Kako eterična ulja pomažu u poslovanju

Naparfemiši svoj biznis

Ukoliko se bavite prodajom, neka vaše prostorije mirišu na lavandu. Njen miris opušta, smiruje čula, umanjuje nemir i razdražljivost. Ako se bavite nekim poslom u kancelariji, neka miriše na jasmin. Ovaj miris ne samo da umanjuje nervnu napetost već i podstiče osećaj poverenja, optimizma i revitalizuje energiju

Deluju protiv bakterija, gljivica i virusa, stimulišu ćelije na regeneraciju, jačaju imunitet, opuštaju i umiruju, sve je to moć eteričnih ulja, a time se s naučne strane bavi aromakologija. Bavi se i proučavanjem uticaja mirisa na raspoloženje, fiziologiju i ponašanje čoveka. Postoji od 1989. godine, a nastala je u okviru The Sense of Smell Institute, kao dela međunarodne Fragrance fondacije sa sedištem u  Njujorku

Staviti mnogo ili samo kap parfema pre odlaska na sastanak? Večita dilema, a zapravo, ne razmišljamo koliko je važnije od količine koji miris koristimo. O tome kolika je moć mirisa u biznisu, da li se mogu postići bolji poslovni rezultati ukoliko se slede saveti aromakologa, razgovarali smo sa Lejlom Ljubenković, aromakologom i kliničkim aromaterapeutom. 

Šta je aromakologija i kakve veze mirisi mogu da imaju sa biznisom?

Aromakologija ili psihologija mirisa je „nova generacija“ koncepta aromaterapije, koja je sa terapijskog, medicinskog, pristupa mirisima prešla na emotivni i otvorila novu kulturu komunikacije. Primenjena aromakologija je sve više prisutna u marketingu, brendiranju, menadžmentu. 

Šta to praktično znači?

Dokazano je da su 100 puta veće šanse da se setimo nečega što je miris, nego nečega što vidimo, čujemo ili dodirnemo. Zato mnoge pametne kompanije koriste prirodne mirise preko difuzera, kako bi poboljšale zadovoljstvo i produktivnost svojih zaposlenih, dobro raspoloženje i nivo sreće kod svojih klijenata i time ostavili dobar pečat i povećali broj sigurnih klijenata. I mnogo drugih mirisnih alata.

Koliko mirisi uopšte utiču na nas, naše sagovornike, okruženje?

Često pomislim kako malo ljudi zna kakvu moć mirisi imaju nad ljudskim umom, ponašanjem, emocijama. A još manje kako da upotrebe tu moć da bi stvorili radno okruženje u kome bi stres smanjili na minimum, a kreativnost i potencijal zaposlenih podigli na maksimum. Uz pomoć aromakologije, to je zaista moguće. 

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.