
Kolumna Biljane Stepanović
Potplati, pripreti, pobedi
Broj 88, mart 2022.
Kako se približavaju izbori, tako i vlast dodaje gas u otvorenom podmazivanju svih ciljnih grupa od kojih očekuje glas. Pa tako vladajuća garnitura...
Broj 88, mart 2022.
Jelena Vuković, HR direktor kompanije Bambi
0 komentara
Generacijske razlike, za nas u Bambiju, predstavljaju našu snagu. Daju nam mogućnost da kroz uvođenje novih veština koje odlikuju mlade talente, dodatno razvijamo naše eksperte, a sa druge strane mladim talentima pružamo mogućnost da razviju svoj potencijal, kaže Jelena Vuković, HR direktor kompanije Bambi.
Koliko je za dugoročan rast i razvoj kompanije neophodna izgradnja brenda poslodavca?
Za dugoročan uspeh kompanije podjednako je važno raditi na izgradnji brenda poslodavca i na izgradnji jakih i kvalitetnih brendova. Naša Plazma je decenijama na vrhu najvoljenijih brendova, a iza nje, kao i svih naših proizvoda, stoji tim fantastičnih ljudi zaslužnih za vrhunski kvalitet. Kako biste izgradili taj pobednički tim i kao kompanija bili brend koji se voli, značajno je strateški pristupiti regrutovanju, a još značajnije - zadržavanju talenata. Upravo zato, kroz našu Employer branding strategiju težimo da kontinuiranom brigom o našim zaposlenima kroz razne programe edukacija i razvoja, konstantnim uvođenjem benefita i pružanjem stabilne i sigurne radne sredine, zadržimo talente i ostanemo jedan od najpoželjnijih poslodavaca. Ponosni smo što smo dobitnici čak dve nagrade u istraživanju najboljih brendova poslodavaca u Srbiji za 2021, kao i za najbolji program praksi u okviru prvog Employer branding festivala Empple u Srbiji.
Prema nekim istraživanjima, oko 28% radno angažovane populacije do 2025. godine pripadaće generaciji Z (zet). Kako im se približiti?
To je prva generacija koja je rođena u digitalno doba i koja se u potpunosti oslanja na benefite novih tehnologija. Društvene mreže su im prvi izvor informacija, a prema nekim procenama, veoma su zainteresovani za društveni aktivizam i pitanja održivosti. Zato se generaciji Z obraćamo kanalima koje preferiraju i nudimo im ono što cene, a to je pre svega prilika za konstantan razvoj i usavršavanje u kompaniji koja posluje odgovorno i održivo. U Bambiju imamo već pet odsto zaposlenih koji pripadaju generaciji Z i to su mladi ljudi koji zaista inspirišu i čije ideje pomeraju ustaljen način razmišljanja i donose pozitivne promene. Raduje me činjenica da je sve veća zainteresovanost mladih za rad u proizvodnji, tako da trenutno imamo sjajne mlade tim lidere koji savršeno funkcionišu u timu različitih generacija.
S obzirom na to da strateški pristupate zapošljavanju, kako gledate na generacijski jaz mladih talenata i iskusnih profesionalaca?
Generacijske razlike, za nas u kompaniji, predstavljaju našu snagu. Sa jedne strane daju nam mogućnost da kroz uvođenje novih veština koje odlikuju mlade talente, dodatno razvijamo naše eksperte, a sa druge strane mladim talentima pružamo mogućnost da razviju svoj potencijal. Na ovaj način negujemo različita mišljenja i istovremeno razvijamo mlade potencijale i privlačimo eksperte, a u prilog tome govori i naše ulaganje u Centar za istraživanje i razvoj, koji će biti svojevrsna laboratorija znanja i izvor kreativnih ideja i inovacija. Verujemo da ćemo kroz R&D centar već iskusnim kolegama omogućiti rad na projektima koji će biti drugačiji od svega što su do sada radili, a mladim talentima pun razvoj njihovih znanja i potencijala.
Na čemu će biti fokus kompanije u narednom periodu kada je reč o zaposlenima?
Redovno sprovodimo istraživanja među zaposlenima sa željom da nam upravo oni daju sugestije šta možemo da unapredimo. Mišljenje zaposlenih je važno i u tom smeru ćemo postavljati prioritete u budućnosti. Maksimalno koristimo snagu i potencijal koji imamo za dodatni rast, sada kada smo deo Coca Cola HBC grupe i verujem da ćemo sinergijom doći do mnogo novih prilika za razvoj naših zaposlenih. Kroz različite edukativne programe, kao i pristupom online platformi gde sami mogu da biraju kurseve, nastojimo da im omogućimo profesionalni razvoj u skladu sa afinitetima i kompetencijama, jer samo usavršavanjem možemo postati bolji u onome što radimo. Digitalna marketing akademija, Spark program za unapređenje razumevanja biznisa i strategije poslovanja, ili Design Thinking modul, koji nas uči drugačijem pristupu rešavanju problema i praktičnim procesima od same ideje do inovacije, samo su neki od programa za razvoj veština i znanja koje smo pokrenuli tokom 2021 godine. Povratna informacija koju zaposleni daju na evaluaciji programa, potvrda je da kolege prepoznaju naš trud i da idemo u dobrom pravcu.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 88, mart 2022.
Kako se približavaju izbori, tako i vlast dodaje gas u otvorenom podmazivanju svih ciljnih grupa od kojih očekuje glas. Pa tako vladajuća garnitura...
Broj 88, mart 2022.
Vlast je uspela u nameri da pre izbora maksimalno podeli stranke iz opozicije. Pocepane su (beznadežno) i prozapadne stranke i stranke koje su prot...
Broj 88, mart 2022.
Da li ste primetili kako je sve poskupelo? Litar i po svežeg mleka košta više od 140 dinara u malim prodavnicama, a ne tako davno mogao je da se ku...
Broj 88, mart 2022.
Demokratija se u Srbiji još nije zapatila, a kad će - ne znamo. I ne pričam o društveno-političkom uređenju. To se još i može dovesti na koliko-tol...
Broj 88, mart 2022.
Iako je socijalistička Jugoslavija delovala kao „monolitna“, jednopartijska država, sa veoma kontrolisanom štampom i ograničenom slobodom izražavan...
Broj 88, mart 2022.
Najveći evropski telekomunikacioni operateri pozvali su EU zakonodavce da primoraju velike tehnološke kompanije (big tech) da doprinesu finansiranj...
Broj 88, mart 2022.
Naš film je jedan korak i kao zemlja nismo nikad bili bliže da se sa Netfliksom prave sporazumi za produkciju, a ne samo za akviziciju domaćeg sadr...
Broj 88, mart 2022.
Rast zarada u evrima pokazuje samo koliko više evra građani mogu da kupe za prosečnu zaradu, ali ne i koliko više proizvoda mogu sebi da priušte P...
Broj 88, mart 2022.
Kompanije koje na korporativnom takmičenju dobiju titulu najboljeg poslodavca izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene, sigurnom radnom ok...
Broj 88, mart 2022.
Kompanije koje na korporativnom takmičenju dobiju titulu najboljeg poslodavca izdvajaju se po izvanrednim uslovima za zaposlene, sigurnom radnom ok...
Broj 88, mart 2022.
Imlek kao regionalni lider na tržištu mleka i mlečnih proizvoda uživa ugled jedne od najangažovanijih kompanija kada je reč o društveno odgovornom ...
Broj 88, mart 2022.
Ljudi se često blokiraju i sami sebi stave neki okvir, neka ograničenja, ne vide svoje potencijale i resurse i misle da je neki problem daleko veći...
Broj 88, mart 2022.
Dok su najveći ponos ovdašnjih vlasti brzo izgrađene kovid bolnice, u njima rade medicinari sa ugovorima na određeno i radno mesto im je klimavo. N...
Broj 88, mart 2022.
U poslednjih deset godina Republika Srbija je iz budžeta isplatila oko milijardu evra za kazne i penale. To je dvostruko više od uštede ostvarene s...
Broj 88, mart 2022.
U Srbiji, pre svega, treba da se unapredi pravni okvir i omogući efikasna primena principa „produžene odgovornosti“ i načela „zagađivač plaća&ldquo...
Broj 88, mart 2022.
Na onlajn tržištu često se dešava da prodavci nude kopije velikih svetskih brendova, zbog čega čuvene kompanije ne samo da imaju gubitke u prodaji,...
Broj 88, mart 2022.
Pojam „velikanke“ na Guglu nije ni postojao sve donedavno, kada se pojavila izložba „Velikanke srpske kulture“, posvećena velikim naučnicama i umet...
Broj 88, mart 2022.
Za dugoročnije efekte filantropskih inicijativa neophodno je strateško planiranje, kao i bolje povezivanje različitih društvenih aktera. Pored toga...
Broj 88, mart 2022.
Knjige daju nova i šire stara znanja, ali time često i negiraju i preinačavaju ona koja smo imali, razarajući predrasude, stereotipe i prećutkivanj...
Broj 88, mart 2022.
Kaže se da su „u laži kratke noge". Ako je tako, kako to da se kod nas laži i lažljivci dugo i uspešno održavaju „u sedlu"? Kako to da većina, ipak...
Broj 88, mart 2022.
Kad Fejsbuk padne, daleko se čuje. Digitalni gigant Meta koji u svom vlasništvu poseduje ne samo Fejsbuk, nego i Instagram, Mesindžer i WhatsUp, iz...
Broj 88, mart 2022.
Teško je poverovati, ali ja sam do pre izvesnog vremena uživala u svojoj muci. Doduše, nisam ja to baš tako jasno percipirala, al' sam se ponašala ...
Broj 88, mart 2022.
Chanel je ograničio prodaju svojih torbi tako da sada možete da kupite jedan model u dva meseca, pod uslovom da druga kupovina ne bude identična pr...
Broj 88, mart 2022.
U bogatoj ruskoj umetnosti, do prvih platana Isaka Levitana, pejzaž je uglavnom smatran dosadnim žanrom. Veliki talenat i neverovatna umešnost ovog...
Broj 88, mart 2022.
Slavni brend RIMOWA, koji kreira putni asortiman, osnovan je 1898. godine u Kelnu u Nemačkoj i od tada važi za jedan od najtraženijih kofera za put...
Nema komentara