
Kolumna Biljane Stepanović
Kako je Vučić ukinuo višepartijski sistem
Broj 75, novembar 2020.
“Ja sam taj koji je predložio ta kadrovska rešenja – da se zamene Aleksandar Vulin i Nebojša Stefanović, kao što sam predložio i za Zoranu Mihajlov...
Broj 75, novembar 2020.
Intervju
0 komentara
Tradicionalna kafa je i dalje najzastupljenija u regionu, iako je primetno da potrošači sve više prate savremene trendove na koje mi uspešno odgovaramo i kroz ostale brendove koje imamo u svom porfoliju instant i espresso kafe. Ukusi su različiti, ali ono što je sigurno je da kafa oduvek zauzima posebno mesto u svim zemljama u regionu, tako da će poziv na kafu uvek imati posebno značenje
Kako se pandemija odrazila na poslovanje Atlantic Grupe u 2020. i poslovni segment kafe? Da li ste imali problema sa nabavkom sirovina?
Atlantic Grupa svojom dobrom organizacijom poslovanja, uz finansijsku stabilnost, za sada prilično dobro odoleva svim izazovima pandemije i bez većih oscilacija uspeva da na svim tržištima, odgovornim ponašanjem, obezbedi redovnu proizvodnju i odgovori na potrebe svojih potrošača. To objektivno pokazuju i polugodišnji poslovni rezultati koji u odnosu na isti period prošle godine, beleže pad od svega 0,9 odsto i pored svih restrikcija, pogotovo u Horeca kanalu. Kafa se i dalje ističe kao najveća pojedinačna kategorija u Atlanticovom portfoliju i zahvaljujući efikasnom radu tima i svih naših službi podrške, u svakom momentu smo imali dovoljno sirovina i potrebne zalihe da i u slučaju eventualnih poremećaja na tržištu možemo da održimo redovan lanac snabdevanja i stabilno poslovanje kompanije.
Strateški prioritet kompanije je jačanje vodeće pozicije u segmentu kafe. Na koji način planirate da podmladite segment sveže mlevene kafe i pojačate potrošnju van domaćinstava?
Domaća, sveže mlevene kafa je klasika koja nikad ne izlazi iz mode i odoleva vremenu i promenama kroz koje naša regija prolazi. Međutim, pred nama kao liderima ove kategorije, uvek stoji izazov kako da ova tradicionalna kategorija ostane verna svojim vrednostima, a istovremeno prati životni stil savremenog potrošača. U tom nastojanju da istaknemo njenu jedinstvenost, uspeli smo da kod potrošača podignemo njenu percepciju kao najkvalitetnije i „čiste“ kafe. A u komunikaciji mi kažemo da je za prave stvari potrebno vreme, a šoljica prave kafe predstavlja najbolji razlog da deo vremena posvetimo sebi i uživamo sa svojim najbližima.
Takođe, želimo da svojom kreativnošću diktiramo trendove i svojim potrošačima ponudimo nove koncepte. Primer je sada već etablirana Black&Easy tradicionalna kafa, koja se sprema na praktičan način uz mogućnost da svoju omiljenu kafu pijete bilo gde, pa i van kuće… Kao odgovor na savremeni način života, izgradili smo i naš moderan Barcaffè&Go koncept sa vrhunskim kvalitetom Barcaffè espressa, koji predstavlja popularan segment konzumacije u pokretu u okviru koga godišnje prodajemo preko 15 miliona napitaka.
Kakva je budućnost toliko tipične rečenice za ovaj region: „Ajmo na kafu“ ili „Ajmo na kavu“, u zavisnosti u kojoj državi bivše Jugoslavije se zateknete?
Tradicionalna kafa je i dalje najzastupljenija u regionu, iako je primetno da potrošači sve više prate savremene trendove na koje mi uspešno odgovaramo i kroz ostale brendove koje imamo u svom porfoliju instant i espresso kafe. Ukusi su različiti, ali ono što je sigurno je da kafa oduvek zauzima posebno mesto u svim zemljama u regionu, tako da će poziv na kafu uvek imati posebno značenje.
U Srbiji, Bosni i Hercegovini i Makedoniji i dalje dominira sveže mlevena kafa i na tim tržištima zastupljeni smo sa Bonito i Grand kafom, koja je sa preko 50 odsto učešća, kafa broj jedan na domaćem tržištu. U zapadnom delu regiona naš brend Barcaffè, koji se proizvodi u Sloveniji (Izola), ima čak 79 odsto vrednosnog učešća na tom tržištu, a na tržištu Hrvatske zauzima drugo mesto i iz godine u godinu konstantno raste. Barcaffè u espresso segmentu je sve više zastupljen u Sloveniji i Hrvatskoj, ali i u Srbiji i ostatku regiona, što nam dodatno govori o novim navikama potrošača.
Analitičari su jedinstveni u ocenama da se efekti pandemije na privredu teško mogu predvideti. Na čemu je fokus planiranja do kraja godine? Planirate li nove investicije i nove kampanje?
Dok se sa jedne strane prilagođavamo okolnostima, sa druge ne odustajemo od svojih ambicioznih planova i ciljeva koje smo zacrtali. Ulažemo u podizanje kapaciteta i efikasnosti proizvodnje, a dodatno u saradnji sa našim partnerima, ulažemo u opremu i poboljšanje nivoa usluge espresso i „on the go“ kafe. Ulaganjem u različite segmente poslovanja i core brendove pružamo vrhunski kvalitet i nudimo inovativne proizvode, jer samo tako možemo da opravdamo lidersku poziciju koju imamo.
Broj 75, novembar 2020.
“Ja sam taj koji je predložio ta kadrovska rešenja – da se zamene Aleksandar Vulin i Nebojša Stefanović, kao što sam predložio i za Zoranu Mihajlov...
Broj 75, novembar 2020.
Šta biste pomislili ako bih vam rekao da je predsednik Amerike Donald Tramp, pomoću vojske, u maju mesecu spasao 50.000 dece iz tunela ispod nekoli...
Broj 75, novembar 2020.
Sredinom oktobra Poreska uprava je „zapretila“ svim licima koja imaju devizne prilive iz inostranstva od pravnih lica da podnesu poreske prijave i ...
Broj 75, novembar 2020.
Posle fakulteta zaposlila se u jednoj od evropskih agencija u Ljubljani i bila veoma nesrećna. Seća se telefonskog razgovora, kada je pozvala svog ...
Broj 75, novembar 2020.
U poslednjih 20 godina nakon dolaska međunarodnih snaga i uprave na Kosovo, vodoprivredni sistem oko jezera Gazivode funkcioniše kao oligopolni sis...
Broj 75, novembar 2020.
Amerikanci su uspeli da jednim papirom Vučiću naprave geopolitički pakao. Protiv sebe je (p)okrenuo i Ruse i Kineze i Arape i Evropljane. Vučićevi ...
Broj 75, novembar 2020.
Kao najprodavanija berzanska roba posle nafte, kafa znači zaradu za sve u njenom dugačkom proizvodno-logističkom lancu. Svetsko tržište kafe vredno...
Broj 75, novembar 2020.
Srbija ostaje na dobro poznati način ukleta sa jakom državom i nerazvijenim društvom, uključujući osobito i privredu. Ta zlosrećna kombinacija rezu...
Broj 75, novembar 2020.
Dve godine država, vlasnik najvećeg telekomunikacionog operatera, sluša kritike na račun investicija u kupovinu kablovskih operatera. Poslovni rezu...
Broj 75, novembar 2020.
Jeste li zaboravili kako je to otići u pozorište, bioskop ili kupiti knjigu u knjižari, a ne onlajn? Možda vi niste, ali čini se da država jeste za...
Broj 75, novembar 2020.
Kada su najbolje godine ako smo sa 45 već stare? Ili bar tako srpsko tržište rada tretira žene. I zašto je znanje od pre trideset godina odjednom b...
Broj 75, novembar 2020.
Za mene su gradovi fascinantni, oni su ogledalo dosega civilizacije i društva. Nigde se jedno društvo ne vidi tako jasno kao u gradovima. Oni su za...
Broj 75, novembar 2020.
Majstor Branislav Bane Stajić (57) je jedinstveni beogradski zanatlija. Posvećen je veoma starim, gotovo izumrlim obućarskim tehnikama i alatima,...
Broj 75, novembar 2020.
Ono što ljudi najčešće rade kada pokušavaju da pridobiju druge na svoju stranu i da ih uvere u svoje argumente, jeste da „guraju” i „pritiskaju” s...
Broj 75, novembar 2020.
Teško je objasniti da se, u mesecu obeležavanja godišnjice oslobođenja Beograda u Drugom svetskom ratu, od fašizma, oko nas dešava nasilje koje neo...
Broj 75, novembar 2020.
Knjige daju nova i šire stara znanja, ali time često i negiraju i preinačavaju ona koja smo imali, razarajući predrasude, stereotipe i prećutkivanj...
Broj 75, novembar 2020.
Krajnje sam skeptična po pitanju horoskopa i ne dotiču me mnogo opservacije „verujućih“ da je glupo odbacivati ono što ne razumeš. Zato sam konsult...
Broj 75, novembar 2020.
Raskošna diva koja je punila tabloide, vodila je dvostruki život u Parizu. Danju je zajedno sa visokom aristokratijom bila deo književnog krema u s...
Nema komentara