
Kolumna Biljane Stepanović
Sa čim ulazimo u krizu
Broj 89, april 2022.
Dok se vi premišljate da li da uplatite letovanje dok traju popusti, ili ipak da sačekate dok vidite razvoj situacije (ko zna, možda odnese đavo &s...
Broj 89, april 2022.
Ana Lukač, HR biznis partner u Mlekari Šabac
0 komentara
Sarađujemo sa studentskim organizacijama i obrazovnim institucijama, zahvaljujući čemu svake godine mnogo mladih ljudi svoje prve profesionalne korake napravi u Mlekari Šabac
Ljudi pokreću svaku kompaniju i najveći izazov sa kojim se organizacije susreću jeste kako privući kvalitetne mlade kadrove i još važnije – kako ih zadržati u sistemu. Danas, u najvećem broju slučajeva, novac nije glavni pokretač za mlade da se pridruže nekoj kompaniji. Njihovi prioriteti fokusirani su na zainteresovanost za posao, fleksibilnost organizacije, mogućnost profesionalnog usavršavanja, kao i prijatnu radnu atmosferu. Zato je i HR timovima bitno da posebnu pažnju posvete vođenju računa o zaposlenima. Kompanije koje na razvoj i edukaciju svojih ljudi gledaju kao na trošak umesto kao na investiciju, ne mogu očekivati da će uspeti da zadrže kvalitetne kadrove, kaže za Novu ekonomiju Ana Lukač, HR biznis partner u Mlekari Šabac.
Mi u Mlekari Šabac kao prvi cilj uvek postavljamo prepoznavanje talentovanih mladih ljudi unutar naše kompletne organizacije. Prilikom odabira zaposlenih koji će jednog dana obučavati i svoje naslednike, uzimamo u obzir veštine potrebne za timski rad, dobru komunikaciju, rukovođenje i reagovanje na promene. Uz dobro odabrane i postavljene programe, bavimo se i razvojem oblasti koje su određene za unapređenje. Naravno, svaki korak napredovanja propraćen je pažljivim mentorstvom od strane iskusnih kolega u Mlekari Šabac.
Jedan od naših strateških ciljeva poslovanje je i podrška mladim talentima. Zbog toga sarađujemo sa studentskim organizacijama, kao i sa obrazovnim institucijama, zahvaljujući čemu svake godine mnogo mladih ljudi svoje prve profesionalne korake napravi u Mlekari Šabac. Verujemo da je od presudnog značaja da nove kolege osete podršku i oslonac od prvog dana i zato od starta obezbeđujemo mentorstvo i onboarding program, koji pruža bržu, efikasniju i kompletniju integraciju u naš poslovni sistem. Znanje je najmoćniji alat koji imamo na raspolaganju u našem poslovanju i to je nešto što pružamo i svim novim kolegama, kako bi na najbolji mogući način odgovorili zahtevima posla i imali priliku da dostignu najviši nivo profesionalnog razvoja.
Mladim ljudima su potrebni izazovi, potreban im je određeni stepen autonomije u radu i mogućnost učenja i ličnog razvoja. Takođe im je veoma važno i da imaju jasnu sliku o mogućnostima kretanja kroz organizaciju i napredovanja u sistemu, zbog čega je transparentnost tog procesa neophodna. S obzirom na to da smo HR sektor postavili pre godinu dana, još uvek definišemo neke od ovih stavki, ali je puno toga već urađeno u procesu upravljanja talentima. Mapirali smo potencijale i naslednike za različite rukovodeće pozicije, uradili razvojnu procenu sa kolegama, nakon koje je svako dobio individualnu povratnu informaciju i kreirali smo razvojni program kroz koji zaposleni upravo prolaze.
Naravno, uvek postoje izazovi, ali mi u Mlekari verujemo da su rešenja za njihovo prevazilaženje slušati šta vam zaposleni kažu i usmeriti pažnju i resurse na kreiranje dobrog mesta za rad.
Na kraju, dobro je poznata činjenica da su zadovoljni zaposleni najbolji ambasadori svake kompanije, pa samim tim i najsnažnija preporuka za privlačenje novih, mladih, talenata.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 89, april 2022.
Dok se vi premišljate da li da uplatite letovanje dok traju popusti, ili ipak da sačekate dok vidite razvoj situacije (ko zna, možda odnese đavo &s...
Broj 89, april 2022.
Ruska agresija na Ukrajinu otvorila je potpuno novo poglavlјe u međunarodnim odnosima. U ovom ratu se prelama odnos „liberalnog sveta“ koji predvod...
Broj 89, april 2022.
Na cene polјoprivrednih artikala izuzetno će uticati skok cene mineralnih đubriva (bar tri puta je skuplјe nego pre godinu dana), kao i rast cene d...
Broj 89, april 2022.
Pandemija korona virusa i invazija Rusije na Ukrajinu ogolile su do kraja jednu izuzetno poražavajuću stvar. Činjenice su odavno izgubile bitku pro...
Broj 89, april 2022.
Nismo preprodavci, već platforma na kojoj trgovci imaju mogućnost da upravljaju svojim cenama, inventarom, akcijama, promocijama, što znači da zadr...
Broj 89, april 2022.
Svaki građanin Srbije je u periodu od 10 godina dodatno zadužen za oko 2.278 evra, tako da dug po glavi stanovnika trenutno iznosi oko 4.550 evra, ...
Broj 89, april 2022.
Kada je reč o kretanju javnog duga Srbije, prethodne dve decenije se mogu podeliti na četiri perioda: period pada javnog duga (2000-2008), period s...
Broj 89, april 2022.
Plata nije jedini benefit koji privlači mlade ljude. To se, nekako, podrazumeva. Bez dobre plate, mladi stručni ljudi ne žele ni da odu na razgovor...
Broj 89, april 2022.
Svaki praktikant od početka dobije podršku kolege na kojeg uvek može da računa Na prvom festivalu Employer brandinga - Empple, kompanija Bambi dob...
Broj 89, april 2022.
Mladi posebno cene dobro strukturiran onboarding program koji im omogućava da se upoznaju sa procesima rada, scrum metodologijom, kulturom i vredno...
Broj 89, april 2022.
Mladi imaju velika očekivanja od poslovnog sektora. Važno je da im kompanije otvore svoja vrata i omoguće plaćenu praksu, mentorstvo, volontiranje ...
Broj 89, april 2022.
Tokom prvih šest meseci, svi novozaposleni su istovremeno i polaznici naše onboarding akademije ,,Knowledge infusion”, tokom koje stiču strukturisa...
Broj 89, april 2022.
STIHL proizvodi daju važan doprinos očuvanju prirode Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, &scar...
Broj 89, april 2022.
Naši klijenti znaju da imaju pravog prijatelja u osiguranju Ove godine Milenijum osiguranje obeležava 30 godina od početka rada. Time smo se svrst...
Broj 89, april 2022.
Ljudi su spremni da ubrizgaju botoks, da peglaju bore, ali nisu dovoljno spremni da sistematski brinu o svom zdravlju, da se pregledaju pre nego št...
Broj 89, april 2022.
Ispod radara brige kako da se nadomeste „rupe“ u znanju, prolazi čitava lepeza tegoba u mentalnom zdravlju učenika koje je izazvala ili pojačala pa...
Broj 89, april 2022.
Od 2006. godine, kada je počeo program privlačenja stranih investicija subvencijama, do kraja 2019. godine investitori su od države dobili 638 mili...
Broj 89, april 2022.
Građani Zrenjanina iščekuju realizaciju velike kineske investicije u fabriku automobilskih guma Linglong. Da li će ta investicija pogurati lokalnu ...
Broj 89, april 2022.
Poljoprivreda i te kako može da pokrene ekonomiju. U Srbiji preovlađuju ratarske kulture koje se uzgajaju na velikim površinama, a donose daleko ma...
Broj 89, april 2022.
Populisti često koriste manipulisanje ljudskim emocijama da bi se domogli i održali na vlasti. Posebno osetljivi baš na ovu vrstu manipulacije obeć...
Broj 89, april 2022.
Imam osećaj da nove generacije vode računa o tome da ne pokažu svoje slabosti, otkriju nezadovoljstvo. Da ne pokažu emociju jer je to znak slabosti...
Broj 89, april 2022.
U trenutku pisanja ovog teksta, predizborna kampanja ulazi u sam finiš. Politika je odavno došla na društvene mreže a, s obzirom na to da pratimo t...
Broj 89, april 2022.
Mnogo je tajni vezanih za život i delo firentinskog slikara rane renesanse. „Burence“(Botticelli) bio je nadimak koji mu je dao stariji brat, a ost...
Broj 89, april 2022.
Arhitekta Daniel Libeskind dizajnirao je novu, ugaonu flašu za konjak Hennessy Daniel Libeskind je jedan od najpoznatijih svetskih arhitekata, pro...
Broj 89, april 2022.
Nekoliko velikih luksuznih brendova, uglavnom francuskih, najavilo je povlačenje sa ruskog tržišta, a do sada su mnogi i zatvorili svoje prodavnice...
Nema komentara