
Kolumna Biljane Stepanović
Ima se, može se, je li tako?
Broj 90, maj 2022.
Kad naiđu teška vremena, posebno u dva uzastopna talasa – prvo korona, pa rat u Ukrajini, državi je potreban novac. Na stranu bogate evropske zemlj...
Broj 90, maj 2022.
Ivana Pavlović
0 komentara
„Štark do 2025. vidim u top tri konditora u Adrija regionu. Cilj nam je da budemo kompanija koja izvozi van Srbije jednako koliko i prodaje u Srbiji, da imamo vrhunsku tehnologiju i da konstantno inoviramo, te da imamo kompaniju koju vodi tim visoko angažovanih ljudi“, kaže Marko Njavro, generalni direktor SPP Slatko i slano u Atlantic Grupi (Atlantic Štark) povodom 100 godina proizvodnje čokolade, koja se danas proizvodi pod brendom Najlepše želje i 50. rođendana Smokija.
Štark je u godinu jubileja ušao sa dobrim finansijskim rezultatima i sa značajnim ulaganjima u pogone Štarka. „Sad smo u sredini prilično velikog investicionog ciklusa. U 2020. instalirali smo novu liniju za čokoladu od devet miliona evra. Ove godine započinjemo rekonstrukciju linije za vafle, instaliraćemo novu liniju za keks u Ljuboviji - to je još devet miliona evra. Ako bude sve u redu, mi ćemo od 2020. do 2025. uložiti skoro 50 miliona evra u Štark. To je plan i zavisi od puno okolnosti, ali uz ta ulaganja je vizija kako ja vidim Štark prilično ostvariva“, navodi Njavro.
Sa kakvim rezultatima i planovima za inovacije ste ušli u godinu jubileja? Koji su najbrže rastući brendovi u okviru Strateškog poslovnog programa (SPP) Slatko i slano?
Atlantic Grupa je ušla u ovu godinu finansijski stabilna, sa minimalnim udelom duga u EBITDA. Grupa je imala istorijski visoke prihode. Naše strateško poslovno područje Slatko i slano, odnosno Atlantic Štark čini 13 odsto ukupne prodaje Grupe. I mi smo imali veoma dobru prošlu godinu: ostvarili smo rast prihoda od šest odsto u odnosu na 2020. i ispunili smo naš plan prodaje, što je jako dobro imajući u vidu da su poslednje dve godine bile turbulentne. Naša dva brenda Bananica i Smoki su dva najbrže rastuća brenda u celoj Atlantic Grupi koja ima četiri osnovna biznisa i veoma širok portfolio proizvoda i brendova. U Slatko i slano imamo osam ključnih brendova u koje ulažemo marketinške budžete. Dva ključna u koje ulažemo su Smoki i Najlepše želje, a važna nam je i Bananica. Bananica je ostvarila rast od 30 odsto u odnosu na 2020. godinu, a Smoki više od 20 odsto rasta.
Šta je razlog za tako veliki rast Bananice?
Prvo, moramo biti iskreni, u 2020. godini usled kovida dosta je pala prodaja barova pa i Bananice, dakle baza je bila nešto niža. Puno smo radili na glavnom brendu Bananice, imali smo imidž kampanju i radili smo na specijalnim pakovanjima sa porukama. Dodatni vetar u leđa je Ledena bananica. To je fantastična inovacija. Ne sećam se da je jedan brend s tako malom inovacijom napravio tako veliki iskorak. Inovacija Ledene bananice je taj sloj mentola, ukus ledenog. To je prvi bar za koji se sugeriše da se jede ohlađen i da se stavi u frižider jer tada ta hladnoća još više dolazi do izražaja. Jedan od razloga zašto smo lansirali Ledenu je taj što bananica ima sezonalnost, više se jede zimi, nego leti. I onda smo tražili nešto što potrošačima može biti zamena za sladoled i druge slatkiše koje jedu leti. Ovaj proizvod je kompletno interno osmišljen, razvijen i proizveden u Štarku.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 90, maj 2022.
Kad naiđu teška vremena, posebno u dva uzastopna talasa – prvo korona, pa rat u Ukrajini, državi je potreban novac. Na stranu bogate evropske zemlj...
Broj 90, maj 2022.
Aprilski izbori pokazali su sve slabosti srpske opozicije. Rezultatima možda jedino mogu da budu zadovolјne nacionalno orijentisane stranke koje su...
Broj 90, maj 2022.
U poslednjih deset godina Republika Srbija je iz budžeta isplatila oko milijardu evra za kazne i penale. Samo ove godine na ime kazni i penala u bu...
Broj 90, maj 2022.
Od prošle godine među narod se vratio osećaj da sve poskupljuje. To se može čuti na pijaci, u prodavnici, na ulici. Neuobičajeno dugih osam godina ...
Broj 90, maj 2022.
Vlast je na gradnji puteva zasnivala dobar deo svoje kampanje o uspešnoj vladavini jer to svi vide, ali ima i puno otvorenih pitanja. Na svim proje...
Broj 90, maj 2022.
Sve je krenulo od Nokije. Iz problema ovog giganta rodilo se puno kvalitetnih inženjera, ideja i startapa, reći se vam iskreno Finci. Ali, na to tr...
Broj 90, maj 2022.
Do pre nekoliko godina mladi ljudi, budući stručnjaci i tek svršeni studenti, kada dobiju diplomu, ulazili bi u začarani krug - za zaposlenje je po...
Broj 90, maj 2022.
Projekat „Znanjem do posla“ (E2E), kao partnerstvo vlada Švajcarske i Srbije, pokrenuo je četvrti krug izbora kompanija kojima će pružiti finansij...
Broj 90, maj 2022.
Apsurdno je očekivati da se mlađe generacije prilagode nama. Bitno je da se približimo jedini drugima, da se upoznamo i da prihvatimo da smo isti n...
Broj 90, maj 2022.
A1 Srbija je od početka svog poslovanja strateški orijentisana ka mladim ljudima i njihovom razvoju. Svesni smo da se učenje u današnje vreme ne od...
Broj 90, maj 2022.
Mi volimo da ističemo da je Erste Banka pravo mesto za sve one koji veruju u sebe, bez obzira na godine. Smatramo da je za napredak jedne kompanije...
Broj 90, maj 2022.
Do pre tri godine, mnogim zaposlenima bilo je nezamislivo da rade od kuće. Danas, dobar deo njih uživa u zasluženo datoj slobodi da autonomno organ...
Broj 90, maj 2022.
Apatinska pivara među top tri pivare u svetskoj Molson Coors pivskoj grupaciji prema strogim parametrima izvrsnosti. To je još jedna od tajni uspeh...
Broj 90, maj 2022.
Nema karte pića, nema naručivanja cele flaše, ulazi se tek kada pozvoniš. Prvo što vidiš je zavesa i tek nakon nekoliko koraka shvataš da si ušao u...
Broj 90, maj 2022.
Kakva je situacija sa nekovid lečenjem, pokazuje jedan primer: u Domu za odrasle i invalidna lica na Bežanijskoj kosi, većina štićenika već dve god...
Broj 90, maj 2022.
Trpi li umetnost pravne stege, kako izgleda tržište umetničkih dela u Srbiji i svetu, šta je zajedničko kolekcionarima slika i NFT tokena i postoje...
Broj 90, maj 2022.
Industrija vune nekad je bila razvijena i izvozno orijentisana. Danas je opstao veoma mali broj vunarskih predionica u Srbiji. Na domaćem tržištu v...
Broj 90, maj 2022.
Čini se da nas je, čak i na globalnom nivou, zahvatila epidemija stresa. Kod psihologa u kliničkoj praksi sve češće dolaze ljudi sa simptomima koji...
Broj 90, maj 2022.
Bilo je potrebno čitavih 10 godina da monolitna vlast Srpske napredne stranke počne da se kruni i raspada. Iako su mnogi očekivali i priželjkivali ...
Broj 90, maj 2022.
Kreatori i njihove kreacije ulaze u novu formu ekonomskog transfera vrednosti. Ona sada više nije u samom delu, kao nečemu autorskom, već i u način...
Broj 90, maj 2022.
Ovo je priča o producentima i debitantima i o tome kako je jedan mladi filmski reditelj, po cenu svega, odbranio svoje pravo da snimi delo kakvo je...
Broj 90, maj 2022.
Tekstovi u ovoj rubrici zamišljeni su da „razbijaju” stereotipe i donose manje poznate podatke o poznatima, bez mnogo komentara i autorovog „soljen...
Broj 90, maj 2022.
Maškare se obično povezuju sa kulturnom sferom Zapada, jer je njoj uspelo da ih popularizuje i naravno komercijalizuje, čemu su primeri karnevali u...
Broj 90, maj 2022.
Kle je jedan od umetnika čiji rad nije mogao da izbegne komercijalizaciju. Njegovi „dečji“ crteži i dalje se kopiraju u milionskim tiražima i kače ...
Broj 90, maj 2022.
Proširenje porodične kuće u Santa Moniki američkom arhitekti Frenku Geriju donelo je svetsku slavu, ali i komešanje u komšiluku Arhitekta i „vaja...
Nema komentara