Digitalna plaćanja u doba pandemije

Mastercard

Nakon proglašenja globalne pandemije, korisnici širom sveta suočili su se sa brojnim promenama u obavljanju uobičajenih svakodnevnih aktivnosti. Jedna od njih je svakako način na koji kupuju i plaćaju. Kućna izolacija, fizička distanca i smanjenje fizičkog kontakta prouzrokovala je promene u dnevnoj rutini korisnika, pa je tako istraživanje kompanije Mastercard o navikama potrošača u izolaciji sprovedeno u maju ove godine pokazalo znatan porast online kupovine.

Na fizičkim mestima prodaje korisnici sve više biraju beskontaktno plaćanje, a glavni razlog tome je činjenica da kartica tada ostaje u rukama korisnika. Plaćanje se vrši brzo i jednostavno, čime se smanjuje vreme zadržavanja na kasama i samim tim čini da se korisnik oseća sigurnije nego prilikom upotrebe gotovine. Dodatno, ukoliko je račun koji se plaća u vrednost do 4000 RSD, nema potrebe za unošenjem PIN koda odnosno dodirivanjem POS terminala.

Mastercard beskontkatna infrastruktura koja je na srpskom tržištu lansirana 2008. godine, danas je postala standard za srpske korisnike. U uslovima bezbednosnih mera koje su postale nova normalnost, beskontaktna plaćanja postaju rasprostranjenija. Pokrivenost srpskog tržišta beskontaktnim POS terminalima danas iznosi 97%, pa je na taj način korisnicima omogućeno da na skoro svim  prodajnim mestima mogu da plate na ovaj brz, praktičan i siguran način.

Prema podacima prošlogodišnje Mastercard  Studije o digitalizaciji 87% ispitanika u Srbiji u mobilnom telefonu vide najbolju alternativu plaćanja platnom karticom, zbog višeg nivoa sigurnosti iz dva razloga. Prvi je biometrija kao najviši nivo autentifikacije transakcija, koja podrazumeva da korisnici prilikom plaćanja mobilnim telefonom, zaduženje svog računa odobravaju na osnovu prepoznavanja otiska prsta ili lica, kao i ukucavanjem koda za otključavanje njihovog mobilnog telefona. Drugi razlog je činjenica da telefon ostaje u rukama korisnika sve vreme što pruža veći osećaj sigurnosti za samog korisnika jer omogućava potpuno beskontaktno plaćanje, bez ukucavanja PIN-a kao i fizičku distancu i smanjenje fizičkog kontakta.  

Sa dolaskom Apple Pay i Mastercard korisnici koji poseduju iPhone telefone, dobili su priliku da plaćaju na brz, siguran i jednostavan način, a srpsko tržište je postalo 51. tržite na kojem je ova usluga omogućena što predstavlja veliki korak u pogledu razvoja mobilnih plaćanja u Srbiji. Besprekorno korisničko iskustvo i sigurnost podataka korisnika koju obezbeđuju Apple i Mastercard tehnologija tokenizacije su razlog zašto veliki broj korisnika digitalizuje svoje kartice u vrlo kratkom periodu od trenutka lansiranja ove usluge na tržištu.

U Srbiji korisnici Mastercard kartica izdatih u ProCredit ili OTP banci mogu da koriste Apple Pay novčanik, a nakon što digitalizuju svoju karticu u okviru Wallet aplikacije, svoj iPhone ili drugi povezani uređaj mogu da koriste za plaćanja na fizičkim mestima prodaje, online i u okviru aplikacija na bezbedan i praktičan način.

 Sigurnost i bezbednost korisnika predstavljaju prioritet u poslovanju kompanije Mastercard, a potrebe korisnika su središte svih proizvoda koje kompanija razvija. Zato Mastercard u saradnji sa partnerima nastavlja da razvija rešenja od kojih korisnici dobijaju maksimum i čine da se oni osećaju zaštićeno kada se radi o njihovim podacima.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara