Ana Dešić, v. d. direktora maloprodaje Mol Srbija

Ostvarili smo plan proširenja benzinskih stanica

Želimo da u što više gradova u Srbiji kupcima ponudimo naše gorivo i uslugu, kao i proizvode iz Fresh Cornera, inovativnog koncepta koji smo predstavili tržištu Srbije 2015. godine. Zato smo ove godine otvorili čak pet novih stanica

Uvođenje digitalizacije u svakodnevno poslovanje je ključ kako bismo ostali na vrhu. Ideja nam je da, koristeći mo- gućnosti koje nam tehnologija pruža, analizirajući kupovne navike, u svakom trenutku znamo šta je kupcu potrebno kako bismo mu odgovorili ponudom koja je za njega kreirana, kaže u intervjuu za „Novu ekonomiju“ Ana Dešić, v. d. direktora maloprodaje Mol Srbija. Ona naglašava da je tokom vanrednog stanja kompanija brzo reagovala i omogućila svojim kupcima da preko platforme Donesi poruče proizvode iz asortimana Fresh Cornera, Shopa ili auto-hemiju.

Kako se epidemija odrazila na poslo- vanje Mola u Srbiji i kako ste se izbo- rili sa tim izazovima?

MOL Serbia je deo Mol Grupe, stabilne naftne i gasne internacionalne kompanije, i od samog početka pandemije, ne u Srbiji, već kada su se u Evropi pojavili prvi slučajevi, počeli smo da pripremamo kako da osiguramo bezbedno poslovanje i očuvamo zdravlje zaposlenih i kupaca. Rad za zaposlene u Direkciji organizovali smo od kuće, a na servisnim stanicama i Depou u Sremskim Karlovcima sprovodimo niz preventivnih mera kao što su česta dezinfekcija obje- kata, svih površina i pištolja za gorivo. Postavili smo plexi barijere na kase na servisnim stanicama, obezbedili dezo-barijere i sredstva za dezinfekciju ruku.

Želja nam je da se naši i zaposleni i kupci osećaju sigurno.

Najveći izazov nam je predstavljao lockdown, zbog prodaje goriva, ali i ostalih proizvoda. To nas je navelo da brzo reagujemo i ostvarimo saradnju sa Donesi, te smo našim kupcima ponudili proizvode iz Shopa i Fresh Cornera preko njihove platforme. Što se prodaje goriva tiče, oscilacije koje su se dogodile su i očekivane, jer je bilo skoro pa ukinuto putovanje, ali kako su mere, koje je država propisala u cilju zaštite građana, popuštale, tako je i prodaja goriva počela da se oporavlja i raste.

Ima li nekih specifičnosti lokalnog trži- šta koje ne viđate na drugim tržištima srednje i jugoistočne Evrope na kojima poslujete?

Srbija je specifična po velikom broju sta- nica koje su porodični biznisi ili manji lanci benzinskih stanica. Tendencija na tržištu, posebno vidljiva na zrelijim tržištima u okruženju, jeste da se njihov broj sma- njuje, najpre kroz ulazak u franšizu. Kao kompanija koja posluje na srpskom tržištu više od 15 godina, ponudili smo dva modela poslovanja našim partnerima. Prvi, franšizni tip poslovanja i saradnje sa MOL Serbia - takozvani DODO model i COCA model poslovanja po kome predu- zetnik ima mogućnost da profesionalno upravlja servisnom stanicom, koja je u našem vlasništvu. Naše dosadašnje iskustvo pokazuje da su neke od stanica pravi porodični biznisi koji upošljavaju celu porodicu i da su naši partneri zbog toga veoma posvećeni poslu i motivisani za postizanje uspeha.

Ako govorimo o samom ponašanju kupa- ca tokom prethodnih meseci, mislim da nije bilo značajnijih razlika u ponašanju. Na svim tržištima na kojima poslujemo kupci su bili oprezniji, promenili su prioritete. Same mere koje donose vlade razlikuju se od zemlje do zemlje, pa je i to imalo uticaja na potrošnju goriva u pojedinim zemljama.

Da li se proširenje maloprodajne mre- že odvijalo po planu? Koliko stanica ste otvorili ove godine i po čemu se one izdvajaju? Da li planirate nove u 2021. godini?

Veoma smo zadovoljni ostvarenim rezultatima, jer smo bez obzira na sve izazove koje nam je pandemija nametnula uspeli da realizujemo naš plan proširenja malo- prodajne mreže. Početkom godine otvorili smo stanicu u Zemunskoj ulici u Beogradu i najavili da imamo ambiciozan plan do kraja godine. Želimo da u što više gradova u Srbiji kupcima ponudimo naše gorivo i uslugu, kao i proizvode iz Fresh Cornera, inovativnog koncepta koji smo predstavili tržištu Srbije 2015. godine. Zato smo ove godine otvorili čak pet novih stanica.

Koje nove servise ste ponudili kupcima kao odgovor na COVID-19 krizu? Kako su reagovali?

Odgovor na potrebe kupca i stavljanje kupca u prvi plan je ono što karakteriše tržište maloprodaje. Pažljivo slušamo potrebe naših kupaca, a tu nam najviše pomažu kolege sa servisnih stanica, jer su oni u direktnom kontaktu sa njima. Od novih servisa uveli smo već pomenutu saradnju sa Donesi, gde kupci preko aplikacije mogu da pronađu i poruče proizvode iz asortimana Fresh Cornera, iz Shopa ili auto-hemiju i to 240 najpro- davanijih artikala iz kategorija: kafe, upakovanih sendviča, bezalkoholnih, alkoholnih pića, slatkih i slanih kondi- tora, ulja i maziva, auto-kozmetike i kozmetike.

Nedavno smo unapredili i gorivo i našu MOL EVOTECH formulu dodavanjem dodatnih količina aditiva. Zahvaljujući MOL EVOTECH formuli, motor je čistiji,  ima manje trenja i zaštićeniji je od korozije, pa mu je I životni vek duži.

Kako „digitalizovati“ rad pumpi i od- govoriti na tehnološke izazove?

Odgovori na potrebe kupca i odgovori na tehnološke izazove diktiraju trendove na tržištu maloprodaje goriva. Programi lojalnosti, digitalizacija i usluga koja iz- lazi van okvira prodaje goriva su glavne karakteristike tržišta danas. Uvođenje digitalizacije u svakodnevno poslovanje je ključ kako bismo ostali na vrhu. MOL Serbia je deo Mol Grupe koja nastoji da bude lider u primeni inovacija u poslovanju, kako bi odgovorila na potrebe kupaca koji su u pokretu i ponudila im personalizovanu uslugu. Ideja nam je da, koristeći mogućnosti koje nam tehnologija pruža,  analizirajući kupovne navike, u svakom trenutku znamo šta je kupcu potrebno kako bismo mu odgovorili ponudom koja je za njega kreirana.

Takođe, drago mi je da mogu da kažem da kompanija MOL Serbia primenjuje savre- mene principe u poslovanju i ide u korak sa trendovima. Pored mobilne usluge za potrošače i saradnje sa Donesi, početkom godine uveli smo i MOL GO aplikaciju koja u svakom trenutku sadrži sve informacije o radu stanica, ali i o trenutnim akcijama, novitetima, personalizovane ponude za kupce i nudi još mnogo zanimljivih sadržaja.

Pandemija je uzdrmala mnoge biznise. Kakve su vaše prognoze trendova po- trošnje goriva u Srbiji, i uopšte deša- vanja u sektoru saobraćaja? Čemu se nadate, a čega se pribojavate?

Kako sam na početku pomenula, MOL Serbia je, imajući u vidu da se prvi put savremeni svet susreo sa ovakvom pandemijom, spremno ušla u ovaj neuobičajeni period rada i života. Pratili smo kretanja na svetskom tržištu derivata, na regionalnom nivou, ali i u samoj Srbiji. Očekivali smo pad prodaje kao posledicu smanjenog obima putovanja i opreza kupaca, koji se od juna promenio. Došlo je do evidentnog rasta, s obzirom na to da su ljudi morali da se vrate u uobičajene tokove rada i života uz poštovanje svih propisanih mera. Očekujem da će se taj trend rasta nastaviti, pod uslovom da pandemija ne priredi dodatno veća iznenađenja, kao i da će se tržište tokom sledeće godine vratiti na nivo pre pandemije. Godina je bila prepuna izazova u svakom pogledu, ali smo mi kao kompanija zadovoljni ostvarenim rezultatima u ovim okolnostima. Kupci su nam ukazali poverenje, vraćaju se na naše stanice i zato su pre svega zaslužni naši zaposleni na stanicama, kvalitetna usluga koju pružamo i MOL EVO goriva koja naši kupci prepoznaju po kvalitetu koji nas izdvaja na svim tržištima na kojima Mol Grupa posluje.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara