Dragan Filipović, CEO Generali osiguranja Srbija

U osiguranju je presudan lični kontakt

Istraživanje tržišta koje je uradila Generali grupa pokazuje da usled pandemije Covid-19 potreba ljudi za osiguranjem raste, naročito u segmentu životnih i zdravstvenih osiguranja, jer su sada suočeni sa pretnjom koja više nije imaginarna, koja čak ni ne kuca na naša vrata, nego je već skoro godinu dana prisutna u našim domovima. Zbog toga verujemo da će u u narednom periodu biti zabeležen rast interesovanja za ovu vrstu osiguranja, kaže u razgovoru za Novu ekonomiju Dragan Filipović, CEO Generali osiguranja Srbija.

Približavamo se kraju veoma teške i neizvesne godine. Analize pokazuju da će više od polovine kompanija imati značajno manji prihod nego prošle godine. Pojedine privredne grane su potpuno devastirane krizom. Kako će se to odraziti na ukupno tržište osiguranja u Srbiji?

Tržište osiguranja u Srbiji, kao i sve druge privredne grane, suočilo se sa posledicama veoma teške godine koju je prouzrokovala pandemija. U prvoj polovini godine ostvarena je ukupna premija od 55,8 milijardi dinara, što je za oko dve milijarde dinara manje nego u istom periodu prošle godine. Ipak, trendovi govore da industrija osiguranja u ovoj godini neće zabeležiti ozbiljne gubitke prouzrokovane krizom. 

Mi u Generali Osiguranju Srbija zadovoljni smo rezultatima koje smo ostvarili u prvih devet meseci ove godine i verujemo da ćemo uprkos otežanim uslovima rada efikasnom uslugom ka klijentima, visokom produktivnošću i upravljanjem troškovima ostvariti planove koje smo zacrtali prošle godine.

Iako je sada top tema pandemija, šta vi vidite kao najveće rizike savremenog doba, kako u Srbiji, tako i u svetu?

Pored pandemija, prirodne katastrofe su jedan od najvećih rizika savremenog doba. Te činjenice smo bili svesni i pre pandemije Covid-19. Posledice nebrige o životnoj sredini smo prethodnih godina, kao i ove, osetili kroz obilne padavine koje su prouzrokovale poplave, zemljotrese, velike šumske požare i druge katastrofalne nepogode kao što su suša, grad, prolećni mraz itd. 

Treći veliki rizik sa kojim se ceo svet suočava su sajber napadi, koji sve više prete da ozbiljno ugroze i zloupotrebe lične podatke pojedinaca, ne samo kompanija. Ove godine bili smo svedoci mnogobrojnih sajber napada čiji je cilj bio da korišćenjem lažnih profila ukradu lične podatke pojedinaca ili uruše sisteme velikih kompanija. Imajući u vidu da se u celom svetu sve više poslova završava onlajn, ovaj rizik će biti sve veća pretnja za sve nas.

Generali grupa je lider u regionu CIE. Na šta Grupa trenutno stavlja akcenat, u kom smeru će se razvijati osiguranje, i šta je od toga moguće primeniti u Srbiji?

Strategijom Generali 2021 mi smo jasno definisali svoju ambiciju da postanemo doživotni partner klijentima. Naša strategija se zasniva na tri stuba: profitabilnom rastu, upravljanju kapitalom i finansijskoj optimizaciji, i inovaciji i digitalnoj transformaciji. Na nedavno održanom Danu investitora, Generali grupa je potvrdila svoje ciljeve i iskazala uverenje da ćemo ih ostvariti do 2021. godine. To ćemo postići kroz osnaživanje zaposlenih, jak brend i posvećenost održivom poslovanju. U skladu sa strategijom, na nivou Generali grupe usvojili smo principe ponašanja koji treba da budu odlika svih naših zaposlenih, a to su: ljudski pristup, jednostavnost, inovativnost i preuzimanje odgovornosti. Smatramo da samo usvajanjem ovih principa možemo da napravimo ozbiljan pomak u industriji osiguranja, što je i potvrđeno u Srbiji tokom ovog teškog perioda suočavanja sa pandemijom Covid-19. Naš pristup inovacijama i digitalnoj transformaciji omogućili su nam da i u ovom periodu budemo na raspolaganju klijentima i omogućimo im da sve poslove u vezi sa osiguranjem obave onlajn. Nedavno smo klijentima osiguranja motornih vozila omogućili da putem aplikacije na brz i jednostavan način urade procenu štete. Od početka pandemije telefonski smo kontaktirali sa preko 40.000 klijenata da ih pitamo kako su i da li im nešto treba. Ubrzano pojednostavljujemo sve procese i dokumentaciju da bi nas klijenti lakše razumeli. Sprovodimo mnogobrojne treninge na kojima naši ljudi uče kako da preuzmu odgovornost i urade više od onoga što im je u opisu radnog mesta. Na nivou Generali grupe razvijena je platforma za učenje sa više od 4.000 obuka, koja treba da nam pomogne da unapredimo znanja i veštine i prilagodimo se vremenu koje se neprestano menja. 

Da smo na pravom putu, mislim da govore i naši rezultati, koji pokazuju da konstantno beležimo rast broja klijenata koji bi preporučili našu kompaniju svojim prijateljima, rast preferencije brenda, rast RNPS-a, kao i nagrade koje smo dobili ove godine. Naime, Generali Osiguranje Srbija je ove godine nagrađeno za inovativna rešenja u oblasti korisničkog iskustva priznanjima „Klijenti u srcu svega” i „Finansijske usluge”, koja dodeljuje Awards International, priznanjima „Mi cenimo svoje klijente” i „Vrhunska izvrsnost“, koja dodeljuje međunarodna organizacija ICERTIAS u sklopu programa „Prijatelj klijenata” i priznanjem „Rodno najsenzitivnija kompanija” Udruženja poslovnih žena Srbije. 

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara