Metauniverzum

Facebook je mrtav, živela Meta!

Ako ste poslednjih mesec dana živeli u nekom svom univerzumu, možda ste propustili da se u međuvremenu pojavio još jedan. Izvršni direktor Facebook-a Mark Zakerberg je krajem oktobra ove godine izneo svoju viziju budućnosti u ime najvećeg giganta društvenih medija, viziju o krupnim promenama u kojoj će fokus kompanije biti usmeren ka „metauniverzumu“

Na godišnjoj Facebook Connect konferenciji, Zakerberg je najavio da se kompanija rebrendira u Meta i detaljno opisao njihov cilj ka izradi nove verzije interneta, u kojoj će metauniverzum biti naslednik mobilnog interneta. Radi se o sledećoj evoluciji prisustva i povezivanja u paralelnom univerzumu u kome će se živeti virtualni život na isti način kako se živi fizički. Osnovni i najveći kvalitet takvog metauniverzuma biće upravo taj osećaj prisustva.

Šta je metauniverzum?

Metauniverzum je mesto gde se spajaju fizički i digitalni svet. To je prostor u kome avatari komuniciraju, digitalni svet u kome ljudi mogu iskusiti alternativni život u odnosu na postojanje u stvarnom svetu. Kao da ste „tamo, negde“ sa drugom osobom ili na drugom mestu. Facebook već kreira aplikacije za virtualnu realnost preko kojih će se organizovati okupljanja, bilo za druženje ili za posao, uključujući i one koji imaju interakciju sa stvarnim svetom.

Meta na grčkom znači „posle“ ili „iznad“, to je sagledavanje stvari iz više perspektive umesto iznutra, sagledavanje o samoj stvari, nešto kao da ste samosvesni i sagledavate stvari onakve kakve jesu.

Na primer: snimanje filma o filmskoj industriji nije Meta, pravljenje filma o snimanju filmova jeste. Korišćenje fusnote za objašnjenje druge fusnote nije Meta, korišćenje fusnote za objašnjenje šta je fusnota je Meta. Metafizika, verovatno najčešća upotreba Meta pojma, znači da umesto da govorite o fizici samog sveta, govorite o samoj fizici (na primer, zašto bi uopšte postojala gravitacija).

Metauniverzum obuhvata i društvena iskustva i tehnologiju. Sa tim u vezi, Facebook je odabrao ime Meta zbog njenih konotacija sa mogućnostima i budućnošću u kojoj ima više prostora za nadgradnju. To je pomak ka novom univerzumu i udaljavanje od „samo“ platforme društvenih medija. Po njima, metauniverzum će biti mesto na kome će ljudi komunicirati, raditi, kreirati proizvode, sadržaje u okviru novog ekosistema koji će stvarati milione poslova za svoje korisnike.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.