Trendovi

Fejsbuk za dan izgubio 200 milijardi dolara

Kad Fejsbuk padne, daleko se čuje. Digitalni gigant Meta koji u svom vlasništvu poseduje ne samo Fejsbuk, nego i Instagram, Mesindžer i WhatsUp, izgubio je za samo jedan dan preko 200 milijardi dolara. Akcije su početkom februara na američkoj berzi pale za 26 odsto, što je uticalo na gubitak ove kompanije.

Uzrok pada, vrlo verovatno, jeste popularnost kineske mreže TikTok o čijem konstantnom rastu smo pisali u prethodnih nekoliko meseci. Popularniji je i Guglov Jutjub.

Vlasnik Mete Mark Zakerberg izjavio je da ih ovaj pad podseća da treba da se fokusiraju na razvoj opcije Reels. Uostalom, nekako je i logično da to kaže jer je video medij sadašnjice, a to pokazuje i ekspanzija broja korisnika TikToka koji se bazira na kratkim video-sadržajima. Na kraju, smanjeni su im i prihodi od oglašavanja, za šta bi se mogli okriviti pandemija i nestabilna poslovanja mnogih i malih i velikih kompanija.

Drugi potencijalni razlog je taj što je dnevni broj korisnika pao sa 1,930 milijardi na 1,929 u poslednjem kvartalu 2021. godine. Prema podacima Mete, primetan je manji broj korisnika na dnevnom nivou iz SAD i Kanade.

Dok Zakerberg ne smisli kako da se izvuče, svetski mediji pomno prate šta će biti sa ovom kompanijom. Blumberg piše da se padovi velikih kompanija daleko čuju, baš zato što su velike. Što veći gigant, to veća drama.

Volstrit žurnal priseća se jula 2018. godine, kada je Fejsbuk najavio “usporavanje prihoda”, nakon čega je doživeo pad akcija za 19 odsto. I to je tada bio najveći dnevni pad u istoriji američke berze. 

Verujemo da će se Meta izvući, da ovaj pad neće odložiti početak pompezno najavljenog “Metaverzuma”.

Najpopularnije društvene mreže ostaju tu gde jesu i u 2022?

Fokus na najpopularnije aplikacije u prošloj godini i dalje je prisutan na digitalnim stranama Nove ekonomije. Iznenađenja od naše poslednje top-liste nema.

Na prvom mestu i dalje je, dva meseca od početka 2022, TikTok sa 656 miliona skidanja sa onlajn marketa samo u prošloj godini. Prema podacima Forbsa, do sada je ovu aplikaciju preuzelo oko 50 miliona korisnika od početka godine.

Prema objavama pomenutog medija, na drugom mestu prošle, ali i ove godine, našao se Instagram sa 545 miliona preuzimanja. Treće i četvrto mesto, kao uostalom i drugo, zauzimaju mreže kompanije Meta. Fejsbuk sa 416 i WhatsUp sa 395 miliona preuzimanja. Na petom mestu je Telegram, mreža za dopisivanje, sa 329 miliona preuzimanja u 2021.

U prvih deset omiljenih aplikacija u prošloj godini, ušli su i Snepčet, Zum, Mesindžer, nekadašnji Viamaker a sadašnji CapCut, aplikacija za obradu videa i Spotifaj.

Skoro pa da su među svim postojećim aplikacijama najpopularnije one koje spadaju u društvene mreže. Ako bismo pogledali rezultate samo za tu kategoriju, situacija je skoro identična. Razlikuje se samo što je u top 5 najpopularnijih aplikacija među društvenim mrežama na poslednjem mestu Snepčet.

Među najpopularnijim aplikacijama za zabavu, na Forbsovoj listi našle su se Netfliks, Jutjub, ali i Amazon Prime Video.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.