Ivana Adžić, izvršna direktorka kompanije Esensa

Čuvamo ono najbolje u vama

Kako je pandemija virusa uticala na vaše poslovanje,  i kako ste se organizovali da biste nastavili nesmetan rad i obezbedili bezbednost svojih saradnika?  

U pandemiji izazvanoj virusom korona sve svoje resurse stavili smo u službu zaštite zdravlja pacijenata i naših kolega, zdravstvenih radnika. Sedam dana u nedelji, 24 časa dnevno, zaposleni u Esensi bili su na svojim radnim mestima kako bi obezbedili dostupnost i kontinuitet u snabdevanju zdravstvenih ustanova dijetetskim suplementima i sredstvima za dezinfekciju. Razumeli smo da je naš osnovni zadatak prevencija širenja virusa i očuvanje zdravlja naših sugrađana, u potpunosti svesni da se nalazimo u vremenima kada želimo, i moramo, da pokažemo društvenu odgovornost, u pravom smislu te reči. To je bila naša dužnost i obaveza. U važnom trenutku za zdravlje nacije, samo smo radili svoj posao. 

Dobrom organizacijom, pravovremenim i odgovornim donošenjem odluka, primenom adekvatnih mera zaštite i visokim stepenom lične odgovornosti svih naših zaposlenih uspeli smo da, u sistemu koji broji više od 200 zaposlenih, obezbedimo kontinuitet u poslovanju i sa uspehom rešimo sve prepreke.

Da li je u vašoj kompaniji pandemija virusa transformisala biznis i ako jeste - na koji način?

Nove okolnosti zahtevale su reorganizaciju poslovanja kako bismo se prilagodili novim zahtevima tržišta. Kao kompanija koja je tradicionalno opredeljena uvođenju modernih tehnologija, na vreme smo digitalizovali procese tako da smo se brzo i lako prilagodili novim uslovima rada. Esensa je na vreme obezbedila dovoljne količine sirovina, kako sa domaćeg tako i sa inotržišta. 

U trenutku kada je većina zemalja zatvorila svoje granice i ograničila izvoz, mi smo još jednom pokazali koliki je značaj domaćih kompanija i domaće proizvodnje. 

Prioritet u proizvodnji bila su sredstva za dezinfekciju i biocidi, tako da smo u jednom danu proizvodili više od dve tone „alkoseptol“ rastvora i dve tone Aseptana u različitim pakovanjima. Ponosni smo što su naši proizvodi, među kojima su „marisol“ (dobitnik prestižne nagrade „Najbolje iz Srbije“), „propomint“, „imunobeta“, „magnevital“, „ferimed“ i EsenBak probiotici, bili glavni saveznici u očuvanju kolektivnog zdravlja i jačanju imunog sistema stanovništva.

Predano smo radili, pratili preporuke naših kolega, brinuli o sebi, o zaposlenima, o svojim najbližima, ali nijednog trenutka nismo zaboravili da se međusobno razumemo i podržavamo. Da pokažemo humanost i solidarnost i u ovim, za sve nas, novim okolnostima donirali smo sredstva za dezinfekciju i probiotike zdravstvenim ustanovama u borbi protiv virusa.

Usmerili smo naše marketinške aktivnosti ka podizanju svesti o važnosti prevencije, promociji zdravih navika i odgovornosti prema sebi i svojim najbližima. Zbog toga smo mi u Esensi kreirali novi slogan: „Čuvamo ono najbolje u vama“, jer samo očuvano zdravlje donosi harmoniju, snagu radosti i neguje sve pozitivne osobine koje osoba ima.

Da li postoje određena predviđanja kako će biznisi u vašoj industriji izgledati u budućnosti i sa kojim opasnostima / mogućnostima će se suočiti?  

Za tim Esense ne postoje pretnje i opasnosti već samo šanse i izazovi, na koje već 12 godina uspešno odgovaramo. Nove okolnosti od nas su zahtevale donošenje novih strateških odluka i repozicioniranje proizvodnog portfolija. Analizom tržišta utvrdili smo za kojim našim proizvodima postoji tražnja, u koje kolekcije možemo i treba da ulažemo, definisali smo prioritete u proizvodnji. Svesni smo da će proizvodi za jačanje imuniteta, za negu nosa i grla kao i dezinficijensi još dugo biti prioritet u kupovini pacijenata. Kada vam neko pokloni poverenje, daje vam i snagu da istrajete, ali i zadatak da budete još bolji. Kao kompanija koja u svom portfoliju ima preko 200 proizvoda znamo da ćemo u svakom trenutku imati pravu terapiju i pravi odgovor za potrebe korisnika naših proizvoda.

Takođe, volela bih da istaknem da kao domaća kompanija učestvujemo u projektu „Stvarano u Srbiji“, koji je pokrenula Privredna komora Srbije u cilju pružanja podrške domaćim proizvođačima, ali isto tako i edukacije potrošača o važnosti kupovine domaćih proizvoda i visokom kvalitetu istih. Žig „Čuvarkuća“ predstavlja garant da je više od 80 odsto vrednosti proizvoda stvoreno u Srbiji, što će pomoći potrošačima da pri kupovini budu sigurni da kupuju domaće proizvode i samim tim da podrže domaću privredu.

Zadovoljstvo nam je da smo među prvima ostvarili pravo na korišćenje žiga koji će krasiti svih šest sirupa za tretiranje kašlja i iskašljavanje iz kolekcije Pulmint. Radi se o spremnosti, odvažnosti i veri u kvalitet sopstvene proizvodnje, rešenosti da svoje proizvode izložimo ekspertskoj proceni i sa zadovoljstvom ponesemo atribut „Stvarano u Srbiji“.  Za proizvode iz Pulmint kolekcije smo se odlučili zbog formule razvijene od strane naših tehnologa, koja je zasnovana na kombinaciji biljnih sastojaka proverene efikasnosti i ispitanog porekla.

Kada za osnivače imate dva magistra farmacije, sastav Esensinih proizvoda, kvalitet ulaznih sirovina i poštovanje principa GMP-a (Good manufacturing practice) se ne dovode u pitanje, što je prepoznato i od strane naših inostranih partnera, imajući u vidu da se Esensini proizvodi izvoze u 28 zemalja, kako u EU tako i širom sveta.

Kakva su vaša očekivanja u pogledu pandemije? Da li imate pripremljenu strategiju ukoliko se dogodi sličan scenario i da li je vaš poslovni model dovoljno prilagodljiv kako bi se vaš biznis oporavio od uticaja krize i kako biste upravljali potencijalnim krizama u budućnosti? 

Moje kolege kažu da sam realni optimista jer ne prihvatam optimizam bez osnova. Uvek verujem da možemo više i bolje. Međutim, ne smemo potceniti pandemiju i rizik od potencijalne krize koja iz nje može proizaći. Brzi odgovor na kriznu situaciju danas postaje nova konkurentska prednost. Koliko je to test za procese u kompaniji, toliko je i izazov za zaposlene  i ceo sistem - način da se održi motivacija, pokaže predanost i kolegijalnost i spremnost za razmenu informacija. Prema Nasimu Talebu, čuvenom profesoru analize rizika, suština upravljanja u kriznim situacijama je da iz njih izađete bolji nego što ste u njih ušli. I to je ono što mi radimo. 

Pametno postavljamo prioritete, prilagođavamo i neprestano preispitujemo svoju poslovnu strategiju, ali takođe usput učimo i otvoreni smo za savete i različita mišljenja. Fokusirani smo na ono što je važno i na šta možemo da utičemo, dok je hrabro, brzo i odgovorno donošenje odluka prioritet.

Kada imate dobro uspostavljen sistem, zasnovan na znanju, jasno definisanim procedurama i implementiranim standardima, stručan i motivisan tim spreman da uči i prihvata promene, znate da ćete uvek pronaći najbolje moguće rešenje za sve što nas očekuje u budućnost.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara