Fenomeni

Ptice u doba korone

Možda je zaista gavran, a ne grlica, glavni junak  priče o Nojevoj barci? Bolji je letač i pametniji od grlice. Po toj teoriji, Noje je iz marketinških razloga glavnu ulogu poverio grlici. I zaista, da li biste mogli da zamislite simbol mira sa gavranom, umesto grlice sa maslinovom grančicom u kljunu?

Koliko brzo priroda može da preuzme glavnu reč u gradovima?

Kultni horor Alfreda Hičkoka iz 1963. „The Birds“ je zapravo zasnovan na stvarnim događajima. Tokom 1961. godine, ptice u blizini zaliva Monterej u Kaliforniji počele su da reaguju dezorijentisano i ulazile su u kuće bez ikakve kontrole. Razlog za ovo je bio sasvim nepoznat, ali bilo je jasno da se nešto veoma čudno dešava sa ekosistemom.

Situacija sa ekosistemom sigurno je neuporedivo gora nego te ’63. Da li ste primetili da se ptice drugačije ponašaju otkad su uvedena ograničenja zbog korona virusa? Da li ste primetili da se ptice manje plaše ljudi? Parkovi u koje je bilo zabranjeno ući postali su pravi raj za ptice i više liče na seoska dvorišta sa puno živine. Najviše je golubova i gavrana. Veliki su i dobro uhranjeni. Vrabaca skoro da nema. Valjda u evoluciji postoji još nešto sem zakona jačeg.

Ptice su imale povlašćeno mesto i prilikom stvaranja sveta. Nije im bilo potrebno mesto na Nojevoj barci, mogle su tek povremeno da slete da se odmore.

Po Bibliji, kada je Arka pristala uz vrh planine Ararat, Noje je poslao grlicu i gavrana da vide da li se voda povukla sa lica zemlje. Grlice su odnele svu slavu jer su donele maslinovu grančicu do broda. Time su dobile specijalno mesto, postale simbol, a gavran je dobio potpuno sporednu ulogu i kažu da zbog nezadovoljstva i danas glasno grakće.

Po nekim kasnijim šaljivim tumačenjima, u stvari je gavran glavni junak te priče. Bolji je letač i pametniji od grlice. Po toj teoriji Noje je prvenstveno iz marketinških razloga glavnu ulogu poverio grlici. Ponekad šale deluju veoma logično. Da li biste mogli da zamislite simbol mira sa gavranom, umesto grlice sa maslinovom grančicom u kljunu? Marketing je danas veoma važan, čak i u doba kriza, to ste sigurno već primetili.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara