
Kolumna Biljane Stepanović
Ima se, može se, je li tako?
Broj 90, maj 2022.
Kad naiđu teška vremena, posebno u dva uzastopna talasa – prvo korona, pa rat u Ukrajini, državi je potreban novac. Na stranu bogate evropske zemlj...
Broj 90, maj 2022.
Dragan Reščik, šef Odeljenja za ljudske resurse i marketing, ProCredit banka
0 komentara
Apsurdno je očekivati da se mlađe generacije prilagode nama. Bitno je da se približimo jedini drugima, da se upoznamo i da prihvatimo da smo isti na različite načine i da jedni od drugih možemo mnogo da naučimo. Ta razlika nije nešto što nas udaljava, naprotiv – spaja nas i donosi benefite za obe strane
U novembru ove godine biće dve decenije otkako sam postao deo tima ProCredit banke. Radio sam na različitim pozicijama, a poslednjih osam godina sam uključen u segment koji se direktno tiče ljudskih resursa. Kažem „direktno“ jer biti menadžer, bez obzira na sektor ili odeljenje, pre svega podrazumeva rad sa ljudima.
Moji prvi „pravi“ posao bio je u organizaciji gde je prosečna starost bila oko pedeset godina; to su godine kojima se i sam ozbiljno približavam… I bile su tu neke „tete“, koje se nisu previše komotno osećale kraj momka koji „zna kompjutere i engleski“. A moje znanje kompjutera svodilo se na lepo upakovan tekst u Word-u… Osim toga, imao sam energiju, želju i ideje koje su sigurno bile čudne i drugačije od mejnstrim razmišljanja u firmi.
Još tada sam rekao sebi da kad izgovorim čuvenu rečenicu „U moje vreme je bilo drugačije“, znaću da sam ostario. I to se, nedavno, zaista desilo. Ne, ne radi se o tome da se osećam staro. Štaviše, energije imam napretek. Ali, kako su danas sastavni deo moga posla i razgovori sa kandidatima koji postaju naše buduće kolege, a mnogi od njih imaju malo više od dvadeset godina, mogu da osetim taj generacijski jaz.
Prvo što se uočava jeste način na koji percipiraju svoje nadređene, kako doživljavaju autoritet. Opušteniji su u komunikaciji, ležerniji, imaju stav i slobodno iskazuju svoje mišljenje, čak i kad je u pitanju neslaganje sa starijim kolegama. U prevodu – ne plaše se, za razliku od moje generacije, koja je zazirala od bilo kakvog „sukoba“ sa šefovima. Moram da priznam da sam bio iznenađen u početku, mislio sam da se tako ponašaju jer im nije mnogo stalo do posla ili nemaju poštovanja. Nije mi trebalo mnogo vremena da shvatim da nisam u pravu.
Druga stvar sigurno jesu ti „kompjuteri“, u ovo vreme – mobilni telefoni. Sećam se da smo na jednom treningu zamolili kolege da u Word dokumentu ispišu predloge za unapređenje nekog procesa. Mlađi kolega, umesto da sedi za računarom, zavaljen u stolicu kuckao je na svom telefonu. Ne, nije „visio na netu“, već je na telefonu iskucao esej od dve strane. Konstruktivan i smislen. Ostao sam u čudu. Sve u svemu, to su generacije koje su odrasle s telefonom u ruci i sasvim je okej da ga koriste uvek i za sve. Čak i za pisanje analiza.
Činjenica je da imamo mnogo stvari koje nas čine različitim. Ono što je važno da prepoznamo u mladim kolegama jesu stvari koje nas čine sličnim ili istim. Jedna od njih je briga o životnoj sredini. To je tema koja je nama veoma bitna, a kojoj i oni pristupaju sa mnogo strasti. Takođe, vidna je želja da do rezultata stignu ekspresno, što je sjajno s obzirom na to da su optimizacija i efikasnost postali ciljevi svake organizacije danas. I stalo im je. Naročito ako se pronađu na poziciji na kojoj su od početka sebe videli i koja im je važna. Onda baš „grizu“, kao što smo i „mi“ na početku naših karijera.
Jasno mi je da je apsurdno očekivati da se mlađe generacije prilagode nama. Bitno je da se približimo jedni drugima, da se upoznamo i da prihvatimo da smo isti na različite načine i da jedni od drugih možemo mnogo da naučimo. Ta razlika nije nešto što nas udaljava, naprotiv – spaja nas i donosi benefite za obe strane.
Upravo zbog toga, način na koji zapošljavamo u ProCreditu nije tipičan. Kod nas uglavnom dolaze mladi, tek svršene fakultetlije, bez prethodnog radnog iskustva. Zapošljavamo ljude, a ne profesije. U našem trening centru na Avali, u okviru internacionalnog Onboarding programa, trudimo se da razumemo svakog od njih pojedinačno, da ocenimo njihov potencijal i kapacitete, da ih usmeravamo ka poziciji koja bi im najviše odgovarala. Istovremeno, oni imaju priliku da se upoznaju s nama - ko smo mi kao poslodavac, kao kolege, kao ljudi. Cilj je i da vidimo da li se, i na koji način, „poklapamo“. Jer, kako to volim da kažem – ukoliko se poklapamo po sistemu vrednosti, to će biti brak. A ako hoćemo „samo posao“, u pitanju je veza koja neće dugo trajati, pa je samim tim upitan i napor koji u nju ulažemo. To je upravo ono što je (i) u „moje vreme“ bilo aksiom. To je ono što će zauvek i ostati.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 90, maj 2022.
Kad naiđu teška vremena, posebno u dva uzastopna talasa – prvo korona, pa rat u Ukrajini, državi je potreban novac. Na stranu bogate evropske zemlj...
Broj 90, maj 2022.
„Štark do 2025. vidim u top tri konditora u Adrija regionu. Cilj nam je da budemo kompanija koja izvozi van Srbije jednako koliko i prodaje u Srb...
Broj 90, maj 2022.
Aprilski izbori pokazali su sve slabosti srpske opozicije. Rezultatima možda jedino mogu da budu zadovolјne nacionalno orijentisane stranke koje su...
Broj 90, maj 2022.
U poslednjih deset godina Republika Srbija je iz budžeta isplatila oko milijardu evra za kazne i penale. Samo ove godine na ime kazni i penala u bu...
Broj 90, maj 2022.
Od prošle godine među narod se vratio osećaj da sve poskupljuje. To se može čuti na pijaci, u prodavnici, na ulici. Neuobičajeno dugih osam godina ...
Broj 90, maj 2022.
Vlast je na gradnji puteva zasnivala dobar deo svoje kampanje o uspešnoj vladavini jer to svi vide, ali ima i puno otvorenih pitanja. Na svim proje...
Broj 90, maj 2022.
Sve je krenulo od Nokije. Iz problema ovog giganta rodilo se puno kvalitetnih inženjera, ideja i startapa, reći se vam iskreno Finci. Ali, na to tr...
Broj 90, maj 2022.
Do pre nekoliko godina mladi ljudi, budući stručnjaci i tek svršeni studenti, kada dobiju diplomu, ulazili bi u začarani krug - za zaposlenje je po...
Broj 90, maj 2022.
Projekat „Znanjem do posla“ (E2E), kao partnerstvo vlada Švajcarske i Srbije, pokrenuo je četvrti krug izbora kompanija kojima će pružiti finansij...
Broj 90, maj 2022.
A1 Srbija je od početka svog poslovanja strateški orijentisana ka mladim ljudima i njihovom razvoju. Svesni smo da se učenje u današnje vreme ne od...
Broj 90, maj 2022.
Mi volimo da ističemo da je Erste Banka pravo mesto za sve one koji veruju u sebe, bez obzira na godine. Smatramo da je za napredak jedne kompanije...
Broj 90, maj 2022.
Do pre tri godine, mnogim zaposlenima bilo je nezamislivo da rade od kuće. Danas, dobar deo njih uživa u zasluženo datoj slobodi da autonomno organ...
Broj 90, maj 2022.
Apatinska pivara među top tri pivare u svetskoj Molson Coors pivskoj grupaciji prema strogim parametrima izvrsnosti. To je još jedna od tajni uspeh...
Broj 90, maj 2022.
Nema karte pića, nema naručivanja cele flaše, ulazi se tek kada pozvoniš. Prvo što vidiš je zavesa i tek nakon nekoliko koraka shvataš da si ušao u...
Broj 90, maj 2022.
Kakva je situacija sa nekovid lečenjem, pokazuje jedan primer: u Domu za odrasle i invalidna lica na Bežanijskoj kosi, većina štićenika već dve god...
Broj 90, maj 2022.
Trpi li umetnost pravne stege, kako izgleda tržište umetničkih dela u Srbiji i svetu, šta je zajedničko kolekcionarima slika i NFT tokena i postoje...
Broj 90, maj 2022.
Industrija vune nekad je bila razvijena i izvozno orijentisana. Danas je opstao veoma mali broj vunarskih predionica u Srbiji. Na domaćem tržištu v...
Broj 90, maj 2022.
Čini se da nas je, čak i na globalnom nivou, zahvatila epidemija stresa. Kod psihologa u kliničkoj praksi sve češće dolaze ljudi sa simptomima koji...
Broj 90, maj 2022.
Bilo je potrebno čitavih 10 godina da monolitna vlast Srpske napredne stranke počne da se kruni i raspada. Iako su mnogi očekivali i priželjkivali ...
Broj 90, maj 2022.
Kreatori i njihove kreacije ulaze u novu formu ekonomskog transfera vrednosti. Ona sada više nije u samom delu, kao nečemu autorskom, već i u način...
Broj 90, maj 2022.
Ovo je priča o producentima i debitantima i o tome kako je jedan mladi filmski reditelj, po cenu svega, odbranio svoje pravo da snimi delo kakvo je...
Broj 90, maj 2022.
Tekstovi u ovoj rubrici zamišljeni su da „razbijaju” stereotipe i donose manje poznate podatke o poznatima, bez mnogo komentara i autorovog „soljen...
Broj 90, maj 2022.
Maškare se obično povezuju sa kulturnom sferom Zapada, jer je njoj uspelo da ih popularizuje i naravno komercijalizuje, čemu su primeri karnevali u...
Broj 90, maj 2022.
Kle je jedan od umetnika čiji rad nije mogao da izbegne komercijalizaciju. Njegovi „dečji“ crteži i dalje se kopiraju u milionskim tiražima i kače ...
Broj 90, maj 2022.
Proširenje porodične kuće u Santa Moniki američkom arhitekti Frenku Geriju donelo je svetsku slavu, ali i komešanje u komšiluku Arhitekta i „vaja...
Nema komentara