Nedelja mode u Parizu

Haljina iz snova

Postoje dizajneri koji nam govore gde dalje da idemo i dizajneri koji nam reflektuju svet. Neki rade i jedno i drugo. Takav je modni brend Balenciaga. 

Pre nekoliko godina ovaj brend je počeo da luksuz prenosi na ulicu, unosi čednost u visoku modu, vratio je dukserice sa kapuljačom na velika vrata, udahnuo radost, posebnost i eleganciju neluksuznom Crocks-u i IKEA-i. 

Ali, započeo je i nešto potpuno drugačije u poslednjih godinu dana. Etablirao je Kim Kardašijan kao vertikalu svoje nove vizije, stvorio modne performanse sa poznatim reperima, sa ambicijom da zadrži posebnost i modu u centru svog stvaralaštva, ali populistički, međugeneracijski i globalno privlačno.

A sad zaboravite sve to, jer je nova i prilično neočekivana porodica upala na Balencijaginu modnu pistu, porodica Simpson.

Nedelja mode u Parizu i nešto potpuno neočekivano. Umesto revije, animirani film i to Simpsonovi. Cristobald Balenciaga modna kuća, umesto revije na tradicionalan način, predstavila je svoju kolekciju u pariskom pozorištu iz 19. veka i prikazala desetominutnu epizodu „Simpsonovih“. 

Bilo je to iznenađenje, praćeno aplauzima i grohotnim smehom. Saradnja i jednogodišnji rad dva zahtevna kreativna entiteta, na prvi pogled potpuno različita, ali, ovaj spoj profesionalaca, posebno posvećenih detaljima, pokazao se kao pun pogodak. 

U epizodi, Homer zaboravlja Mardžin rođendan, pa joj ukrade modni časopis dok ona  spava i otkriva da je pored jedne haljine napisala „jednog dana“. To je bilo dovoljno da mu padne genijalna ideja, on piše Balenciagi: "Dragi Balun, Baloon, Baleen, Balenciaga-ga“, kaže dok se bori da izgovori poznato modno ime, „za Mardžin rođendan…“ a onda sledi objašnjenje da je njegova žena uvek želela da ima nešto od ovog brenda. I tako kreće...

On, naravno, traži najjeftiniji model, što Balenciaga tim tumači kao još jednu od glupih američkih šala i šalje mu haljinu od 19.000 evra. 

Nakon što ju je jednom nosila, Mardž, poput svih Amerikanaca, na nagovor svoga muža, vraća haljinu sa porukom da će se uvek sećati tih 30 minuta svog života kada se osećala posebnom. Poruka dolazi do umetničkog direktora Balenciage, Demna Gvasalia, koji se raspadne od tuge, jer je to najtužnija stvar koju je ikada čuo, a odrastao je u Sovjetskom Savezu. On odlazi u Springfild, odlučan da spasi ljude operisane od stila i ukusa i angažuje ih za svoje modele, u želji da svet ponovo vidi prave i realne ljude. Stanovnici Springfilda putuju u Pariz da prošetaju modnom pistom.

I tako dalje i tako sve smešnije…

Pravljenje ovih 10 minuta je, prema rečima gospodina Silvermana, režisera i ekipe za animaciju, bila najteža stvar koju su uradili od filma o Simpsonovima 2007. godine. Trebalo je naći ravnotežu i spojiti karikaturu Simsonovih i integriteta Balenciaga odeće, prevesti njen specifičan dizajn na figure koje nisu baš tipičnih ljudskih proporcija. Trebalo ih je, jednom rečju, obući, a da izgledaju „modno“.

Animirani film modne kuće koja se sama sebi podsmeva, sugeriše da modna industrija shvata da je došlo vreme da se odrekne pompe. Ovde se manje radilo o odeći za novu sezonu, već više o potpuno novoj eri mode kao zabave.

Podsmevanje sopstvenoj reputaciji zbog neobičnog dizajna i preskupih komada odeće, Mardž koja se sa ogromnim naramenicama zaglavi u vratima u svojoj haljini iz snova, hod po pisti sa jednom minđušom i naočarima za sunce Homera, koji je u međuvremenu razvio ukus za puževe u belom luku, aplaudiranje već pomenute Kim Kardašijan, Kanje Vesta i Džastina Bibera iz prvog reda, puno realnih i sporednih likova, specifičan humor, romantika i, naravno, šarmantna naivnost.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.