
Kolumna Biljane Stepanović
Sa čim ulazimo u krizu
Broj 89, april 2022.
Dok se vi premišljate da li da uplatite letovanje dok traju popusti, ili ipak da sačekate dok vidite razvoj situacije (ko zna, možda odnese đavo &s...
Nekoliko velikih luksuznih brendova, uglavnom francuskih, najavilo je povlačenje sa ruskog tržišta, a do sada su mnogi i zatvorili svoje prodavnice i obustavili rad u Rusiji. Oni su naveli kao razlog logističke poteškoće i zabrinutost za bezbednost osoblja usred rusko-ukrajinske krize, kao i stanje trenutne situacije u Evropi, rastuće neizvesnosti i složenosti poslovanja.
Kada je najveći LVMH-ov brend Louis Vuitton na Instagramu objavio poruku u kojoj piše da su duboko dirnuti tragičnom situacijom koja se odvija u Ukrajini i da će donirati milion evra izbeglicama, ta izjava je izazvala bujicu negativnih komentara uključujući – „Zatvorite svoje radnje u Rusiji ako ste ozbiljni” i „Prestanite prodavati u Rusiji”.
Sve što se dešava u Ukrajini prati se uživo na društvenim mrežama, sve se dešava na pragu Evrope, medijski pritisak je konstantan, atmosfera jako napeta.
Iako je Rusija u poslednjih dvadeset godina beležila značajan ekonomski rast, za mnoge kompanije preko noći je postala riskantno i neizvesno tržište u koje se trenutno ne isplati ulagati. Rusija čini 5% svetskog tržišta luksuznih dobara, ali i dalje u poređenju sa Kinom i Sjedinjenim Američkim Državama taj deo je u ovom trenutku zanemarljiv.
Ono što malo upada u oči jesu diplomatska objašnjenja o prestanku saradnje, nepotpuno izjašnjavanje o „trenutnom globalnom kontekstu”, biraju se reči, pažljivo se zaobilazi sve što bi narušilo neke buduće poslovne odnose, izjave su više nego u rukavicama, potencira se zabrinutost, pratiće se situacija i u „skladu sa tim prilagođavati poslovne mere”. Evropske diplomate nastoje da uvođenjem sankcija Rusiji ne osakate sopstvene ekonomije. Izuzeće su uspele da izbore italijanska industrija luksuznih proizvoda i belgijska industrija dijamanata. Niko ne žuri sa povlačenjem i sankcijama, ali što se mora, mora se.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 89, april 2022.
Dok se vi premišljate da li da uplatite letovanje dok traju popusti, ili ipak da sačekate dok vidite razvoj situacije (ko zna, možda odnese đavo &s...
Broj 89, april 2022.
Ruska agresija na Ukrajinu otvorila je potpuno novo poglavlјe u međunarodnim odnosima. U ovom ratu se prelama odnos „liberalnog sveta“ koji predvod...
Broj 89, april 2022.
Na cene polјoprivrednih artikala izuzetno će uticati skok cene mineralnih đubriva (bar tri puta je skuplјe nego pre godinu dana), kao i rast cene d...
Broj 89, april 2022.
Pandemija korona virusa i invazija Rusije na Ukrajinu ogolile su do kraja jednu izuzetno poražavajuću stvar. Činjenice su odavno izgubile bitku pro...
Broj 89, april 2022.
Nismo preprodavci, već platforma na kojoj trgovci imaju mogućnost da upravljaju svojim cenama, inventarom, akcijama, promocijama, što znači da zadr...
Broj 89, april 2022.
Svaki građanin Srbije je u periodu od 10 godina dodatno zadužen za oko 2.278 evra, tako da dug po glavi stanovnika trenutno iznosi oko 4.550 evra, ...
Broj 89, april 2022.
Kada je reč o kretanju javnog duga Srbije, prethodne dve decenije se mogu podeliti na četiri perioda: period pada javnog duga (2000-2008), period s...
Broj 89, april 2022.
Plata nije jedini benefit koji privlači mlade ljude. To se, nekako, podrazumeva. Bez dobre plate, mladi stručni ljudi ne žele ni da odu na razgovor...
Broj 89, april 2022.
Sarađujemo sa studentskim organizacijama i obrazovnim institucijama, zahvaljujući čemu svake godine mnogo mladih ljudi svoje prve profesionalne kor...
Broj 89, april 2022.
Svaki praktikant od početka dobije podršku kolege na kojeg uvek može da računa Na prvom festivalu Employer brandinga - Empple, kompanija Bambi dob...
Broj 89, april 2022.
Mladi posebno cene dobro strukturiran onboarding program koji im omogućava da se upoznaju sa procesima rada, scrum metodologijom, kulturom i vredno...
Broj 89, april 2022.
Mladi imaju velika očekivanja od poslovnog sektora. Važno je da im kompanije otvore svoja vrata i omoguće plaćenu praksu, mentorstvo, volontiranje ...
Broj 89, april 2022.
Tokom prvih šest meseci, svi novozaposleni su istovremeno i polaznici naše onboarding akademije ,,Knowledge infusion”, tokom koje stiču strukturisa...
Broj 89, april 2022.
STIHL proizvodi daju važan doprinos očuvanju prirode Kompanija STIHL, vodeći svetski proizvođač motornih testera i uređaja za poljoprivredu, &scar...
Broj 89, april 2022.
Naši klijenti znaju da imaju pravog prijatelja u osiguranju Ove godine Milenijum osiguranje obeležava 30 godina od početka rada. Time smo se svrst...
Broj 89, april 2022.
Ljudi su spremni da ubrizgaju botoks, da peglaju bore, ali nisu dovoljno spremni da sistematski brinu o svom zdravlju, da se pregledaju pre nego št...
Broj 89, april 2022.
Ispod radara brige kako da se nadomeste „rupe“ u znanju, prolazi čitava lepeza tegoba u mentalnom zdravlju učenika koje je izazvala ili pojačala pa...
Broj 89, april 2022.
Od 2006. godine, kada je počeo program privlačenja stranih investicija subvencijama, do kraja 2019. godine investitori su od države dobili 638 mili...
Broj 89, april 2022.
Građani Zrenjanina iščekuju realizaciju velike kineske investicije u fabriku automobilskih guma Linglong. Da li će ta investicija pogurati lokalnu ...
Broj 89, april 2022.
Poljoprivreda i te kako može da pokrene ekonomiju. U Srbiji preovlađuju ratarske kulture koje se uzgajaju na velikim površinama, a donose daleko ma...
Broj 89, april 2022.
Populisti često koriste manipulisanje ljudskim emocijama da bi se domogli i održali na vlasti. Posebno osetljivi baš na ovu vrstu manipulacije obeć...
Broj 89, april 2022.
Imam osećaj da nove generacije vode računa o tome da ne pokažu svoje slabosti, otkriju nezadovoljstvo. Da ne pokažu emociju jer je to znak slabosti...
Broj 89, april 2022.
U trenutku pisanja ovog teksta, predizborna kampanja ulazi u sam finiš. Politika je odavno došla na društvene mreže a, s obzirom na to da pratimo t...
Broj 89, april 2022.
Mnogo je tajni vezanih za život i delo firentinskog slikara rane renesanse. „Burence“(Botticelli) bio je nadimak koji mu je dao stariji brat, a ost...
Broj 89, april 2022.
Arhitekta Daniel Libeskind dizajnirao je novu, ugaonu flašu za konjak Hennessy Daniel Libeskind je jedan od najpoznatijih svetskih arhitekata, pro...
Nema komentara