
Kolumna Biljane Stepanović
Zašto ste urnisali EPS?
Broj 92, jul 2022.
„Samo vi idite na more da se kupate, pa ćete da se kupate zimi, samo ne znam u hladnoj ili toploj vodi“, poručio je predsednik Srbije, koji na more...
Od velikog broja mladih koji su prošli kroz naš program Mladi lideri, više od 100 njih je i dalje u kompaniji
Sa kojim novitetima ulazite u novu kampanju za program Mladi lideri? Koliko će mladih ovog puta dobiti priliku za usavršavanje u nekoj od vaših kompanija?
Uvrstili smo mnogo noviteta u naš nagrađivani program za zapošljavanje mladih Mladi lideri. Promene koje se dešavaju, ne samo na domaćem, već i na svetskom tržištu rada, inspirisale su nas.
Revidirali smo talent profil i zaključili da nam je potreban veći diverzitet nadarenih mladih ljudi, pa ćemo od ove godine birati i one koji nisu bili dosadašnji uobičajeni izbor za našu kompaniju. Kao sistem koji postoji već 31 godinu mi ne prestajemo da se razvijamo i modernizujemo na svim nivoima, a to treba da isprate upravo oni mladi koji nose te promene. Plan edukacija u okviru programa je intenziviran i precizno osmišljen da zadovolji baš one potrebe mladog talentovanog čoveka na početku karijere, ali i da mu da znanja iz oblasti „budućeg razvoja“, kao što su strategija ili liderstvo.
Možda je najveća novina iz domena agilne HR metodologije. Naime, mlade lidere i njihove mentore sada pratimo kroz precizne evaluacije i agilno revidiramo sadržaje edukacija i rada sa njima tokom samog programa kako bismo odgovorili na ono što nam evaluacije pokažu da su najveće potrebe u tom trenutku.
Ni ove, kao ni prethodnih godina, ne postoji unapred definisan broj mladih lidera koje ćemo zaposliti. Mi imamo sagledane potrebe biznisa, ali ukoliko kroz proces selekcija prepoznamo i veći broj talentovanih mladih ljudi nego što su naše potrebe, zaposlićemo ih, kao i obrnuto – nećemo snižavati svoje kriterijume samo da bismo popunili predviđeni broj.
Mladi kod vas ne volontiraju, već dobijaju ugovor o radu. Zašto je to važno? Šta vam još kažu, kakva očekivanja imaju od vas, koje pogodnosti su im potrebne i važne?
Posebno ističemo da su Mladi lideri program zapošljavanja, a ne prakse. Ovo je važno i za kompaniju koja može da računa na njih u potpunosti od prvog dana, ali i za mlade koji znaju da su tretirani ozbiljno od samog početka.
Ono što svi mladi lideri ističu kao najveću vrednost programa je izloženost realnom biznisu od prvog dana i intenzivan program edukacija.
Kako privlačite mlade iz inostranstva i one koji ne žive u velikim gradskim centrima?
Nemamo posebne strategije za privlačenje tih grupa, obraćamo se svim mladima koji žele da dobiju ovu jedinstvenu priliku za profesionalni razvoj.
Ima li neke kompanijske inicijative da je baš potekla iz programa Mladi lideri, a da su je ostali „stariji“ zaposleni rado podržali i zadržali u kompanijskoj praksi?
Deo programa je i rad na projektima. Veliki broj projekata koje su radili upravo mladi lideri je preveden u svakodnevnu praksu i to dosta govori. Dakle, ne postoji jedna inicijativa potekla od mladih lidera koja danas živi, već je svaki projekat koji se radi potencijalna inicijativa koja može da preraste u standardnu praksu. Ovo mlade lidere posebno motiviše i sa velikim entuzijazmom rade na svojim projektima.
Delta je korporacija, ali otvorili ste vrata još ranije i za domaće startape. Privlači li mlade preduzetništvo?
Delta jeste formalno korporacija, ali je to „najpreduzetničkije“ okruženje koje ćete bilo gde sresti. Mi smo svi preduzetnici i na taj način razmišljamo iako smo deo velikog sistema. To je jedna od tajni uspeha Delte.
Mladi koji nas biraju za poslodavca to prepoznaju. Postoji izraz koji se u poslednje vreme često spominje – „intrapreunership“, preduzetništvo u okvirima kompanije, I to smo mi! Ako privlačimo mlade, to znači da ih preduzetništvo privlači! ????
Od velikog broja mladih koji su prošli kroz vaš program, koliko je nastavilo da radi u Delti?
Više od 100 njih je i dalje u kompaniji. Imajući u vidu da program postoji više od 10 godina i da su fluktuacije normalna i očekivana stvar, mi smo ponosni na ovaj broj onih koji i dalje rade u našoj kompaniji a koji su potekli iz programa Mladi lideri. Ono što je još važnije jeste da je jedan od njih član izvršnog odbora kompanije, da je nekoliko njih na direktorskim, a još više njih na menadžerskim pozicijama. To je glavna snaga ovog programa.
Kako negujete mentore? Ko su omiljeni mentori u Delta Holdingu? Čiji saveti se rado slušaju i prepričavaju?
Kroz ovaj program smo učili i rasli svi zajedno, a možemo reći da su mentori posebno imali prilike da se razvijaju u veštinama rada sa mladima, prenošenja znanja i liderstva. Od ove godine im posvećujemo još veću pažnju i u planu je revizija programa pripreme mentora, podrške mentorima, kao i evaluacije njihovog rada.
Ponosni smo na to koliko mladi lideri ističu značaj mentora za njihov rast i razvoj i koliko lepo govore o njima.
Osim mentora najviše vole da slušaju savete, ali i predavanja našeg top menadžmenta koji izdvaja vreme za deljenje znanja sa mladim liderima. Često naglašavamo da je važno da budu svesni kolika je vrednost toga i da te priče i iskustva iz prve ruke nemaju gde na drugom mestu da čuju.
Naročito ohrabrujete mlade žene da se uključe u svet rada i ostvare svoje potencijale i ambicije. Šta je to u sadržaju programa i kulturi kompanije što posebno targetira žene?
Žene su u Delti posebno podržane. Od sedam članova izvršnog odbora četiri su žene. To već dosta govori. Nemamo posebne sadržaje u programu koji targetiraju žene. Smatramo da je dovoljno da ih tretiramo kao jednako vredne i značajne za kompaniju kao što su to i muškarci, da imaju iste prilike za rast, razvoj, učenje i napredovanje i to je sasvim dovoljno za svaku ženu koja želi da gradi karijeru u okvirima naše kompanije.
Pored toga, pripremamo poseban paket benefita za mame kroz razne inicijative o fleksibilnom povratku na posao i programe psihološke podrške kako bismo im olakšali rad uz majčinstvo.
Nedavno je, prema glasanju mladih, Delta izabrana u „20 vrh poslodavaca“. Šta je presudno za ovako prestižnu nagradu?
To morate da pitate glasače ????. Mi sa naše strane radimo na tome da svih naših pet vrednosti živi svakodnevno u kompaniji, a to onda očigledno daje rezultate i biva prepoznato. Liderstvo kroz vrednosti najbolji je put.
Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs
Broj 92, jul 2022.
„Samo vi idite na more da se kupate, pa ćete da se kupate zimi, samo ne znam u hladnoj ili toploj vodi“, poručio je predsednik Srbije, koji na more...
Broj 92, jul 2022.
POLJUBAC Baš kao što treba reći hvala Vladimiru Putinu što je uneo život u NATO, svaka čast i Sergeju Lavrovu što je dao poljubac smrti Open Balka...
Broj 92, jul 2022.
DA Vlast na kašičicu U nekim drugim okolnostima informacija da je formirana gradska vlast u Beogradu ne bi privukla baš toliko pažnje, ali kada d...
Broj 92, jul 2022.
Posle 14 godina na poziciji druge najvažnije osobe u Fejsbuku, Šeril Sendberg je odlučila da se povuče. Njen odlazak, objašnjen željom da se u potp...
Broj 92, jul 2022.
Da li ćemo u bliskoj budućnosti birati parfem uz pomoć uređaja koji prati našu moždanu aktivnost na određene mirise, da li će nam AI pomagati da od...
Broj 92, jul 2022.
Način gledanja televizije, korišćenje interneta, gejming – to su novi trendovi koje moramo da pratimo. Pre nekoliko godina, ako se desi da ne radi ...
Broj 92, jul 2022.
Nije nikakva novina da političke stranke obmanjuju birače obećavajući brda i doline u predizbornoj kampanji, da bi, kada dođu na vlast, izneverile ...
Broj 92, jul 2022.
Poslednjih dana vesti sa svetskih finansijskih tržišta zvuče kao da svet juri u još jednu recesiju, samo dve, tri godine nakon one pandemijske. I d...
Broj 92, jul 2022.
U domaćoj javnosti stvoreno je uverenje da je bruto domaći proizvod (BDP) ne samo ključni pokazatelj uspešnosti u procesu rasta i razvoja jedne pri...
Broj 92, jul 2022.
Koliko god iz niza političkih razloga Vučiću odgovara da što kasnije dođe do formiranje vlade, to se neće dogoditi zbog ekonomske prinude. Vlast mo...
Broj 92, jul 2022.
Mala i srednja preduzeća ne uživaju podršku kao velika preduzeća, iako su kičma privrednog razvoja Mala i srednja preduzeća (MSP) u Srbiji, kao i ...
Broj 92, jul 2022.
Bakterija u novom probiotiku za ublažavanje dijabetesa je iz okruženja Herceg Novog, plaže Žanjice. Našli smo je u siru u ulju, napravljenom u jedn...
Broj 92, jul 2022.
Do pre nekoliko godina, radna biografija u specijalnoj formi slala se na konkurse za posao i na osnovu nje bi poslodavci vršili prvi krug selekcije...
Broj 92, jul 2022.
Jako se radujemo proizvodnoj mini-liniji koja će nam omogućiti mnogo veću fleksibilnost u razvoju novih proizvoda U protekle dve godine, reč izazo...
Broj 92, jul 2022.
Trećina platnih kartica koristi se za plaćanje svakog dana, a još 30 odsto njih barem jednom nedeljno – rezultati su najnovijeg MasterIndex Srbija ...
Broj 92, jul 2022.
Na svake tri godine, banka nudi mogućnost da klijent bez naknade pređe na drugi tip kamate Svesni ste da je kupovina stana uvek dobra investicija...
Broj 92, jul 2022.
Kontinuirano širenje i modernizacija maloprodajne mreže, kao i podizanje iskustva kupovine na viši nivo sa ciljem pružanja vrhunske ponude i usluge...
Broj 92, jul 2022.
Kompanija Coca-Cola HBC Srbija nedavno je objavila svoj 9. izveštaj o održivom poslovanju. Po drugi put, izveštaj je obuhvatio i rezultate kompanij...
Broj 92, jul 2022.
Svako od nas je makar jednom u životu osetio bol koji bi mogao definisati kao nepodnošljiv – na primer, najčešće kada vas boli zub ili imate upalu ...
Broj 92, jul 2022.
Bez ikakve dileme radi se o najnepovolјnijem ugovoru sa investitorima koji je do sada zaklјučen i to ide na dušu Borisu Tadiću. Od početka te priče...
Broj 92, jul 2022.
Inflacija bi svoj ovogodišnji vrhunac trebalo da dostigne u junu i julu, a najava je da će od jeseni godišnji rast cena početi da usporava. Da li ć...
Broj 92, jul 2022.
I dalje nemamo zvanične podatke o tome koliko smo platili medicinsku opremu za vreme pandemije. Analize Nove ekonomije pokazuju da je RFZO samo 202...
Broj 92, jul 2022.
Gluma je ona vrsta izloženosti svetu koja ume da bude prilično frustrirajuća, bolna i opasna. Pod stalnom presijom da odgovori na nejasna i maglovi...
Broj 92, jul 2022.
Ne mogu da kažem da svi vole moj stil, ali mene lično od detinjstva do danas vode napred – red, rad i disciplina Šta biste rekli ako bi trebalo da...
Broj 92, jul 2022.
Perverzna igranka između vladajuće stranke, njenih najviših funkcionera i mafijaša najgore vrste nastavlja se i dalje. I nema nagoveštaja da će u s...
Broj 92, jul 2022.
Iako smo i sami bili svedoci ili čak žrtve ratnih razaranja, današnje patnje kroz koje prolaze Ukrajinci, većinu u Srbiji, paradoksalno, više pribl...
Broj 92, jul 2022.
Avatar butik je logičan iskorak kompanije Meta, jer avatari su naša sadašnjost. U digitalnom svetu, avatari su naši predstavnici, a ne samo da će n...
Broj 92, jul 2022.
Tri od šest Sonjinih radnih dana počinju plivanjem. Dok gleda u plavu liniju u bazenu ima vremena da analizira sve potencijalne faktore koji utiču ...
Broj 92, jul 2022.
Knjige daju nova i šire stara znanja, ali time često i negiraju i preinačavaju ona koja smo imali, razarajući predrasude, stereotipe i prećutkivanj...
Broj 92, jul 2022.
Dva su podžanra sitkoma postavila ženu u centar svojih priča. To su sitkom o „neposlušnoj“ ženi i sekskom. Oba podžanra umesto da postave nove odno...
Broj 92, jul 2022.
Kada je milanska nedelja dizajna krenula početkom juna ove godine, u vazduhu je bilo više od običnog uzbuđenja. Posle trogodišnje pauze izazvane pa...
Broj 92, jul 2022.
„Svako jutro kad se probudim osećam neopisivo zadovoljstvo što sam Salvador Dali i pitam se kakve ću predivne stvari danas napraviti“, kazao je naj...
Broj 92, jul 2022.
Glam rock androginija sa fluidnim, romantičnim eskapizmom danas je, više nego ikada, svuda. Mladi dizajner koji trenutno najviše zastupa tu estetik...
Nema komentara