
Kolumna Biljane Stepanović
Potplati, pripreti, pobedi
Broj 88, mart 2022.
Kako se približavaju izbori, tako i vlast dodaje gas u otvorenom podmazivanju svih ciljnih grupa od kojih očekuje glas. Pa tako vladajuća garnitura...
Broj 88, mart 2022.
Olivera Bojić
0 komentara
Na onlajn tržištu često se dešava da prodavci nude kopije velikih svetskih brendova, zbog čega čuvene kompanije ne samo da imaju gubitke u prodaji, već im je narušena i reputacija. Gotovo svaki deseti Evropljanin bio je najmanje jednom prevaren kupovinom krivotvorenog proizvoda, pokazuje istraživanje Evropske organizacije za intelektualnu svojinu
Mladi inženjeri iz Srbije, Ivan Kadić i Aleksa Vučković pokrenuli su startap firmu AI Software i osmislili inovativan alat koji će kompanijama čiji se brendovi često kopiraju, pomoći da pronađu „fake“ proizvode na onlajn tržištu koji „iskaču” iz napadnih reklama na sajtovima i na društvenim mrežama.
Ivan Kadić, inženjer specijalizovan za e-trgovinu i suvlasnik firme AI Software kaže da krivotvorena roba koja se svake godine nađe na tržištu EU čini gotovo sedam odsto ukupnog uvoza u vrednosti od 121 milijardu evra.
„Istraživanje Evropske organizacije za intelektualnu svojinu (EUIPO) pokazalo je da je gotovo svaki deseti Evropljanin bio najmanje jednom prevaren kupovinom krivotvorenog proizvoda”, kaže on.
Tržišni inspektori u Srbiji su, kako dodaje, u prvoj polovini 2020. godine otkrili i uklonili oko 8.600 reklama u kojima se nudila roba neregistrovanih trgovaca preko društvenih mreža.
„U istom periodu registrovano je 2.500 internet prodavaca, što je 77 odsto više nego pre pandemije. Promet koji se ostvari na taj način iznosi oko 25 milijardi dinara, što je skoro duplo više nego pre pandemije, pokazuju podaci Nacionalne organizacije za zaštitu potrošača. Naš proizvod ’Brands Checker’ može da utvrdi da li u prometu te robe prodavci nude i falsifikate”, kaže on.
Aleksa Vučković, suvlasnik startap firme AI Software, kaže da će sa njihovim proizvodom menadžeri maloprodajnih kompanija i njihovi advokati moći da prate falsifikovanu i krijumčarenu robu koja se prodaje onlajn.
Koja roba se najviše falsifikuje na internetu?
Ivan: Najčešće se falsifikuju odeća, obuća i elektronika, ali to zavisi od tržišta. U Srbiji se odeća i obuća lakše otkrivaju, veći problem predstavlja krivotvorena elektronika.
U kojoj je fazi razvoj softvera, kad očekujete da će biti na tržištu?
Aleksa: „Checker” smo spremili za testiranje sa manjim brojem klijenata, za tzv. soft launch fazu. Prošli smo potrebna testiranja i veoma smo zadovoljni testovima sa prvim klijentima i na prvim tržištima. Trenutno pregovaramo sa kompanijama i očekujemo da će u drugom kvartalu ove godine proizvod biti na tržištu. Fazu testiranja radili smo na tržištima Indonezije, Malezije, Meksika, Turske. Ono što je kod svake tehnologije koja se zasniva na principu AI (Artificial Intelligence) ili veštačke inteligencije specifično jeste da se vremenom usavršava, uči i razvija kroz informacije za koje je uvek potrebno vreme i mnogo podataka. Preciznost je posebno važna u ovom slučaju zato što se oslanjamo i na tehnologiju „image recognition“ (prepoznavanje objekata na slikama) koja, u našem slučaju prepoznaje nedostatke na artiklima koji su fotografisani, kako bismo našim klijentima pružili sigurnost u informacije koje im isporučujemo.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 88, mart 2022.
Kako se približavaju izbori, tako i vlast dodaje gas u otvorenom podmazivanju svih ciljnih grupa od kojih očekuje glas. Pa tako vladajuća garnitura...
Broj 88, mart 2022.
Vlast je uspela u nameri da pre izbora maksimalno podeli stranke iz opozicije. Pocepane su (beznadežno) i prozapadne stranke i stranke koje su prot...
Broj 88, mart 2022.
Da li ste primetili kako je sve poskupelo? Litar i po svežeg mleka košta više od 140 dinara u malim prodavnicama, a ne tako davno mogao je da se ku...
Broj 88, mart 2022.
Demokratija se u Srbiji još nije zapatila, a kad će - ne znamo. I ne pričam o društveno-političkom uređenju. To se još i može dovesti na koliko-tol...
Broj 88, mart 2022.
Iako je socijalistička Jugoslavija delovala kao „monolitna“, jednopartijska država, sa veoma kontrolisanom štampom i ograničenom slobodom izražavan...
Broj 88, mart 2022.
Najveći evropski telekomunikacioni operateri pozvali su EU zakonodavce da primoraju velike tehnološke kompanije (big tech) da doprinesu finansiranj...
Broj 88, mart 2022.
Naš film je jedan korak i kao zemlja nismo nikad bili bliže da se sa Netfliksom prave sporazumi za produkciju, a ne samo za akviziciju domaćeg sadr...
Broj 88, mart 2022.
Rast zarada u evrima pokazuje samo koliko više evra građani mogu da kupe za prosečnu zaradu, ali ne i koliko više proizvoda mogu sebi da priušte P...
Broj 88, mart 2022.
Kompanije koje na korporativnom takmičenju dobiju titulu najboljeg poslodavca izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene, sigurnom radnom ok...
Broj 88, mart 2022.
Kompanije koje na korporativnom takmičenju dobiju titulu najboljeg poslodavca izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene, sigurnom radnom ok...
Broj 88, mart 2022.
Generacijske razlike, za nas u Bambiju, predstavljaju našu snagu. Daju nam mogućnost da kroz uvođenje novih veština koje odlikuju mlade talente, do...
Broj 88, mart 2022.
Imlek kao regionalni lider na tržištu mleka i mlečnih proizvoda uživa ugled jedne od najangažovanijih kompanija kada je reč o društveno odgovornom ...
Broj 88, mart 2022.
Ljudi se često blokiraju i sami sebi stave neki okvir, neka ograničenja, ne vide svoje potencijale i resurse i misle da je neki problem daleko veći...
Broj 88, mart 2022.
Dok su najveći ponos ovdašnjih vlasti brzo izgrađene kovid bolnice, u njima rade medicinari sa ugovorima na određeno i radno mesto im je klimavo. N...
Broj 88, mart 2022.
U poslednjih deset godina Republika Srbija je iz budžeta isplatila oko milijardu evra za kazne i penale. To je dvostruko više od uštede ostvarene s...
Broj 88, mart 2022.
U Srbiji, pre svega, treba da se unapredi pravni okvir i omogući efikasna primena principa „produžene odgovornosti“ i načela „zagađivač plaća&ldquo...
Broj 88, mart 2022.
Pojam „velikanke“ na Guglu nije ni postojao sve donedavno, kada se pojavila izložba „Velikanke srpske kulture“, posvećena velikim naučnicama i umet...
Broj 88, mart 2022.
Za dugoročnije efekte filantropskih inicijativa neophodno je strateško planiranje, kao i bolje povezivanje različitih društvenih aktera. Pored toga...
Broj 88, mart 2022.
Knjige daju nova i šire stara znanja, ali time često i negiraju i preinačavaju ona koja smo imali, razarajući predrasude, stereotipe i prećutkivanj...
Broj 88, mart 2022.
Kaže se da su „u laži kratke noge". Ako je tako, kako to da se kod nas laži i lažljivci dugo i uspešno održavaju „u sedlu"? Kako to da većina, ipak...
Broj 88, mart 2022.
Kad Fejsbuk padne, daleko se čuje. Digitalni gigant Meta koji u svom vlasništvu poseduje ne samo Fejsbuk, nego i Instagram, Mesindžer i WhatsUp, iz...
Broj 88, mart 2022.
Teško je poverovati, ali ja sam do pre izvesnog vremena uživala u svojoj muci. Doduše, nisam ja to baš tako jasno percipirala, al' sam se ponašala ...
Broj 88, mart 2022.
Chanel je ograničio prodaju svojih torbi tako da sada možete da kupite jedan model u dva meseca, pod uslovom da druga kupovina ne bude identična pr...
Broj 88, mart 2022.
U bogatoj ruskoj umetnosti, do prvih platana Isaka Levitana, pejzaž je uglavnom smatran dosadnim žanrom. Veliki talenat i neverovatna umešnost ovog...
Broj 88, mart 2022.
Slavni brend RIMOWA, koji kreira putni asortiman, osnovan je 1898. godine u Kelnu u Nemačkoj i od tada važi za jedan od najtraženijih kofera za put...
Nema komentara