Miloš Stojaković, dizajner i vlasnik Aguara čokolade

Čokolada inspirisana vinima i kozjim sirom

Praviti ručno čokoladu deluje kao posao iz snova. Miloš Stojaković je pre pet godina odlučio da sa suprugom ponudi tržištu ručno rađene čokolade, ali je želeo da se razlikuje od postojeće konkurencije. S obzirom na to da su oboje somelijeri, logično je bilo stvoriti čokolade inspirisane vinima. Možda ste pomislili da od ovih čokolada možete da se napijete, ali se, zapravo, radi o upotrebi aroma iz belih i crvenih vina. Tako da su namenjene svim uzrastima podjednako.

Aguara čokolade razlikuju se po svemu od onih koje svakodnevno viđamo na policama. Po ukusu su jedinstvene, ali i po obliku – trouglaste. Zato se ne jedu na kockicu, već na trougao. Kako nam je Miloš rekao, sve pa i oblik, ima svoju simboliku. Ambalaže su ekološke, od papira koji se lakše reciklira. 

Iako vole da jedu čokolade, u početku su razmišljali o tome da li da započnu proizvodnju vina ili slatkiša. Kada su se odlučili za ovo drugo, uložili su dve godine u razvoj ideje, osmišljavanje unikatnih recepata, a Miloševa supruga Svetlana je pohađala i čokoladnu akademiju jer, kako kaže, nije lako napraviti čokoladu, čak i kada mislite da imate dobar recept. I na kraju tog početka – fokus grupe. Okupili su ljude koji su imali zadatak iz snova, da probaju i što objektivnije ocene ukuse. Jer se ukusi ne stvaraju tek tako, zna se šta može, a šta ne može da se kombinuje.

Svega pet ukusa nastalo je, što se kaže, isprva. Ostale su morali da menjaju, probavaju, kombinuju da bi na kraju došli do onog idealnog za nepca. Kako nam je rekao Miloš, čokolade su ukusne i zbog muzičke podloge u radionici, posebno ističući Silviju Plat i Nika Kejva.

Po struci ste dizajner. Koji je vaš udeo u kreiranju brenda i proizvoda?

Kreirao sam dizajn tabli, trouglastog oblika, drugačiji od onih koje postoje ne samo na našem nego i na globalnom tržištu. Prijateljica koja je grafički dizajner nam je pomogla oko dizajniranja logoa i same ambalaže. Ja sam se bavio vizuelnim identitetom brenda i kreiranjem marketing strategije u tom trenutku. Ništa nije slučajno, pa tako ni ime. Želeli smo da ima simboliku, ono što nas inspiriše, ono što volimo, ono što su naše vrednosti, a ne da uzmemo neku stranu reč koja samo dobro zvuči.

A šta znači Aguara?

Ideja za ime je došla spontano. Aguara je životinja koja potiče iz Južne i Srednje Amerike, baš odakle dolazi i kakao. Takođe, u mitologiji severnoameričkih Indijanaca, aguara je božanstvo kakaoa. Supruga i ja smo ljubitelji indijanske mitologije i tradicije, pa smo lako doneli odluku da naš brend tako nazovemo. Na kraju se ispostavilo da potraga za imenom nije slučajnost. Uočili smo sličnosti u šarama na pirotskim ćilimima i paternima koji se javljaju u tradiciji severnoameričkih Indijanaca. Upravo to smo preneli na ideju za ambalažu kod prve linije.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.