
Kolumna Biljane Stepanović
Potplati, pripreti, pobedi
Broj 88, mart 2022.
Kako se približavaju izbori, tako i vlast dodaje gas u otvorenom podmazivanju svih ciljnih grupa od kojih očekuje glas. Pa tako vladajuća garnitura...
Broj 88, mart 2022.
Olivera Bojić
0 komentara
Kompanije koje na korporativnom takmičenju dobiju titulu najboljeg poslodavca izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene, sigurnom radnom okruženju u kojem se vodi briga o zdravlju i zadovoljstvu zaposlenih i vlada fer-plej. Ovaj „kompanijski krem” među korporacijama na tržištu daje mogućnost zaposlenima da sami balansiraju privatne i poslovne obaveze
Na korporativnim video-snimcima globalnih kompanija koje su na dobrom glasu kao najbolji i najpoželjniji poslodavci može se videti da zaposleni rade u atraktivnom, kreativnom i zabavnom prostoru, gde se sprat niže silazi niz tobogan. I zna se da su izuzetno dobro plaćeni i motivisani, što ukazuje na to da, za takve uzorne kompanije, zaposleni predstavljaju najveću vrednost.
Svake godine kada čuveni Institut Top Employers, koji se 30 godina bavi ljudskim resursima, rangira i proglasi najbolje poslodavce u Srbiji, ističe se da firme koje su ponele titulu naj- poslodavca kao prioritet postavljaju profesionalni razvoj zaposlenih, sigurno radno okruženje i fer-plej.
U poslovnom svetu, kompanije koje dobiju ovaj prestižni sertifikat izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene i sigurnom radnom okruženju.
Društveno odgovorne kompanije koje ističu da su zaposleni njihova najveća vrednost vode brigu o zdravlju svojih zaposlenih, uplaćuju im godišnje sistematske preglede i polise dobrovoljnog zdravstvenog osiguranja, koje uplaćuju kako za njih, tako i za njihove porodice, kao i privatno penziono osiguranje.
FLEKSIBILNOST, ZDRAVLJE
Zdravlje zaposlenih je u fokusu društveno odgovornih kompanija i vrhunskih poslodavaca, a od početka globalne zdravstvene krize, uz fleksibilno radno vreme, dolazi i rad od kuće.
Postoje primeri kompanija u Srbiji koje su se istakle prošle godine kao top poslodavci u okviru Employer branding festivala (Empple). One zaposlenima nude fleksibilne uslove rada i mogućnost da sami kreiraju svoj „paket” koliko rade a koliko su slobodni. Ovaj „kompanijski krem” daje mogućnost zaposlenima da sami balansiraju privatne i poslovne obaveze.
Lep primer je jedna IT kompanija sa stranim kapitalom koja zaposlenima nudi da izaberu da li će da rade manje sati i manje zarađuju da bi imali više slobodnog vremena za svoju porodicu, master studije… ili da više rade, bolje zarađuju i dobijaju bonuse.
Poslodavci koji su kvalifikovani kao najbolji osmatraju i zapažaju želje i potrebe svojih zaposlenih i pružaju im mogućnost da „prelaze nivoe” u svojoj karijeri. Da bi kompanije bile sertifikovane od Instituta Top Emloyers, potrebno je da ispune stroge kriterijume, a, kako navode poslodavci, to su: strategija pronalaženja talentovanih pojedinaca, planiranje angažovanja zaposlenih, mogućnost za dalje učenje i razvoj i upravljanje karijerom.
ŠTA SE NE NALAZI U POSLOVNIM KNJIGAMA
Top menadžment u globalnim kompanijama svestan je da je današnja generacija mladih ljudi dinamična, digitalno pismena. Oni podrazumevaju da će dobiti dobru platu i povlastice, ali očekuju da u poslu pronađu smisao, zdravu poslovnu kulturu i balans između porodičnog i profesionalnog života. Ako nisu zadovoljni međuljudskim odnosima, mladi napuštaju takav posao.
Idealno bi bilo kad bi na domaćem tržištu poslovalo mnogo više ovakvih kompanija, jer bi se tako promenilo uvreženo mišljenje u Srbiji da je država najbolji poslodavac.
Poznata izreka glasi: „Vaš najveći kapital, vaše ljude, reputaciju i kupce ne možete naći u poslovnim knjigama.” I druga: „Posao koji ne daruje ništa osim novca je najgora vrsta posla” (Henri Ford).
Vrhunski poslodavci širom sveta sve više koriste digitalne platforme i umrežavaju zaposlene u kompaniji, podstičući ih da uče jedni od drugih, jačajući zajednicu, njihovo samopouzdanje i smisao toga što rade. Ako rade u prijatnom, poslovnom ambijentu, zaposleni su inspirisani i kompanije jedino tako mogu da imaju zdravu pokretačku snagu.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 88, mart 2022.
Kako se približavaju izbori, tako i vlast dodaje gas u otvorenom podmazivanju svih ciljnih grupa od kojih očekuje glas. Pa tako vladajuća garnitura...
Broj 88, mart 2022.
Vlast je uspela u nameri da pre izbora maksimalno podeli stranke iz opozicije. Pocepane su (beznadežno) i prozapadne stranke i stranke koje su prot...
Broj 88, mart 2022.
Da li ste primetili kako je sve poskupelo? Litar i po svežeg mleka košta više od 140 dinara u malim prodavnicama, a ne tako davno mogao je da se ku...
Broj 88, mart 2022.
Demokratija se u Srbiji još nije zapatila, a kad će - ne znamo. I ne pričam o društveno-političkom uređenju. To se još i može dovesti na koliko-tol...
Broj 88, mart 2022.
Iako je socijalistička Jugoslavija delovala kao „monolitna“, jednopartijska država, sa veoma kontrolisanom štampom i ograničenom slobodom izražavan...
Broj 88, mart 2022.
Najveći evropski telekomunikacioni operateri pozvali su EU zakonodavce da primoraju velike tehnološke kompanije (big tech) da doprinesu finansiranj...
Broj 88, mart 2022.
Naš film je jedan korak i kao zemlja nismo nikad bili bliže da se sa Netfliksom prave sporazumi za produkciju, a ne samo za akviziciju domaćeg sadr...
Broj 88, mart 2022.
Rast zarada u evrima pokazuje samo koliko više evra građani mogu da kupe za prosečnu zaradu, ali ne i koliko više proizvoda mogu sebi da priušte P...
Broj 88, mart 2022.
Kompanije koje na korporativnom takmičenju dobiju titulu najboljeg poslodavca izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene, sigurnom radnom ok...
Broj 88, mart 2022.
Generacijske razlike, za nas u Bambiju, predstavljaju našu snagu. Daju nam mogućnost da kroz uvođenje novih veština koje odlikuju mlade talente, do...
Broj 88, mart 2022.
Imlek kao regionalni lider na tržištu mleka i mlečnih proizvoda uživa ugled jedne od najangažovanijih kompanija kada je reč o društveno odgovornom ...
Broj 88, mart 2022.
Ljudi se često blokiraju i sami sebi stave neki okvir, neka ograničenja, ne vide svoje potencijale i resurse i misle da je neki problem daleko veći...
Broj 88, mart 2022.
Dok su najveći ponos ovdašnjih vlasti brzo izgrađene kovid bolnice, u njima rade medicinari sa ugovorima na određeno i radno mesto im je klimavo. N...
Broj 88, mart 2022.
U poslednjih deset godina Republika Srbija je iz budžeta isplatila oko milijardu evra za kazne i penale. To je dvostruko više od uštede ostvarene s...
Broj 88, mart 2022.
U Srbiji, pre svega, treba da se unapredi pravni okvir i omogući efikasna primena principa „produžene odgovornosti“ i načela „zagađivač plaća&ldquo...
Broj 88, mart 2022.
Na onlajn tržištu često se dešava da prodavci nude kopije velikih svetskih brendova, zbog čega čuvene kompanije ne samo da imaju gubitke u prodaji,...
Broj 88, mart 2022.
Pojam „velikanke“ na Guglu nije ni postojao sve donedavno, kada se pojavila izložba „Velikanke srpske kulture“, posvećena velikim naučnicama i umet...
Broj 88, mart 2022.
Za dugoročnije efekte filantropskih inicijativa neophodno je strateško planiranje, kao i bolje povezivanje različitih društvenih aktera. Pored toga...
Broj 88, mart 2022.
Knjige daju nova i šire stara znanja, ali time često i negiraju i preinačavaju ona koja smo imali, razarajući predrasude, stereotipe i prećutkivanj...
Broj 88, mart 2022.
Kaže se da su „u laži kratke noge". Ako je tako, kako to da se kod nas laži i lažljivci dugo i uspešno održavaju „u sedlu"? Kako to da većina, ipak...
Broj 88, mart 2022.
Kad Fejsbuk padne, daleko se čuje. Digitalni gigant Meta koji u svom vlasništvu poseduje ne samo Fejsbuk, nego i Instagram, Mesindžer i WhatsUp, iz...
Broj 88, mart 2022.
Teško je poverovati, ali ja sam do pre izvesnog vremena uživala u svojoj muci. Doduše, nisam ja to baš tako jasno percipirala, al' sam se ponašala ...
Broj 88, mart 2022.
Chanel je ograničio prodaju svojih torbi tako da sada možete da kupite jedan model u dva meseca, pod uslovom da druga kupovina ne bude identična pr...
Broj 88, mart 2022.
U bogatoj ruskoj umetnosti, do prvih platana Isaka Levitana, pejzaž je uglavnom smatran dosadnim žanrom. Veliki talenat i neverovatna umešnost ovog...
Broj 88, mart 2022.
Slavni brend RIMOWA, koji kreira putni asortiman, osnovan je 1898. godine u Kelnu u Nemačkoj i od tada važi za jedan od najtraženijih kofera za put...
Nema komentara