Odgovornost prema drugima i odgovornost prema sebi su ista stvar

BAT

BAT postepeno isključuje upotrebu plastike za proizvodnju pakovanja za svoje proizvode, dok istovremeno pokreće projekte koji će motivisati korisnike da vraćaju stare elektronske uređaje

Intervju: Dragan Penezić, British American Tobacco, direktor regulatornih poslova 

Održivo poslovanje aktuelna je tema u medijima, kompanije širom sveta govore o rezultatima i planovima na tom polju već neko vreme. Da li vi zaista verujete u to da kompanije svojim delovanjem mogu da donesu značajne promene i utiču na druge da krenu istim putem?

Napredak društva u određenoj meri zavisi od zbirnih napora svih njenih članova, ali velike kompanije svakako imaju najdalekosežniji uticaj na ostvarivanje rezultata. U ovom trenutku, više nego ikada ranije u istoriji, prolazimo kroz turbulentne krizne klimatske, ekonomske i zdravstvene promene. Kompanije koje prepoznaju potencijal tržišta i usklade svoje ambicije sa potrebama društva, na dobrom su putu da postanu lideri na polju globalnih promena i održivosti uopšte. Vodeći se tom filozofijom, BAT je 2021. godine definisao ambiciozan cilj – postizanje ugljenične neutralnosti u čitavom lancu vrednosti do 2050. godine. Mi verujemo da je ovaj cilj moguće ostvariti ukoliko istovremeno uključimo sve svoje proizvode, usluge, ali i potrošače u njegovu realizaciju. Primera radi, BAT postepeno isključuje upotrebu plastike za proizvodnju pakovanja za svoje proizvode, dok istovremeno pokreće projekte koji će motivisati korisnike da vraćaju stare elektronske uređaje. Korak po korak, zajedničkim snagama, očekujemo ne samo ostvarivanje zacrtanih ambicioznih ciljeva, već i dalekosežnije efekte koji podrazumevaju da se još kompanija motiviše i uključi u odgovorno poslovanje.

Poznato je da se BAT ove godine pridružio kampanji UN-a „Trka do nule“. Šta to znači u praksi i kako će uticati na globalnu agendu kompanije?

Pre svega, „Trka do nule“ najveći je program saradnje na polju borbe protiv klimatskih promena u istoriji, u kojem učestvuje više od 4.000 kompanija u svetu. Naša kompanija uključila se u ovu značajnu kampanju, simbolično na dan borbe protiv klimatskih promena, upravo definisanjem prethodno pomenutog cilja da će smanjiti količinu neto emisija ugljenika na nulu do 2050. godine. Ovaj projekat je samo jedan od koraka na putu ka Boljem sutra (A Better Tomorrow™). BAT je svoje aktivnosti na polju održivosti pokrenuo pre više od 20 godina, a naš cilj danas je da do 2025. godine zadobijemo poverenje 30 miliona korisnika sa proizvodima bez sagorevanja kao što su Vuse, Glo i Velo. Ovakvom strategijom, BAT je na globalnom nivou potvrdio orijentisanost ka održivosti i posvećenost borbi protiv klimatskih promena, ali i podigao standarde na polju održivog poslovanja, što je prepoznao i časopis Financial Times, koji je našu kompaniju uvrstio u listu evropskih klimatskih lidera.

Ugljenična neutralnost do 2050. 

Pored projekata usmerenih na zaštitu životne sredine na duge staze, na koje još načine BAT demonstrira svoju posvećenost odgovornom poslovanju na srpskom tržištu?

Kako su ljudi osnovni i najvredniji resurs, ali i preduslov uspeha svake kompanije, veoma smo ponosni što u svojim redovima imamo visokokvalifikovane kadrove na koje se naša kompanija može osloniti. Smatramo da su naši zaposleni na svim nivoima zaslužni za to što je BAT uspeo da prevaziđe izazove u novim globalnim okolnostima i ostvari očekivane poslovne rezultate. U tom smislu, mi nastavljamo da  ulažemo u obuku i razvoj svojih kadrova, istovremeno poštujući ljudska prava i stvarajući sigurnu, raznovrsnu i inkluzivnu kulturu na radnom mestu. Ponosni smo na to što smo, uprkos globalnoj krizi usled pandemije korona virusa, uspeli da sačuvamo svako radno mesto i to bez pomoći države, te smo na taj način dali i svoj doprinos srpskoj ekonomiji u kriznom periodu.

Društvena odgovornost neizostavni je segment poslovanja svih uspešnih kompanija u svetu, posebno od kada je korona kriza zahvatila čitav svet. Koje je aktivnosti na ovom polju realizovao BAT i šta su dalji planovi kada je u pitanju korporativno društveno angažovanje? 

Građani danas, pored izvrsnosti u svakom pogledu, od kompanija očekuju društveno odgovorno angažovanje i učestvovanje u rešavanju problema zajednice. U skladu sa tim, BAT se tokom pandemije korona virusa trudio da pruži podršku zdravstvenom i socijalnom sistemu Srbije, te je realizovao brojne donacije uključujući izdvajanje sredstava za nabavku vredne medicinske opreme ustanovi Gerontološki centar Beograd, pakete sa osnovnim životnim namirnicama Crvenom krstu u Vranju i potrebnu medicinsku opremu Gradskom štabu za vanredne situacije u Vranju. Trenutno smo u procesu realizacije donacije informatičke opreme studentima sa invaliditetom u saradnji sa Savezom studenata studentskog doma „Mika Mitrović“ u Beogradu.

Naš plan je da funkcionišemo kao „carbon neutral“ fabrika - Igor Gmaz, direktor BAT fabrike u Vranju 

 BAT u Vranju koristi električnu energiju iz 100 odsto obnovljivih izvora

Koji su poslednji rezultati na srpskom tržištu na polju održivog razvoja?

Tokom poslednje tri godine postigli smo značajne rezultate u oblasti održivosti i to na više polja. Prvenstveno, rezultati fabrike u Vranju na polju održivog razvoja prevazišli su zadate ciljeve smanjenjem odlaganja otpada na deponiju za 35 odsto, smanjenjem emisije ugljen-dioksida za 56 odsto i reciklažom otpada od čak 95 odsto. Pored toga, koristimo elektičnu energiju iz 100 odsto obnovljivih izvora, te prelazimo na upotrebu prirodnog gasa umesto mazuta, što će značajno doprineti dodatnom smanjenju emisije štetnih gasova. U narednoj godini planiramo smanjenje generisanja otpada do te mere da u potpunosti eliminišemo slanje otpada na deponiju,  dok u 2023. planiramo da funkcionišemo kao potpuno „carbon neutral“ fabrika.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.