Podrška zajednici – prioritet i tokom pandemije

Eurobank

Ova godina donela je mnoge promene i izazove, a epidemija korona virusa i brojna ograničenja i poteškoće u svakodnevnom funkcionisanju, stavljajući u fokus društveno odgovorno poslovanje. Odgovornost prema zajednici u kojoj posluje integralni je deo strategije Eurobanke, koja je i u ovim izazovnim vremenima svojim aktivnostima pokazala šta znači biti solidaran, uz visok stepen odgovornosti prema zaposlenima, klijentima i partnerima

Od početka pandemije, čitavo društvo se ujedinilo da pomogne u realizaciji istog cilja – pomoći zdravstvenom sistemu da lakše podnese ogroman udar pod kojim se našao, a pacijentima da omogući kvalitetnije lečenje. 

Neposredno nakon proglašenja vanrednog stanja, Eurobanka se među prvima odazvala pozivu Unicefa da pomogne onima kojima je bilo najpotrebnije. Zahvaljujući dugogodišnjoj saradnji sa ovom humanitarnom organizacijom, Eurobanka je imala jasnu sliku koje su trenutne potrebe zdravstvenog sistema u Srbiji. Bilo je neophodno olakšati rad lekarima, a pacijentima koji se leče od korona virusa obezbediti bolju zdravstvenu zaštitu. 

Eurobanka je izdvojila sredstva u iznosu oko šest miliona dinara za kupovinu hirurških maski i maski N95, zaštitnih ogrtača, hirurških rukavica, vizira, skafandera i mobilnih respiratora. Cela akcija sprovedena je u izuzetno kratkom vremenskom roku, pa je prošlo svega nekoliko dana od doniranja sredstava do trenutka kada je neophodna oprema stigla do onih kojima je namenjena.

Tokom leta, Eurobanka je Kliničkom centru Srbije uručila dvadeset kiseoničkih protokomera, opreme potrebne za terapiju kiseonikom gotovo svih pacijenata kojima još nije neophodan respirator. Banka je po osam kiseoničkih protokomera obezbedila za Klinički centar u Nišu i Klinički centar u Kragujevcu. Donacija Eurobanke je realizovana preko fondacije Fond B92 i Srpskog filantropskog foruma, koji su pokrenuli humanitarnu akciju sa ciljem unapređenja uslova lečenja i boravka pacijenata i zdravstvenih radnika u zdravstvenim ustanovama u Srbiji tokom pandemije korona virusa. 

Kao članica Srpskog filantropskog foruma Eurobanka je dobila priznanje za izuzetan doprinos u borbi protiv korona virusa i za razvoj dobročinstva i filantropije.

Eurobanka je Kliničkom centru Srbije uručila dvadeset kiseoničkih protokomera, opreme potrebne za terapiju kiseonikom gotovo svih pacijenata kojima još nije neophodan respirator. Banka je po osam kiseoničkih protokomera obezbedila za Klinički centar u Nišu i Klinički centar u Kragujevcu

Virtus nagrada za doprinos lokalnoj zajednici

Da društvena odgovornost predstavlja jednu od glavnih vrednosti banke, potvrđuje i VIRTUS nagrada za doprinos lokalnoj zajednici u kojoj kompanija posluje, koja je  dodeljena Eurobanci za projekat „Mančester junajted škola fudbala za decu“.

Trag fondacija, koja ovo prestižno priznanje dodeljuje pojedincima i kompanijama istaknutim na polju društveno odgovornog poslovanja, prepoznala je vrednost ovog projekta, budući da su polaznici ove svetski priznate škole fudbala bila deca zaposlenih, deca klijenata i partnera Eurobanke, ali i štićenici domova za decu bez roditeljskog staranja, SOS Dečijeg sela Kraljevo i Dečijeg sela iz Sremske Kamenice.

Eurobanka je ovo značajno priznanje dobijala i ranije u različitim kategorijama, i to 2009, 2010, 2011. i 2014. godine.

Eurobanka je dobila i specijalnu nagradu novinarskog žirija Društva Srbije za odnose sa javnošću za realizaciju i komunikaciju projekta „Mančester junajted škola fudbala“, koja se ove godine dodeljuje prvi put.

Škola kao nacrtana za Vas

Banka je  nastavila realizaciju svog dugoročnog projekta „Škola kao nacrtana za Vas“, koji sprovodi uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja. Cilj projekta je poboljšanje i unapređenje uslova za rad i učenje u srednjim školama u Srbiji i rezultat je sinergije Eurobanke i njenih klijenata – sredstva se prikupljaju od svake transakcije izvršene humanitarnom Mastercard kreditnom karticom „Eurobank Veliko srce“. 

Zahvaljujući donaciji u okviru projekta „Škola kao nacrtana za Vas“, učenicima Ekonomske srednje škole „Bosa Milićević“ iz Subotice, na putu profesionalnog usavršavanja, na raspolaganju je modernizovani kabinet virtuelne banke. Eurobanka je opremila kabinet za statistiku i računovodstvo Prve ekonomske škole u Beogradu i obezbedila opremu za elektronsku jezičku laboratoriju Ekonomskoj školi „Stana Milanović" iz Šapca. Epidemija korona virusa nije uticala na to da Banka nastavi sa svojim projektom, pa je nova donacija realizovana krajem septembra u Ekonomskoj školi „Đuka Dinić“ u Leskovcu. Škola je zahvaljujući donaciji opreme dobila modernizovani kabinet, a nova oprema naročito će koristiti u daljem stručnom usavršavanju đacima obrazovnog profila službenik u bankarstvu i osiguranju.

Osim donacija neophodne računarske opreme, projekat ima još jednu važnu komponentu – kroz predavanja zaposlenih iz Eurobanke, učenici srednjih ekonomskih škola stiču nova teorijska i praktična znanja o bankarstvu.

U projekat „Škola kao nacrtana za Vas", Eurobanka je uložila više od 4,2 miliona dinara, a uprkos izazovnim  vremenima, i u narednom periodu planira da nastavi sa njegovom realizacijom.

Magija je u rukama nastavnika

Kao kompanija koja svoje društveno odgovorno poslovanje temelji na promociji obrazovanja i kulture, Eurobanka je i tokom epidemije podržala i projekte iz oblasti obrazovanja. Neposredno po proglašenju vanrednog stanja, časovi u školama širom Srbije su obustavljeni, a Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja pokrenulo je proces nastave na daljinu. To je zahtevalo da se nastavnici, uprkos veoma kratkom roku i gotovo bez ikakvih prethodnih priprema, prilagode na novonastale okolnosti i iz učionica presele na digitalne platforme.

Banka je obezbedila dva laptopa sa instaliranim softverom za čitanje e-knjiga kao nagrade za najbolji primer interaktivne nastave i upotrebe informacionih tehnologija u nastavi

Prepoznajući njihov trud, i želeći da nagradi njihovo zalaganje, Banka se na poziv NALED-a, kao jedan od pokrovitelja, priključila konkursu za izbor najboljih primera nastave na daljinu „Magija je u rukama nastavnika”. Konkurs koji je trajao do 31. maja bio je namenjen nastavnicima osnovnih i srednjih škola u Srbiji, koji su osmišljavali i izvodili nastavu na daljinu. Banka je obezbedila dva laptopa sa instaliranim softverom za čitanje e-knjiga kao nagrade u dve kategorije – za najbolji primer interaktivne nastave i najbolji primer upotrebe informacionih tehnologija u nastavi.

 Dodatno, Eurobanka je obezbedila finansijska sredstva za  nabavku uređaja Power Tech, koji je značajan za dezinfekciju umetničko istorijskih predmeta za Narodni muzej u Beogradu.

Banka i njeni zaposleni pružaju pomoć najugroženijima

Podrška najugroženijim društvenim kategorijama predstavlja jedan od stubova korporativne društvene odgovornosti Eurobanke i razlog zbog kog je Banka nastavila da pruža podršku onima kojima je ona najpotrebnija. Među njima su i prodavci magazina LICEULICE, koji su uvođenjem vanrednog stanja i posebnih mera zaštite od korona virusa, suočeni sa nepremostivom preprekom – potpunom obustavom prodaje, pa samim tim i izostankom materijalnih prihoda. Imajući to u vidu, Eurobanka je otkupila jedan deo tiraža i na taj način im pružila podršku i iskazala solidarnost. 

Veliki deo društveno odgovornog poslovanja Eurobanke zasniva se na ličnom angažmanu zaposlenih, koji su tokom godina, a naročito tokom epidemije, uzeli učešća u brojnim volonterskim inicijativama. Dodatno, Eurobanka je u vreme trajanja epidemije obezbedila neophodna zaštitna i dezinfekciona  sredstva  najosetljivijim kategorijama – porodicama dece koja boluju od autizma iz Udruženja „Autizam Valjevo“. 

Odgovornost prema zaposlenima i klijentima

Kako je kriza izazvana korona virusom stavila pred nas nove izazove, prioritet Eurobanke je da bude odgovoran poslodavac i da zaštiti zaposlene i njihove porodice, ali i da klijentima omogući da nesmetano koriste sve neophodne usluge i proizvode, obezbeđujući stabilnost poslovanja. U svim poslovnim prostorijama Banke primenjivale su se sve neophodne mere zaštite u skladu sa zvaničnim preporukama i instrukcijama nadležnih institucija, uključujući redovnu dezinfekciju radnog prostora i bankomata, obavezno nošenje maski za zaposlene, zatim dezinfekciju obuće pre ulaska u ekspoziture i poslovne zgrade banke, i druge preventivne aktivnosti. 

I tokom trajanja vanrednog stanja, funkcionisanje mreža ekspozitura je bilo neophodno, pa je Banka, kao društveno odgovorna kompanija, preduzela sve preventivne mere kako bi mogućnost daljeg širenja virusa svela na minimum. Obezbeđena je pojačana higijena svih poslovnica Eurobanke, kao i maksimalna primena preporuka za zaštitu od korona virusa. Neke od svojih svakodnevnih aktivnosti Banka je dodatno unapredila kako bi klijentima omogućila alternativne i digitalne kanale za nesmetano obavljanje transakcija, bez potrebe za odlaskom u ekspozituru. 

U cilju smanjenja socijalnih kontakata i zaštite klijenata i zaposlenih, za obavljanje bankarskih poslova, Eurobanka je savetovala upotrebu e-b@nking i m-b@nking aplikacija, a za isplatu novca bankomate. Dodatno, omogućena je registracija za e-servise https://www.eurobank.rs/stanovnistvo/stanovnistvo.1845.html. Takođe, za sva dodatna pitanja, umesto u ekspoziture, Banka je klijente upućivala na kol centar, društvene mreže i veb-sajt, gde su aktivno komunicirane najvažnije aktivnosti i preporuke.

U skladu sa merama Vlade Republike Srbije, Eurobanka je omogućila zastoj u otplati obaveza – moratorijum na otplatu kredita, a građanima starijim od 65 godina mogućnost isplate penzija na osnovu jednokratnog ovlašćenja licu od poverenja.

Na taj način, Eurobanka je još jednom pokazala da je jedan od lidera društveno odgovornog poslovanja, dajući pravi primer kako da se odnosimo prema društvu i zajednici u kojoj živimo i poslujemo, naročito u teškim i izazovnim vremenima.

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara