Nije svejedno kakvu budućnost stvaramo

Nectar

Nectar je domaća porodična kompanija, regionalni lider u proizvodnji voćnih sokova, koja posluje već pune dve decenije. Od prvog proizvoda, jabukovog sirćeta, do danas, kada u Nectar portfoliju ima preko 30 brendova, oni se rukovode ključnim rečima - zdravo, kvalitetno, domaće. To se nije promenilo ni u ovoj godini punoj izazova po kompaniju, njene zaposlene, države u regionu, njihov zdravstveni sistem i, na kraju, ceo svet 

Nectar grupa verna je svojoj Nije svejedno filozofiji poslovanja, naročito sada u vremenu krize izazvane pandemijom virusa COVID-19 u kojoj se ove godine našao čitav svet. Još u martu ove godine odmah su reagovali uputivši novčanu pomoć od pet miliona evra za nabavku testova za dijagnostiku virusa COVID-19 u Srbiji, a zatim i u proizvodima i dezinfekcionim sredstvima zdravstvenim ustanovama u regionu. Nectar je i deci u Centru za zaštitu dece i odojčadi u Zvečanskoj ulici u Beogradu poslao 6.000 kašica za bebe. Želja Nectara bila je da se pomogne koliko može da se spreči dalje širenje virusa i sačuvaju životi građana. Aktiviran je i čitav niz mera da se zaštiti zdravlje zaposlenih u Nectar grupi, koji cele godine daju svoj maksimum uz sve mere predostrožnosti koje su podignute na najviši nivo, da proizvodnja uz najviše standarde kvaliteta, funkcioniše stabilno i bezbedno, kao i lanac snabdevanja, logistike i isporuke proizvoda. 

Kao i mnogi drugi svetski brendovi, i Nectar se odlučio da osim pomoći u društveno odgovornom smislu, svoj doprinos i solidarnost pokaže i na simbolički način. Logo kompanije privremeno je izmešten iz elipse u oblik kuće, a na različitim kanalima komunikacije, i sama slova sadržana u nazivu kompanije dobila su prostor za sebe, simbolišući tako fizičku distancu nužnu za sprečavanje širenja novog virusa. Na taj način iz Nectara su poručili da, iako razdvojeni, nikad nismo bili bliži. 

Brendovi sa žigom „čuvarkuće“

U Nectaru su ponosni na to što su srpska kompanija i što proizvode kvalitetne proizvode i nije im svejedno kako se ponašaju prema zaposlenima, saradnicima, lokalnoj zajednici, farmerima, potrošačima. Zato se Nectar među prvima prijavio za dobijanje žiga „čuvarkuća“ koji dodeljuje Privredna komora Srbije kvalitetnim domaćim proizvodima u okviru akcije podrške domaćim proizvodima i proizvođačima, kao i za jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda - Stvarano u Srbiji. Više od 15 proizvoda Nectarovih brendova Family, Life, Tomatello, napravljeni su u Srbiji od domaćih jabuka, bresaka, domaćeg paradajza, od ariljske maline i oblačinske višnje, sorta sa zaštićenim geoporeklom, pa su tako proglašeni za „čuvarkuće“  i među prvima u Srbiji nose taj žig. 

Kroz odabir i kupovinu proizvoda koji su napravljeni u Srbiji od domaćih sirovina Nectar omogućuje da ostvarena vrednost ostane u našoj zemlji. Na primeru industrije sokova najbolje se vidi kako dobijena vrednost ostaje u našoj zemlji. Od domaćeg soka koji se proizvodi od domaćih sirovina, našeg, srpskog voća, 85 odsto vrednosti ostaje u zemlji za plate, poreze, otkup domaćih sirovina, usluge, maloprodaju, dok je kod uvezenog soka taj procenat koji ostane u Srbiji samo 25 odsto. Nectar je ponosan što se kao domaća kompanija prvi prijavio za dobijanje žiga i što je među prvima i dobio žiga, jer u kompaniji smatraju da je veoma važno da se svi uključimo u ovu akciju pošto će korist takve podrške za privredu Srbije, ali i sve građane, biti zaista velika. Veoma je važno da akciju podrže maloprodajni objekti, ali i mediji koji će imati za cilj podizanje svesti potrošača o tome zašto je važno da, kada biraju između kvalitetnog stranog i domaćeg proizvoda, odaberu domaći.

Od domaćeg soka koji se proizvodi od našeg, srpskog voća, 85 odsto vrednosti ostaje u zemlji za plate, poreze, otkup domaćih sirovina

Odgovorni lideri

U Nectar grupi smatraju da sa ulogom lidera ide i odgovornost. Odgovornost prema potrošačima, prema zaposlenima, prema vlasnicima kompanije, ali najviše prema zajednici u kojoj posluju. Zato je Nectar grupa odlučna u svom strateškom opredeljenju da održivo posluje. U februaru 2020. grupa je predstavila javnosti svoj prvi regionalni izveštaj o održivom poslovanju i najavila ulaganja od sedam miliona evra u proizvodnju „zelene energije“ i uvođenje nove ambalaže biljnog porekla. Održivo poslovanje je globalno aktuelna tema, a Nectar grupa, iako nema obavezu globalnog izveštavanja i usklađivanja sa UN ciljevima održivog poslovanja, smatrajući da je to njihova obaveza - da održivost bude njihovo strateško opredeljenje, izradila je izveštaj o održivom poslovanju i odlučila se za niz mera, inovacija i novčanih ulaganja kako bi maksimalno smanjila negativan uticaj na životnu sredinu. 

Identifikovali su četiri prioritetne oblasti u kojima veruju da kao kompanija mogu da naprave najveći doprinos, a to su Ljudi, Društvo, Lanac vrednosti, Ambalaža. Ponosno su izneli u svom izveštaju podatke da je 46 odsto žena u višem menadžmentu Nectar grupe a 53 odsto u Fructalu, što je značajno iznad istočnoevropskog proseka (32 odsto); više članova iz 45 porodica je u isto vreme radilo ili radi u Fructalu, a 63 odsto zaposlenih u Nectaru su roditelji. 

Osnovali su Fondaciju Nije svejedno u Srbiji da bi na strukturiran i transparentan način dali doprinos razvoju društva i podržali regionalne projekte koji doprinose aktivnom načinu života. Čak 84 odsto ambalaže u koju pakuju svoje proizvode je reciklabilno, a najavili su i da će nastaviti da promovišu modele reciklaže i PET to PET model recikliranja, koji uspešno funkcioniše u Sloveniji, proširiće u celom regionu u narednih 10 godina. Stalno unapređuju portfolio proizvoda i rade na razvijanju proizvoda sa dodatom vrednošću za zdravlje i balans organizma, tzv. wellbeing proizvode. Trenutni udeo tih proizvoda je porastao na 12 odsto ukupnog prometa.

Prelazak na ambalažu biljnog porekla

Nectar je najavio prvi u regionu i prelazak na pakovanje biljnog porekla sa svojim dugogodišnjim partnerom, globalnim liderom u segmentu kartonske ambalaže, kompanijom Tetra Pak. U pitanju su pakovanja koja su 84 odsto biljnog porekla na bazi šećerne trske, sa 18 odsto smanjenom emisijom ugljen-dioksida (CO2) u odnosu na standardna pakovanja. Najavljena su i dalja unapređenja energetske efikasnosti i ulaganje od  preko sedam miliona evra u održive izvore energije, u kojima se koristi organski otpad iz prerade voća i druge organske materije za proizvodnju „zelene energije“ (biogasno postrojenje u Bačkoj Palanci, kotao na biomasu u Vladičinom Hanu) sa ciljem smanjenja emisije štetnih gasova za 20 odsto do 2030. godine.

Nije svejedno kad bebe dolaze

Kompanija Nectar duboko veruje da je porodica stub društva i naše najveće blago, zbog čega je 2014. godine pokrenula projekat od nacionalnog značaja Nije svejedno kad bebe dolaze, u okviru kojeg je zajedno sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije rekonstruisano Odeljenje za vantelesnu oplodnju Ginekološko-akušerske klinike „Narodni front“ i ostvarena saradnja sa Udruženjem parova koji se bore sa neplodnošću „Šansa za roditeljstvo“. Jedan od najvažnijih projekata Fondacije, zajedno sa Ministarstvom zdravlja Republike Srbije i Udruženjem „Šansa za roditeljstvo“ je bilo otvaranje Centra za vantelesnu oplodnju na 12. spratu Beograđanke, kojim se direktno pomaže parovima u Srbiji koji se suočavaju s problemom neplodnosti. Za nešto više od sedam meseci, od kad je otvoren, na vrata Centra pokucalo je više od 350 parova tražeći tačne i proverene informacije o lečenju, administraciji, zakonskim regulativama, pravima na lečenje o trošku RFZO-a, ali i u potrazi za emotivnom i psihološkom podrškom koju Centar za VTO pruža u saradnji sa Centrom za mentalno zdravlje. Besplatan nacionalni broj za vantelesnu oplodnju 0800/333-030 do sada je okrenulo više od 3.500 ljudi. Na e-mail adresu Centra stiglo je više od 1.500 mejlova iz različitih krajeva Srbije, a svi od ljudi sa istom željom – da se ostvare kao roditelji.

Svaka šesta jabuka preradi se u Nectar postrojenjima

Osnivanje fondacije je samo jedan aspekt društvenog delovanja kompanije. Nectar je domaća kompanija, sto odsto u vlasništvu porodice Radun, čiji svi članovi žive i rade u Srbiji. Posvećena je razvoju voćarstva i privrede, kroz zaokružen proces proizvodnje i održivo poslovanje, saradnju sa 10.000 farmera. Danas zapošljava više od 1.300 ljudi, u šest proizvodnih postrojenja u Srbiji, Sloveniji, Makedoniji. Svojim aktivnostima do sada je podržala preko 5.500 radnih mesta u Srbiji u svom lancu vrednosti. Svaka šesta jabuka koja ostane u Srbiji preradi se u Nectar postrojenjima. Zato u Nectaru nastoje da se Srbija kvalitetnim proizvodima pozicionira na svetskom tržištu, postigne veću cenu i veću konkurentnost. Sa tim ciljem je kompanija prva ušla u zaštitu geografskog porekla ariljske maline i oblačinske višnje.  

Danas je ariljska malina, sa zaštićenim geografskim poreklom, kandidat za dobijanje evropske oznake zaštićenog geografskog porekla, čime bi postala jedan od prvih srpskih proizvoda koji bi nosio oznaku EU kvaliteta. Ta oznaka otvorila bi vrata evropskog i svetskog tržišta, kako za samu malinu tako i za domaće proizvode od ariljske maline sa zaštićenim geoporeklom. Ako se to desi, dodatno će doprineti i globalnoj promociji srpskih prehrambenih proizvoda. 

Osim priče sa geoporeklom, Nectar je vrlo svesno i odlučno krenuo u organsku proizvodnju voća. Organske plantaže jabuka u Vladičinom Hanu zasađene su prošle godine na 45 hektara, a ove godine su proširene za još 20 hektara. Ovogodišnji prinos iznosiće do kraja godine oko 400 tona, a kada u naredne dve godine bude pokriveno svih 114 hektara organskim zasadima, očekuje se da prinos dostigne i do 4.000 tona najboljih sorti organske jabuke. U opremu i sadnice uloženo je do sada 200.000 evra, a u naredne dve godine biće investirano ukupno 500.000 evra. Cilj kompanije Nectar je da podstakne mlade poljoprivrednike da se vrate na selo, da pomognu farmerima tako što će imati siguran otkup u Vladičinom Hanu i okolini, gde se nalazi i Nectarova najveća fabrika za preradu voća i povrća u regionu. Nectarove organske jabuke najviše se koriste u proizvodnji Life 100% sokova, kao i dečje hrane Frutek, a u okviru zdrave užine, na početku ove školske godine, dobili su ih đaci prvaci u osnovnim školama u Bačkoj Palanci i Vladičinom Hanu. 

Sve to u kompaniji rade  jer veruju i žele da iskustvo, znanje na regionalnoj utakmici upotrebe da naši organski proizvodi i proizvodi sa zaštićenim geoporeklom budu na policama evropskih prodavnica i da tako na najbolji način promovišemo ono što je najbolje iz Srbije. Jer nije svejedno kakvo društvo stvaramo za bolju budućnost svih nas i naše dece.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara