Vrednosti koje nastaju i ostaju u Srbiji

Mercator-S

Ideja kompanije Mercator-S o stvaranju ciklusa u koji su uključeni domaći proizvođači, prodajni lanci i potrošači, put do jače domaće privrede i bržeg ekonomskog rasta. Na policama IDEA, Roda i Mercator prodavnica ima više od 13.000 proizvoda koji su proizvedeni u Srbiji

Pandemija korona virusa je učinila da zbog blokade međunarodne trgovine važnost domaćih proizvođača postane značajnija nego ikada do sada. U jednom trenutku čitavom svetu je postalo jasno zašto je važno da i u svom kraju imaju proizvodnju proizvoda koji su nam potrebni svakog dana. Mercator-S već šest godina ima brend Ukusi moga kraja koji sada broji više od 200 autentičnih srpskih proizvoda, napravljenih od domaćih sirovina, na tradicionalan način, i u saradnji sa 30 domaćih proizvođača. Kompanija šest godina pokušava u javnosti da podigne temu važnosti razvoja domaće proizvodnje i domaćih brendova.

Domaći proizvodi imaju važnu ulogu u očuvanju baštine koju su nam kroz kvalitetnu i ukusnu hranu ostavile naše bake, ali isto tako oni mogu biti nosioci privrednog rasta i pokretači domaće privrede koja stvara vrednosti koje nastaju i ostaju u našoj zemlji. Kupovinom domaćih proizvoda se čuvaju radna mesta, čuva se naša privreda, čuva se sve ono što nam omogućava da se ekonomski razvijamo još brže.

Zbog toga što zaista veruje da proizvodi koji su stvoreni u Srbiji treba da budu vidljiviji kupcima, Mercator-S kroz poslovnu filozofiju koja ističe domaće, čini sve što može da tako i bude. Zato danas na policama IDEA, Roda i Mercator prodavnica ima više od 13.000 proizvoda koji su proizvedeni u Srbiji i samo u protekloj godini kompanija je prodala više od 14 miliona kilograma 100% domaćeg mesa, sa domaćih farmi, i 29 miliona kilograma domaćeg voća i povrća koje je nabavljeno sa više od 1.000 malih srpskih gazdinstava.

Najuspešnije Čuvarkuće srpske privrede

Nastanak projekta Privredne komore Srbije „Stvarano u Srbiji“ i žig „Čuvarkuća“  koji dobijaju samo proizvodi vrhunskog kvaliteta i dokazano domaćeg porekla je potvrda da je ideja kompanije Mercator-S o stvaranju ciklusa u koji su uključeni domaći proizvođači, prodajni lanci i potrošači, put do jače domaće privrede i bržeg ekonomskog rasta. Zbog toga je kompanija prva u svojim prodavnicama označila „Čuvarkuće“ srpske privrede, a danas su IDEA, Roda i Mercator mesta na kojima potrošači mogu pronaći  više od 300 proizvoda obeleženih ovih žigom, od kojih su čak 118 od brenda Ukusi moga kraja.  

Očuvanje vrhunskog kvaliteta i tradicionalnog načina proizvodnje su imperativ zbog čega se većina proizvoda iz asortimana pravi ručno ili po receptu koji se prenosi sa generacije na generaciju. Mercator-S nije morao da stvara proizvode koji zaslužuju žig „Čuvarkuća“ već ih je samo prijavio za obeležje koje će ih kupcima učiniti dodatno vidljivim. Upravo zbog toga su Ukusi moga kraja brend sa najviše osvojenih „Čuvarkuća“, a IDEA, Roda i Mercator prodavnice mesta na kojima se nalazi najveći broj Čuvarkuća srpske privrede, jer su tu i ostali brendovi koji zasluženo nose ova obeležja i kojima kompanija pomaže da ih kupci prepoznaju i kupe. 

Tradicionalni recepti i način proizvodnje pretvoreni u održiv biznis

Brend Ukusi moga kraja ne znači samo da se autentični domaći proizvodi vrhunskog kvaliteta sada nalaze i na policama svih prodavnica kompanije Mercator-S. Ovaj brend je garant da su ti proizvodi sačuvali i autentičan ukus i tradicionalni način proizvodnje – baš kako su ih generacijama pravile srpske mame i bake iz različitih krajeva Srbije, ali sada pretvoreni u održiv biznis. Pored toga što su svi nastali od 100% domaćih sirovina, bez aditiva, veštačkih boja i konzervansa, oni se i danas prave prema tradicionalnim receptima od kojih su neki stariji od jednog veka i nose emociju koja je karakteristična za izvornu srpsku trpezu.

Mali proizvođači znaju da je najbolji ajvar od domaće paprike iz Banatskog Brestovca kuvan na smederevcu u tučenim šerpama, najukusnije zlatiborsko kiselo mleko, jogurt i kačkavalj od krava koje poput Maze imaju svoje ime, a najautentičniji džemovi i zimnica spakovani u teglice vrednih domaćica iz Raške koje uz domaće voće i povrće u njih pakuju i deo svog srca. Ovi autentični srpski ukusi prema recepturama koje se tradicionalno čuvaju i prenose sa kolena na koleno nastaju i dan-danas, u modernom vremenu koje ne protiče, već leti, ali se zaustavlja kako bi se ukusi prošlosti preselili u sadašnjost i podsetili nas šta je to najbolje iz Srbije. Bez ovih ukusa srpska trpeza ne bi bila ono što jeste, a kompanija Mercator-S je prepoznala značaj toga da ukusi našeg kraja nastave da žive i budu ne samo sećanje već pokretač domaće privrede. 

Trendovi ne brišu tradiciju

Neki od proizvođača poput Prirodnog blaga iz Raške su zahvaljujući saradnji sa brendom Ukusi moga kraja stekli uslove da porodičnu tradiciju pretvore u biznis koji je od dvoje zaposlenih danas postao premijum brend sa žigom „Čuvarkuća“ koji nije dozvolio da inovacije diktiraju ukus i kvalitet proizvoda. Oni su tradicionalne recepture i sve ono što su pravile naše bake unapredili savremenom tehnologijom koja dodatno čuva autentičnost i vrhunski kvalitet svakog proizvoda. 

Ukusi moga kraja su brend sa najviše osvojenih „Čuvarkuća“

„Brend Ukusi moga kraja je našoj firmi dao podsticaj da proizvode možemo da plasiramo na tržište Srbije pod nekim dobrim uslovima i da ljudi mogu da osete taj pravi ukus proizvoda koje mi pravimo na autentičan način svojstven ovim krajevima. Žig ’Čuvarkuća’ za nas znači da ćemo dobiti potvrdu kvaliteta i neku vrstu sigurnosti“ rekao je Marko Pantović, osnivač i vlasnik kompanije.

Autentična kikindska štrudla po receptu starom 120 godina se isključivo ručno i od najkvalitetnijih domaćih sirovina pravi i danas u kompaniji AS Braća Stanković, a pod brendom Ukusi moga kraja ova poslastica čija tradicija i ukus su prepoznati i kao „suvenir koji se jede“ može da se kupi u najbližoj IDEA, Roda i Mercator prodavnici. 

Farma na Zlatiboru je prerasla u Zlatibor na farmi, što je priča o kompaniji PK Zlatibor iz Čajetine koja neguje porodične vrednosti, entuzijazam i posvećenost poslu. Kažu da se mleko sa brdsko-planinskih područja razlikuje od ravničarskog i da ima bolja svojstva, ali da je presudan umiljat odnos zaposlenih prema kravama koje imaju imena i među kojima je omiljena Maza. Ovo je farma koja očuvanjem tradicionalnog načina proizvodnje, recepture za preradu mleka i proizvodnju mlečnih proizvoda čuva i baštinu koju su nam, kroz najkvalitetniju i najukusniju hranu, ostavile naše bake. Uspeh duguju posvećenosti poslu, poštovanju prirode i pretvaranju svih blagodeti zlatiborskih pašnjaka u jogurt, kiselo mleko i kačkavalj koji kroz Ukuse moga kraja i sa žigom „Čuvarkuća“ dolaze do trpeza širom Srbije.

Ukusi moga kraja je brend kojim je kompanija Mercator-S tradiciju srpske trpeze i strast prema proizvodnji domaće hrane vrhunskog kvaliteta i autentičnog ukusa pretvorila u priliku da oni koji su najbolji u tome ostanu verni svojim principima i postanu pokretačka snaga naše privrede. Kvantitet ne nadvladava kvalitet, trendovi ne brišu tradiciju, već se ono u čemu smo najbolji neguje, unapređuje i pretvara u vrednost koja raste i traje.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

Pročitajte još

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.