuzeo ono što je ostalo od Jata, ali ne i njegove dugove.
Dodatnu bojazan da Er Srbiji posle brzog uzleta preti prizemljenje izazvale su i vesti iz Etihad grupacije o smeni i odlasku čelnih ljudi, među kojima je i Džejms Hogan, bivši predsednik i direktor Etihadervejza sa kojim je premijer Srbije Aleksandar Vučić 2013. godine potpisao ugovor o preuzimanju Jata, odnosno osnivanju nove avio-kompanije u kojoj Etihad ima 49 odsto vlasništva. Smene u Etihad grupi nisu obrazložene lošim poslovanjem, ali je nesporno da su čelnici koji napuštaju kompaniju učestvovali u donošenju odluka u nekim partnerskim evropskim kompanijama koje su u gubicima. Etihad osim u Er Srbiji ima suvlasništvo i u kompanijama Alitalija, Er Berlin, Džet ervejz, ErSejšels i Virdžin Australija. Hogan je i član Nadzornog odbora Er Srbije.
Sve koji su sumnjali da Srbija mirno posmatra dešavanja u Etihadu razuverila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović rečima da postoji plan B i za Er Srbiju, kao što je postojao za Železaru Smederevo, Galeniku, RTB Bor…
"Da li će kadrovski nešto da se menja u Etihadu, manje je naša stvar. Ali zato onaj drugi deo, o kom smo iz medija informisani, ukoliko dođe do bilo kakvih drugih informacija ili želja drugog suvlasnika, onda ćemo naravno sesti u Vladi i razgovarati. I uvek postoji za svaku stvar, bar kada se tiče infrastrukture i ovog ministarstva, plan B”, kazala je ministarka.
Prema oceni savetnika za strana ulaganja Milana Kovačevića, skoro sve što je u vezi sa Er Srbijom je netransparentno, zbog čega se i mogu čuti različita nagađanja o tome šta se dešava u toj kompaniji i o njenoj daljoj sudbini.
"Sam ugovor Vlade Srbije i Etihada ima mnogo nejasnoća, ali je jasno da je Etihad bolje prošao i ima više koristi od Vlade Srbije u zajedničkom poslu. Vlada je dala dosta ustupaka i povlastica Er Srbiji, počev od toga pod kojim uslovima koristi usluge beogradskog aerodroma. Etihad je preko Srbije došao do Evrope, do velikog dela tržišta, što je za tu grupaciju ogromna pomoć”, ocenio je Kovačević za „Novu ekonomiju".
Broj 41, jun 2017
Naš se pravni sistem, dame i gospodo, rašiva po svim šavovima. Ide se ka njegovom ukidanju. Bivši načelnik Uprave saobraćajne policije Dragiša Sim...
Broj 41, jun 2017
Proces pridruživanja Evropskoj uniji za tranzicione države ostaje jedan od najvažnijih sistemskih podsticaja za temeljnu sistemsku transformaciju k...
Broj 41, jun 2017
Jedna od mojih omiljenih kletvi je ona „dabogda živeo u zanimljiva vremena". Kod nas je od smrti druga Tita ne samo zanimljivo vreme, nego je to za...
Broj 41, jun 2017
Utisak je da su sve karte bačene na strane investicije, ali u svetskoj istoriji ne postoji slučaj zemlje koja se razvila na tuđoj akumulaciji. Stra...
Broj 41, jun 2017
Fakulteti treba da učine napor i da se približe studentima da, ako imaju neka pitanja, nedoumice, zamerke, mogu slobodno da im se obrate. Da se ose...
Broj 41, jun 2017
Ugostiteljstvo je dubinski povezano sa turizmom koji značajno napreduje, posebno u Beogradu kao destinaciji za kongresni turizam i kao vikend turi ...
Broj 41, jun 2017
Progresivno oporezivanje zarada u Srbiji nije dobro postavljeno, pa je minimalna zarada oporezovana istim stopama kao i zarada od 200.000 dinara. S...
Broj 41, jun 2017
Straha od neuspeha nije bilo jer sam u taj posao uložio sebe, dosta rada i požrtvovanja. Kada se pogleda Ćuprija u kojoj živim, u tom periodu realn...
Broj 41, jun 2017
Mi više nemamo ni kvalifikovane majstore. Obrazovani odlaze iz zemlje, a proces školovanja traje godinama. Da bismo iškolovali vrhunskog doktora, p...
Broj 41, jun 2017
Ove godine "Dunav reosiguranje” a.d.o, slavi jubilej - 40 godina svog upešnog poslovanja, i tim povodom imamo čast da u ovom broju našeg magazina o...
Broj 41, jun 2017
Bez obzira na priču o tome da ćemo osim u Evropsku uniju sada meso izvoziti i u Kinu, istina je da mi nemamo mesa ni za sopstvene potrebe, pa ga zb...
Broj 41, jun 2017
Energetski sektor je od ključnog značaja za ukupan razvoj Srbije i potrebna je izgradnja novih kapaciteta kako bi se obezbedile dovoljne količine e...
Broj 41, jun 2017
Rođena u vreme aparthejda u siromašnom predgrađu Johanesburga, još u osnovnoj školi zarađivala je prodajući sendviče, a tokom studija medicine uspe...
Broj 41, jun 2017
Ne samo da se važni zakoni donose po hitnom postupku, bez ikakve javne rasprave, čak se ne ostavi dovoljno vremena da ih zainteresovane strane i pr...
Broj 41, jun 2017
Dragoljub Žarković je u novinarstvu više od četiri decenije. U „Vremenu" je od osnivanja, već 27 godina. Preživeo je dakle i Miloševića i sve posle...
Broj 41, jun 2017
Sa osam godina bio je treći šahista u Evropi u kategoriji do 10 godina, sa 18 je postao omladinski prvak sveta u košarci, danas, sa 28 godina, Stef...
Broj 41, jun 2017
Bio sam zapanjen što ima ljudi koji mogu da veruju da je mogla šaka studenata da smeni Josipa Broza koga su podržavale i Rusija i Amerika, koji je ...
Broj 41, jun 2017
Ravan kao ogledalo, izuzev brda Krojcberg, Berlin je raj za bicikliste. Ič oni ne mare ako pada kiša, a vetar lomi (grmljavina je ovde prava retkos...
Broj 41, jun 2017
Kratak, ali sabijen, moj fikserski staž, razgoreo mi je apetite. Opet ne po pitanju honorara, iako su se mnogi na ovaj način obogatili, čak i kupil...
Makedonac
A JAT nije valjao?!