
Kolumna Biljane Stepanović
Sa čim ulazimo u krizu
Broj 89, april 2022.
Dok se vi premišljate da li da uplatite letovanje dok traju popusti, ili ipak da sačekate dok vidite razvoj situacije (ko zna, možda odnese đavo &s...
Pandemija korona virusa i invazija Rusije na Ukrajinu ogolile su do kraja jednu izuzetno poražavajuću stvar. Činjenice su odavno izgubile bitku protiv dezinformacija i laži.
Tokom pandemije suočavali smo se sa preispitivanjem i sumnjom ne samo tamo gde je možda i bilo osnova za sumnju, već i sa problematizovanjem i relativizacijom bazičnih naučnih postulata koji su empirijski nepobitno dokazani, na primer da li virusi postoje.
Ljudi koji su se u nevinim prepandemijskim danima iz petnih žila upirali da dokažu kako je Zemlja ravna ploča, kako Mesec ne postoji i kako na Severnom polu postoji zid koji je nemoguće preskočiti, preko noći su se preobrazili u ljude koji znaju da je pandemija zapravo ogromna globalna prevara i koji smatraju da imaju misiju da otvore oči ostalim „ovcama” koje ne vide to što oni vide, čitaj, ne gledaju iste opskurne jutjub-kanale poput njih.
Vremenom su, kako se pandemija razvijala, usavršavali svoja „znanja”, pa su ovladali svim neophodnim informacijama o maskama i vakcinama, te su kao svoju misiju tada zacrtali da osujete proces vakcinacije, u čemu su u solidnoj meri i uspeli, s obzirom na to da je do sada globalno vakcinisano tek nešto više od 50 odsto populacije.
Tek što smo kako-tako počeli da se izvlačimo iz pandemije, tačnije naučili da živimo sa virusom, nekome je palo na pamet da bi bila baš dobra ideja da to proslavi jednom dobrom vojnom invazijom na drugu zemlju, pa smo dobili ratno žarište usred Evrope, koje ima solidan potencijal za nuklearnu katastrofu koja bi najzad, jednom zasvagda, završila sa ovom loptastom dolinom suza.
U tom trenutku stvari su se značajno zakomplikovale. Dok je kod korone stvar bila relativno jasna, sa jedne strane smo imali nauku i zdrav razum, a sa druge strane opskurne vajber grupe i potpuno odsustvo zdravog razuma, priča oko Ukrajine je nešto komplikovanija. S obzirom na to da je politika u pitanju, veliko učešće uzeli su i mediji i to u nečemu što im ne bi trebalo biti imanentno - propagandi.
Mnogi od njih, čak i neki koje inače znamo po kolikom-tolikom stepenu profesionalnosti, vrlo brzo su se prebacili u ratni mod. Društvene mreže, koje su u slučaju pandemije predstavljale glavni zamajac širenja dezinformacija, sada nemaju primarnu ulogu, već služe kao svojevrstan pojačivač onoga što rade mediji. Već smo shvatili da društvene mreže trpe sve, pa je tako i ovog puta. Svako može da objavi sliku, snimak ili bilo kakvu tvrdnju i da je stavi u pogrešan ili čak potpuno izmišljen kontekst. Ukombinujemo li to sa medijima u propagandnom modu rada, dobićemo situaciju u kojoj se, sa jedne strane, relativizuje i negira očigledna agresija jedne zemlje na drugu, a sa druge strane je stvorena psihotična klima u kojoj je sasvim u redu ne samo izložiti agresora ekonomskim sankcijama, što jeste legitimna mera, nego praktično „kenselovati“ celu jednu zemlju i njene građane, kulturu i uopšte sve što ima veze njom, što nikako nije legitimno.
U celom ovom informativnom haosu najviše strada istina, ali problem je u tome što izgleda da nas nije preterano briga za to. Nakon ovih nešto više od dve godine, izgleda da smo se ušančili jako duboko u svojim rovovima, gledamo se preko nišana, sad nam je donekle čak i prijatno sve to i nemamo nikakvu nameru da pravimo primirje ili bilo šta slično. Pucamo i pljuckamo jedni po drugima ili se, u najboljem slučaju, međusobno ignorišemo.
I kako nas je krenulo, ako bi u ovom trenutku neki vanzemaljci rešili da nas napadnu, ne bi mogli da odaberu bolji trenutak. Okupirali bi nas, a ne bismo stigli ni da raspravimo da li uopšte postoje ili ne.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 89, april 2022.
Dok se vi premišljate da li da uplatite letovanje dok traju popusti, ili ipak da sačekate dok vidite razvoj situacije (ko zna, možda odnese đavo &s...
Broj 89, april 2022.
Ruska agresija na Ukrajinu otvorila je potpuno novo poglavlјe u međunarodnim odnosima. U ovom ratu se prelama odnos „liberalnog sveta“ koji predvod...
Broj 89, april 2022.
Na cene polјoprivrednih artikala izuzetno će uticati skok cene mineralnih đubriva (bar tri puta je skuplјe nego pre godinu dana), kao i rast cene d...
Broj 89, april 2022.
Nismo preprodavci, već platforma na kojoj trgovci imaju mogućnost da upravljaju svojim cenama, inventarom, akcijama, promocijama, što znači da zadr...
Broj 89, april 2022.
Svaki građanin Srbije je u periodu od 10 godina dodatno zadužen za oko 2.278 evra, tako da dug po glavi stanovnika trenutno iznosi oko 4.550 evra, ...
Broj 89, april 2022.
Kada je reč o kretanju javnog duga Srbije, prethodne dve decenije se mogu podeliti na četiri perioda: period pada javnog duga (2000-2008), period s...
Broj 89, april 2022.
Plata nije jedini benefit koji privlači mlade ljude. To se, nekako, podrazumeva. Bez dobre plate, mladi stručni ljudi ne žele ni da odu na razgovor...
Broj 89, april 2022.
Sarađujemo sa studentskim organizacijama i obrazovnim institucijama, zahvaljujući čemu svake godine mnogo mladih ljudi svoje prve profesionalne kor...
Broj 89, april 2022.
Svaki praktikant od početka dobije podršku kolege na kojeg uvek može da računa Na prvom festivalu Employer brandinga - Empple, kompanija Bambi dob...
Broj 89, april 2022.
Mladi posebno cene dobro strukturiran onboarding program koji im omogućava da se upoznaju sa procesima rada, scrum metodologijom, kulturom i vredno...
Broj 89, april 2022.
Mladi imaju velika očekivanja od poslovnog sektora. Važno je da im kompanije otvore svoja vrata i omoguće plaćenu praksu, mentorstvo, volontiranje ...
Broj 89, april 2022.
Tokom prvih šest meseci, svi novozaposleni su istovremeno i polaznici naše onboarding akademije ,,Knowledge infusion”, tokom koje stiču strukturisa...
Broj 89, april 2022.
STIHL proizvodi daju važan doprinos očuvanju prirode Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, &scar...
Broj 89, april 2022.
Naši klijenti znaju da imaju pravog prijatelja u osiguranju Ove godine Milenijum osiguranje obeležava 30 godina od početka rada. Time smo se svrst...
Broj 89, april 2022.
Ljudi su spremni da ubrizgaju botoks, da peglaju bore, ali nisu dovoljno spremni da sistematski brinu o svom zdravlju, da se pregledaju pre nego št...
Broj 89, april 2022.
Ispod radara brige kako da se nadomeste „rupe“ u znanju, prolazi čitava lepeza tegoba u mentalnom zdravlju učenika koje je izazvala ili pojačala pa...
Broj 89, april 2022.
Od 2006. godine, kada je počeo program privlačenja stranih investicija subvencijama, do kraja 2019. godine investitori su od države dobili 638 mili...
Broj 89, april 2022.
Građani Zrenjanina iščekuju realizaciju velike kineske investicije u fabriku automobilskih guma Linglong. Da li će ta investicija pogurati lokalnu ...
Broj 89, april 2022.
Poljoprivreda i te kako može da pokrene ekonomiju. U Srbiji preovlađuju ratarske kulture koje se uzgajaju na velikim površinama, a donose daleko ma...
Broj 89, april 2022.
Populisti često koriste manipulisanje ljudskim emocijama da bi se domogli i održali na vlasti. Posebno osetljivi baš na ovu vrstu manipulacije obeć...
Broj 89, april 2022.
Imam osećaj da nove generacije vode računa o tome da ne pokažu svoje slabosti, otkriju nezadovoljstvo. Da ne pokažu emociju jer je to znak slabosti...
Broj 89, april 2022.
U trenutku pisanja ovog teksta, predizborna kampanja ulazi u sam finiš. Politika je odavno došla na društvene mreže a, s obzirom na to da pratimo t...
Broj 89, april 2022.
Mnogo je tajni vezanih za život i delo firentinskog slikara rane renesanse. „Burence“(Botticelli) bio je nadimak koji mu je dao stariji brat, a ost...
Broj 89, april 2022.
Arhitekta Daniel Libeskind dizajnirao je novu, ugaonu flašu za konjak Hennessy Daniel Libeskind je jedan od najpoznatijih svetskih arhitekata, pro...
Broj 89, april 2022.
Nekoliko velikih luksuznih brendova, uglavnom francuskih, najavilo je povlačenje sa ruskog tržišta, a do sada su mnogi i zatvorili svoje prodavnice...
Nema komentara