Društvena odgovornost je imperativ kompanije McDonald’s

McDonald's

Kao društveno odgovorna kompanija, McDonald’s Srbija od svog dolaska na srpsko tržište, pre 32 godine, pomaže humanitarne i druge institucije koje pružaju podršku marginalizovanim grupama i drugim ugroženim licima

Vrednost jedne kompanije se ogleda i u njenoj spremnosti da podrži inicijative koje omogućavaju bolje uslove za život na našoj planeti, ali i da pomogne zajednicu u kojoj posluje. McDonald’s je upravo takva kompanija i od početka poslovanja ulaže napore u pogledu očuvanja životne sredine, održivog poslovanja i podrške zajednici. I to vide i cene i prepoznaju i zaposleni u kompaniji i gosti koji svakodnevno uživaju u Mek restoranima.

Osnivač kompanije Rej Krok je svoju strast prema hrani definisao tako da se vodi računa da sve što se svakodnevno servira u Mek restoranima bude sigurno, odličnog kvaliteta, da se sastojci proizvode na odgovoran i etičan način i da se minimalizuje negativan uticaj na životnu sredinu. 

Kao društveno odgovorna kompanija, McDonald’s Srbija od svog dolaska na srpsko tržište, pre 32 godine, pomaže humanitarne i druge institucije koje pružaju podršku marginalizovanim grupama i drugim ugroženim licima. Samo kroz humanitarne kasice koje se nalaze u svakom restoranu, a zahvaljujući donacijama gostiju restorana, prikupljeno je skoro milion evra. Taj novac je doniran i njime je podržano više od 100 različitih udruženja, organizacija i institucija koje brinu o deci ili drugim ugroženim grupama. Među tim organizacijama i institucijama su: Zvečanska, Svratište za decu, Lice ulice, Uvek sa decom, Nurdor, Dečja bolnica u Tiršovoj, Dečje odeljenje bolnice u Pančevu, fondacija Fond B92, Fondacija „Budi human“, OŠ „Radivoj Popović“ i mnogi drugi. 

McDonald’s je, osim ugroženih grupa tokom tri decenije rada u Srbiji, podržao brojne sportske, kulturne, umetničke i edukativne projekte. Među njima su Olimpijski dan, Kids Fest, Futsal, McDonald’s fudbalski kup, Fontana sportsko leto, Mekoteka, takmičenje za najbolju dečju karikaturu „Mali Pjer“, saradnja sa Poljoprivrednim fakultetom u Beogradu kroz studijske posete McDonald’s dobavljačima, otvorena vrata u McDonald’s restoranima i predavanja na samom fakultetu. Kroz organizaciju Svetskog dana deteta podržao je domaće pisce Uroša Petrovića i Ljubivoja Ršumovića tako što je organizovano druženje za 100 devojčica i dečaka sa ovim piscima u Mek restoranu i tom prilikom su deci poklonjene knjige koje su potpisali autori. Finansijski je podržana kroz kupovinu neophodne oprema OŠ „Antun Skala“, zatim Organizacija za poštovanje i brigu o životinjama – Orca i mnogi drugi projekti.

Saradnja sa KEC MNRO

Pored kvaliteta hrane koja se služi u McDonald’s restoranima, podjednako je važna i etika prilikom zapošljavanja u kompaniji. McDonald’s je jedna od retkih kompanija u Srbiji, koju je i OEBS prepoznao kao kompaniju koja poštuje ljudske slobode i prava i koja je protivnik svake vrste diskriminacije. Otuda i više od decenije uspešne saradnje na projektu „Integracija osoba sa intelektualnim teškoćama u socijalnu sredinu“ sa Kreativno/edukativnim centrom KEC.

Prvo radno iskustvo imalo je oko 60 osoba sa

intelektualnim teškoćama u McDonald’s restoranima

Kompanija McDonald’s i KEC potpisale su Memorandum o saradnji 2004. godine, koji je omogućio da osobe sa intelektualnim teškoćama ostvare svoje ljudsko pravo na rad i aktivan život u zajednici. Uz logističku podršku Ministarstva rada, zapošljavanja i socijalne politike, pre 16 godina 12 osoba je bilo radno angažovano u dva McDonald’s restorana. 

Tokom ove višegodišnje saradnje zajedno su realizovani mnogi događaji, poput obeležavanja Svetskoga dan deteta u McDonald’s restoranu u Bezistanu, pod sloganom „Svi smo mi isti“, uz podršku mnogih javnih ličnosti, koje su svojim prisustvom skrenule pažnju javnosti na postojanje, potrebe, želje i mogućnosti naših sugrađana, koji su do tada bili isključeni. Ta javna manifestacija je na poseban način isticala značaj radnog angažovanja mladih osoba sa intelektualnim teškoćama na javnim mestima, učinila ih je vidljivim i doprinela prevazilaženju predrasuda u društvu prema njima. 

Vredni radnici, osobe sa intelektualnim teškoćama, letovali su svake godine u Bogovađi zahvaljujući finansijskoj podršci McDonald’s-a, gde su uz bogat program provodili po deset nezaboravnih dana. McDonald’s je darovao Kreativno/edukativnom centru donaciju od koje je kupljen kombi u kome se  voze osobe sa intelektualnim teškoćama na svoja radna mesta i izlete. Najvažniji poklon koji  im je McDonald’s obezbedio  je mogućnost da oni svaki dan, tokom svih pet dana u nedelji, budu prisutni u četiri McDonald’s restorana na svojim radnim mestima. 

Prvo radno iskustvo imalo je oko 60 osoba sa intelektualnim teškoćama u McDonald’s restoranima. Svako je od njih započeo svoje iskustvo u radnom angažovanju sa mnogo uzbuđenja i  treme, ali topao osmeh i veliko razumevanje osoblja u restoranima rešili su vrlo brzo problem nesigurnosti. Život osoba sa intelektualnim teškoćama se promenio, postao je kvalitetniji i ispunjeniji. Na svojim radnim mestima oni se potvrđuju, socijalizuju i osamostaljuju. Postali su sigurniji u sebe, samozadovoljniji, srećniji i pozitivniji prema ljudima oko sebe. Žele da rade češće i duže, jer se osećaju prihvaćeno i ravnopravno sa ostalim kolegama na poslu. Ostvarili su svoje osnovno građansko i ljudsko pravo na rad i aktivno učestvovanje u životu društvene zajednice. Data im je mogućnost da svojim radom dokažu da su i oni sposobni da doprinose opštem dobru društva u kome žive.        

Saradnja sa Zvončicom

Udruženje roditelja dece obolele od malignih bolesti „Zvončica“ i kompanija McDonald’s u Srbiji sarađuju više od jedne decenije, još od 2009. godine. Uprava kompanije McDonald’s je te 2009. godine donela odluku da se novac koji se prikuplja u „humanitarnim kasicama“ u svim McDonald’s restoranima širom zemlje donira upravo ovoj ustanovi.

Samo kroz humanitarne kasice koje se nalaze u svakom restoranu prikupljeno je skoro milion evra

Zahvaljujući sredstvima koja su prikupljena u „humanitarnim kasicama“, što predstavlja više od 150.000 evra, kupljena su medicinska i bolnička oprema za službe, odeljenja i laboratorije Instituta za zdravstvenu zaštitu majke i deteta Srbije „Dr Vukan Čupić“.

Ovo je pravi primer uspešnog partnerskog odnosa, koji je doprineo značajnom poboljšanju uslova lečenja dece u Institutu za majku i dete. Ali ne samo dece koja boluju od malignih bolesti, već i ostalih malih pacijenata koji se od drugih oboljenja leče u ovoj, najvećoj dečjoj bolnici u Srbiji. 

Podrška tokom pandemije COVID-19

Neprekidno, već 32 godine postojanja na srpskom tržištu, McDonald’s je pouzdani partner, i u dobrim i u teškim vremenima. 

Odmah nakon proglašenja epidemije COVID-19 u Srbiji, McDonald’s se aktivno uključio u podršku zajednici kroz svakodnevne donacije obroka. Najpre je, uz podršku fondacije Fond B92 i Filantropskog foruma Srbije, donirano preko 4.000 obroka medicinskom osoblju Urgentnog centra Srbije, a zatim i dečijoj bolnici „Dr Olga Dedijer“ 180 obroka. Kompanija je samostalno donirala odeljenju pulmologije u Kliničkom centru Srbije 750 obroka, Crvenom krstu Beograda 570 obroka i Licu ulice 200 obroka. Ukupna vrednost svih doniranih obroka je preko dva miliona dinara.

Osim obroka, McDonald’s je bio među prvim kompanijama koje su podržale Privrednu komoru Srbije u naporima da se najstarijim građanima obezbede paketi sa namirnicama i donirao milion dinara za nabavku osnovnih životnih namirnica. Donirano je i 300.000 dinara gradu Novom Sadu za nabavku paketa sa osnovnim životnim namirnicama najugroženijim građanima ovog grada.

Pored navedenog, McDonald’s je donirao i 200.000 dinara za kupovinu infuzione pumpe za Institut za ortopedsko-hirurške bolesti Banjica, kao i za kupovinu 250 komada mantila od polipropilena za potrebe Klinike za pulmologiju Kliničkog centra Srbije i sve ovo uz podršku Fonda B92.

Ukupna donacija koju je McDonald’s donirao Srbiji u vreme COVID-19 pandemije iznosi preko 4.000.000 dinara.

McDonald’s ima dugu tradiciju, kojom se ponosi, a to je da deo profita vraća lokalnim zajednicama, jer smatra da je to ispravno i ta mogućnost i želja su prednosti kompanije. Kao lider u društvenoj odgovornosti, McDonald’s ima pozitivan uticaj na okruženje, ljude i životnu sredinu.

Kompanija i zaposleni doniraju milione dolara i bezbroj sati dobrotvornim organizacijama širom sveta, posebno onima koje se bave potrebama dece. Takođe, uvek su tu kada nastupe nepogode širih razmera, kao što je aktuelna pandemija. McDonald’s ozbiljno shvata svoju odgovornost kao lidera i zbog toga će nastaviti da pomaže svojim dobavljačima, zaposlenima, gostima, da zajedno grade bolje društvo u kome živimo i radimo.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara