
Kolumna Biljane Stepanović
Ima se, može se, je li tako?
Broj 90, maj 2022.
Kad naiđu teška vremena, posebno u dva uzastopna talasa – prvo korona, pa rat u Ukrajini, državi je potreban novac. Na stranu bogate evropske zemlj...
Broj 90, maj 2022.
Apatinska pivara
0 komentara
Apatinska pivara među top tri pivare u svetskoj Molson Coors pivskoj grupaciji prema strogim parametrima izvrsnosti. To je još jedna od tajni uspeha fenomenalnog piva!
Proizvodne operacije i logistika su žila kucavica svake proizvodne kompanije. Ulagati i unapređivati proizvodnI „krvotok” uvek daje fenomenalne rezultate. Upravo je to slučaj i sa našom Apatinskom pivarom koja je uvela sistem World Class Supply Chain (WCSC), ili kako bismo najjednostavnije preveli – Svetska klasa u proizvodnji i logistici.
Ova dokazana metodologija se primenjuje sa velikim uspehom u više organizacija i operacija širom sveta, a nju je Apatinska pivara, kao deo svetske grupacije Molson Coors Beverage Company, pre nekoliko godina počela da implementira. Mnogo više od skupa alata i sistema, WCSC predstavlja nastavak kulture kontinuiranog unapređivanja rezultata poslovanja u pivari. A ono što je čini drugačijom od svega što je do sada realizovano je to što fokus stavlja ne samo na poslovne rezultate, već i na LJUDE!
Cilj - podizanje kapaciteta i eliminacija gubitaka
Zanimljivo je da se WCSC zasniva na 12 stubova i svaki od njih poseduje specifična znanja i materijale za obuke, standarde, sisteme, kao i alate neophodne za promenu načina rada i tesno povezane sa određenim vrstama gubitaka. Svaki stub radi zajedno sa ostalim stubovima na podizanju sposobnosti za eliminaciju gubitaka.
Kada su krajem prošle godine sagledani rezultati u oko 20 pivara u okviru grupacije na svetskom nivou, Apatinska pivara je zauzela visoko 4. mesto za ostvarene izvanredne rezultate u primeni WSCS programa. U odnosu na 2018, ovo je fenomenalan napredak jer je u 2018. godini bila na 11. poziciji.
Interesantan podatak je da se kroz ovaj program meri 20 različitih ključnih indikatora uspeha u proizvodnim operacijama i logistici, kao što su stopa ukupnih incidenata, pouzdanost procesa, potrošnja energije i vode, produktivnost, gubici flaša i mnogi drugi.
Do savršenstva uz svakodnevni koučing
Ovaj sistem se ujedno bazira i na praćenju napretka u četiri faze i razvoju performansi koje je pivara postigla. Lideri u ovom procesu, odnosno koučevi, svakodnevno na licu mesta - na linijama pakovanja, u proizvodnji, logističkim lokacijama, pružaju lični primer, daju smernice, osiguravaju promenu načina rada, osnažuju razmišljanja i stavove koji su usmereni na smanjenje gubitaka, pomažu u rešavanju problema, razvijaju timove kroz „Uči, Uradi, Nauči“ model.
„Važno je razumeti da su za uspeh naši ljudi od velike važnosti. Identifikacija i eliminacija gubitaka, pronalaženje i rešavanje defekata, učenje iz grešaka kako se one ne bi ponovile, pronalaženje oblasti koje želimo i možemo unaprediti, to postaje naša svakodnevnica. Molson Coors pivare rastu zajedno i uče ne samo zajedno već i međusobno. Kroz ovaj program možemo da vidimo gde imamo najbolje rezultate, a zatim da ta stečena znanja prenesemo i na druge pivare kako bismo ubrzali svoj ukupni napredak”, navode u Apatinskoj pivari.
“Drago nam je da tim proizvodnih operacija i logistike Apatinske pivare zaključno sa 2021. godinom postigao izvanredan napredak, a zatim nastavio da unapređuje svoje performanse i u prvim mesecima ove godine. Rezultat je što smo u ovoj godini ušli u top tri pivare prema ukupnim rezultatima Molson Coors World Supply Chain Excellence Programa. Ovaj uspeh je prepoznat sa najviših nivoa naše globalne organizacije i zaista u ime svih nas u Apatinskoj pivari mogu da kažem da smo ponosni na naše rezultate i da nastavljamo naše putovanje ka još većim uspesima i još boljim rezultatima. Kada otpijete gutljaj našeg Jelena piva na primer, znajte da su u tu izvrsnost utkani sati i sati posvećenosti i inovativnog pristupa poslovanju”, zadovoljno ističe Ankica Vukelić, menadžer za WCSC program.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 90, maj 2022.
Kad naiđu teška vremena, posebno u dva uzastopna talasa – prvo korona, pa rat u Ukrajini, državi je potreban novac. Na stranu bogate evropske zemlj...
Broj 90, maj 2022.
„Štark do 2025. vidim u top tri konditora u Adrija regionu. Cilj nam je da budemo kompanija koja izvozi van Srbije jednako koliko i prodaje u Srb...
Broj 90, maj 2022.
Aprilski izbori pokazali su sve slabosti srpske opozicije. Rezultatima možda jedino mogu da budu zadovolјne nacionalno orijentisane stranke koje su...
Broj 90, maj 2022.
U poslednjih deset godina Republika Srbija je iz budžeta isplatila oko milijardu evra za kazne i penale. Samo ove godine na ime kazni i penala u bu...
Broj 90, maj 2022.
Od prošle godine među narod se vratio osećaj da sve poskupljuje. To se može čuti na pijaci, u prodavnici, na ulici. Neuobičajeno dugih osam godina ...
Broj 90, maj 2022.
Vlast je na gradnji puteva zasnivala dobar deo svoje kampanje o uspešnoj vladavini jer to svi vide, ali ima i puno otvorenih pitanja. Na svim proje...
Broj 90, maj 2022.
Sve je krenulo od Nokije. Iz problema ovog giganta rodilo se puno kvalitetnih inženjera, ideja i startapa, reći se vam iskreno Finci. Ali, na to tr...
Broj 90, maj 2022.
Do pre nekoliko godina mladi ljudi, budući stručnjaci i tek svršeni studenti, kada dobiju diplomu, ulazili bi u začarani krug - za zaposlenje je po...
Broj 90, maj 2022.
Projekat „Znanjem do posla“ (E2E), kao partnerstvo vlada Švajcarske i Srbije, pokrenuo je četvrti krug izbora kompanija kojima će pružiti finansij...
Broj 90, maj 2022.
Apsurdno je očekivati da se mlađe generacije prilagode nama. Bitno je da se približimo jedini drugima, da se upoznamo i da prihvatimo da smo isti n...
Broj 90, maj 2022.
A1 Srbija je od početka svog poslovanja strateški orijentisana ka mladim ljudima i njihovom razvoju. Svesni smo da se učenje u današnje vreme ne od...
Broj 90, maj 2022.
Mi volimo da ističemo da je Erste Banka pravo mesto za sve one koji veruju u sebe, bez obzira na godine. Smatramo da je za napredak jedne kompanije...
Broj 90, maj 2022.
Do pre tri godine, mnogim zaposlenima bilo je nezamislivo da rade od kuće. Danas, dobar deo njih uživa u zasluženo datoj slobodi da autonomno organ...
Broj 90, maj 2022.
Nema karte pića, nema naručivanja cele flaše, ulazi se tek kada pozvoniš. Prvo što vidiš je zavesa i tek nakon nekoliko koraka shvataš da si ušao u...
Broj 90, maj 2022.
Kakva je situacija sa nekovid lečenjem, pokazuje jedan primer: u Domu za odrasle i invalidna lica na Bežanijskoj kosi, većina štićenika već dve god...
Broj 90, maj 2022.
Trpi li umetnost pravne stege, kako izgleda tržište umetničkih dela u Srbiji i svetu, šta je zajedničko kolekcionarima slika i NFT tokena i postoje...
Broj 90, maj 2022.
Industrija vune nekad je bila razvijena i izvozno orijentisana. Danas je opstao veoma mali broj vunarskih predionica u Srbiji. Na domaćem tržištu v...
Broj 90, maj 2022.
Čini se da nas je, čak i na globalnom nivou, zahvatila epidemija stresa. Kod psihologa u kliničkoj praksi sve češće dolaze ljudi sa simptomima koji...
Broj 90, maj 2022.
Bilo je potrebno čitavih 10 godina da monolitna vlast Srpske napredne stranke počne da se kruni i raspada. Iako su mnogi očekivali i priželjkivali ...
Broj 90, maj 2022.
Kreatori i njihove kreacije ulaze u novu formu ekonomskog transfera vrednosti. Ona sada više nije u samom delu, kao nečemu autorskom, već i u način...
Broj 90, maj 2022.
Ovo je priča o producentima i debitantima i o tome kako je jedan mladi filmski reditelj, po cenu svega, odbranio svoje pravo da snimi delo kakvo je...
Broj 90, maj 2022.
Tekstovi u ovoj rubrici zamišljeni su da „razbijaju” stereotipe i donose manje poznate podatke o poznatima, bez mnogo komentara i autorovog „soljen...
Broj 90, maj 2022.
Maškare se obično povezuju sa kulturnom sferom Zapada, jer je njoj uspelo da ih popularizuje i naravno komercijalizuje, čemu su primeri karnevali u...
Broj 90, maj 2022.
Kle je jedan od umetnika čiji rad nije mogao da izbegne komercijalizaciju. Njegovi „dečji“ crteži i dalje se kopiraju u milionskim tiražima i kače ...
Broj 90, maj 2022.
Proširenje porodične kuće u Santa Moniki američkom arhitekti Frenku Geriju donelo je svetsku slavu, ali i komešanje u komšiluku Arhitekta i „vaja...
Nema komentara