
Kolumna Biljane Stepanović
Žabe i akrepi sa Beograda na vodi
Broj 83, septembar 2021.
Kad god pomislite da ova vlast ipak ne može da kaže nešto što se baš onako oštro kosi sa zdravim razumom, pogrešite. Može, i nema sa tim nikakav pr...
Broj 83, septembar 2021.
Katarina Baletić
0 komentara
Ana i Aleksandar Popović su pre 15 godina otišli u Ameriku, a 2018. su pokrenuli poslove u Srbiji. Profesorka engleskog koja je pre odlaska radila kao direktorka za organizaciju konferencija i dizajner korisničkog iskustva, sada su u novim poslovima - Ana ima svoj brend prepoznatljive obuće i aksesoara, a Aleksandar pokreće turističko ribarsko selo na obali Dunava u Porečkom zalivu. Kako izgleda kada porodicu izdržavaju dva preduzetnika, šta to možemo da naučimo od američkog načina života i vođenja biznisa, a šta oni od nas i kako naučiti decu da se ne plaše novih izazovnih ideja, govorili su u razgovoru za Novu ekonomiju.
Kako ste preko okeana rešili da dizajnirate cipele?
Ana: Kada je mlađa ćerka napunila godinu dana, našla sam neki kurs na jednom koledžu u vezi sa ručnom izradom obuće, pošto me je obuća oduvek zanimala. Kako je koji kurs odmicao, ja sam shvatala da je to nešto što može da postane moj poziv. Na leto 2014. godine moja drugarica je bila primljena na njujorški „fešn vik“ za nove brendove. Pitala me je da joj napravim modele cipela za pistu. Ja kao – hajde, probaću. I dok smo bili u Srbiji na odmoru, pronašla sam ovde ljude koji su mi pomogli prvo da nađem materijale i napravila sam jedno 15 modela. Na reviji su reakcije bile fenomenalne i onda kada se revija završila, prodala sam to što sam napravila i jedan deo poklonila.
To je bio momenat kada ste shvatili da „tu ima nečega”?
Shvatila sam da možda mogu da napravim svoje kolekcije, onako kako sam ih ja zamislila i koje neće biti vezane ni za koga drugog. Onda sam sledećih deset meseci samo crtala i slala ovde crteže majstoru koji mi je razvio modele. Ta prva kolekcija je imala možda oko 10-12 različitih stilova. U avgustu 2015. godine smo mi sve to slikali, popakovali, napravila sam fejsbuk-stranicu i sećam se, 14. avgusta sam napunila sve te albume fotografijama i bilo je neko prepodne i trebalo je da kliknem „publish“ („objavi“). Sećam se, toga dana sam samo objavila fotografije, zatvorila kompjuter i kao, videćemo, šta bude - bude. U roku od dve nedelje sam imala preko 10.000 pratilaca na Fejbsuku, širilo se kao požar. Reakcije su bile fenomenalne.
Brend je pre svega bio usmeren na tržište Srbije?
Ana: Moj brend je bio usmeren uglavnom na tržište Balkana. U Srbiji koliko-toliko i ima tih brendova, sa ručnim radom i kvalitetnim materijalima, ali na primer u regionu skoro i da nema. Posle Srbije najviše moje klijentele je iz Hrvatske, Makedonije, Bosne, Slovenije...
Aleksandar: Kao da su najviše modno osvešćeni u Hrvatskoj, ako može da se poredi.
A opet, nemaju svoje brendove?
Aleksandar: Da, što je opet zanimljivo.
Ana: Što se Hrvatske tiče, to je uvek oduševljenje. Poslednji put smo bili sada u junu, posle korone. Nas šestoro je išlo i to je bilo opšte oduševljenje.
Ti si, dakle, u Americi dizajnirala modele i onda ih slala ovde na izradu?
Ana: Ja sam imala asistentkinju koja je radila logistiku za mene. Otišla bih u Italiju, tražila materijale i onda bih ih uvozila ovde. Dizajn cipela sam crtala i osmišljavala modele koje sam slala ovde majstoru i onda bi bilo nekoliko proba dok ne postignemo taj model koji sam ja baš zamislila.
Inicijalno sam radila sama razvijanje modela dok sam još bila u Americi, ali kada je krenula ta veća proizvodnja, nisam mogla sve sama da radim.
Ako je to bio početak dizajniranja cipela, šta bi bio izvorni početak uređivanja kuća na obalama Dunava?
Aleksandar: Moji roditelji su već izdavali apartmane dok smo mi bili u Americi. Tako sam ja već bio upoznat sa tom pričom o turizmu koji je takoreći bio nepostojeći u tom kraju, kada pričamo o privatnom smeštaju.
Postojao je hotel Lepenski vir, koji je žario i palio u staroj Jugoslaviji i kako je sve propalo, on je privatizovan i otišao na doboš. Napravio se veliki vakuum. Ljudi nisu imali gde da dođu više, pošto taj kvalitet hotela nije postojao, pa su počeli su da se pojavljuju privatni smeštaji. Moji su među prvima napravili apartmane. Onda sam im ja napravio Airbnb i bili smo drugi u Srbiji. I tu su se vrata otvorila. Opet su imali strance, kao što je bilo nekada.
Od tada, 2008-2009. pa sve do korone, mislim da su 98 odsto gostiju bili stranci.
Zbog čega stanci najpre dolaze u Donji Milanovac?
Aleksandar: Mislim da je tu najbitnija stvar Đerdapska klisura i da zbog toga ljudi pre svega dolaze. Tu su sjajni vidikovci. To je jedino mesto gde Dunav prolazi kroz klisuru - od Golubačkog grada do Trajanove table, tih 100 km, svuda je pre i posle ravnica.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 83, septembar 2021.
Kad god pomislite da ova vlast ipak ne može da kaže nešto što se baš onako oštro kosi sa zdravim razumom, pogrešite. Može, i nema sa tim nikakav pr...
Broj 83, septembar 2021.
Već izvesno vreme u javnosti se prezentuje teza da je na beogradskim izborima pobeda opozicije maltene sigurna ako „prava opozicija“ izađe na izbor...
Broj 83, septembar 2021.
Režimskim medijima u Srbiji možeš da kažeš sve, osim da su režimski. Tu se društvena mreža Tviter preigrala i izazvala nepatvoren pravednički gnev ...
Broj 83, septembar 2021.
Na kraju godine neto dobit preduzeća koja su radila u plusu iznosila je nešto preko šest milijardi evra, dok su ukupni gubici onih koji su završili...
Broj 83, septembar 2021.
Stanovništvo će morati da promeni ne samo automobile koje sada koristi, već i da uloži u promenu načina grejanja i izolaciju stanova; mnoga radna m...
Broj 83, septembar 2021.
Evropski investicioni fond (EIF) sa razvojnim bankama Hrvatske i Slovenije pokreće platformu za finansiranje komercijalizacije inovacija tamošnjih ...
Broj 83, septembar 2021.
Ključna prednost železnice nad drumskim transportom su manji eksterni troškovi, a pre svega manje emisije gasova i efekat staklene bašte, manje sao...
Broj 83, septembar 2021.
Dok NALED i poslodavci misle da je inicijativa da se proširi broj poslova za koje bi poslodavci mogli da prijave radnike samo za dane angažmana dob...
Broj 83, septembar 2021.
Novogradnja u donjem Kalemegdanu je najveća povreda kulturne baštine u novijoj istoriji Beograda Nove stambeno-poslovne zgrade koje niču na grani...
Broj 83, septembar 2021.
Kada su njenu koleginicu Kristinu Kovač mediji napali zbog fotografije na kojoj joj se vide sede, bore i sve ono što šminkom nije prikrila, ona je ...
Broj 83, septembar 2021.
Potrebno je imati jasan cilj i to takav cilj kojeg se nećemo stideti pred sobom i svojom decom i unucima. Sa druge strane, tom cilju treba da težim...
Broj 83, septembar 2021.
Društvena mreža TikTok od sredine prošle godine najavljuje monetizovanje kao opciju koja korisnicima omogućava zaradu. Tako je nastala nova opcija ...
Broj 83, septembar 2021.
„Nisu food blogeri umišljeni konzumenti praha od roga jednoroga, već su tu da nam svima pomognu – kako da uživamo u lako dostupnoj hrani.“ Dunja Pe...
Broj 83, septembar 2021.
Dragančeta mi, posle svega, dođe žao, još više nego sebe. Šta mu vredi što je „duhovit, pametan, vredan, vešt u ruke, džentlmen, akcijaš, uvek spre...
Broj 83, septembar 2021.
Panama šešir je ikona Paname. Postoji više od 100 godina. Uprkos činjenici da ovaj šešir nosi naziv jedne male srednjoameričke drzave, Paname, pan...
Broj 83, septembar 2021.
Volim da ogovaram. Od ranog detinjstva. „Žrtve“ su svuda oko nas. Ali ogovaranje mora da ima neko dublje značenje. Šta ja uopšte imam od toga što j...
Broj 83, septembar 2021.
Prijava za Sajam, čuje se u krugovima udruženja izdavača, postala je politička lična karta: ko se ne prijavi za učešće biće politički obeležen, &sc...
Broj 83, septembar 2021.
„Volim Los Anđeles i Holivud. Tako su svi lepi. Sve je plastično, a ja obožavam plastiku. Želim da budem plastičan“, govorio je umetnik koji je ost...
Broj 83, septembar 2021.
Osiguravajuće društvo Hedvig nudi dizajnerski komad uz svaku polisu. Švedska kompanija za osiguranje Hedvig pokrenula je inicijativu, koja će traj...
Nema komentara