Zaštita životne sredine kao strateško opredeljenje

Foto: Freepik

Po odluci Generalne skupštine Ujedinjenih nacija, Svetski dan zaštite životne sredine obeležava se svakog 5. juna od 1972. godine, kada je u Stokholmu održana prva Konferencija o zaštiti životne sredine. Ove godine se navršava 50 godina otkako je proglašen i od tada je događaj prerastao u najveću globalnu platformu.

U obeležavanju ovog međunarodnog dana učestvuje više od 150 zemalja i više od pola milijarde ljudi i uključuje vlade, kompanije, gradove, različite poznate ličnosti, podižući svest o značaju ekologije. Cilj obeležavanja ovog važnog datuma je da se skrene pažnja javnosti na brojne ekološke izazove i potrebu očuvanja prirode koja nas okružuje.

Ovim povodom, širom sveta se organizuje različite ekološke aktivacije kako bi se uspostavio skladan odnos ekologije i privrede i kako bi se prirodno bogatstvo naše planete sačuvalo za buduće naraštaje. Svake godine je država domaćin druga zemlja, a ove godine je to Švedska, u kojoj će biti biti i centralna manifestacija pod sloganom "Only One Earth". 

Foto: Freepik

U ovom smislu, veoma je bitno da se inicijativi za zaštitu životne sredine pridruže i veliki poslovni sistemi koji imaju uticaj u društvu i koji neguju odgovorno ponašanje prema svom okruženju. Jedna od internacionalnih kompanija koja je posvećena očuvanju i zaštiti jeste Strauss Coffee.

Ona brine o prirodi kroz svoje strateško usmerenje, a u skladu sa tim posluje i Strauss Adriatic, deo ove kompanije u Srbiji.  Kako bi svi ekološki standardi bili ispoštovani, Strauss Adriatic se rukovodi principima standarda ISO 14001 i primenjuje sistem menadžmenta životnom sredinom, koji je usaglašen sa njegovim zahtevima.

  Održivi razvoj je usmerenje kompanije Strauss Adriatic, balansirajući ekonomske, socijalne i faktore životne sredine. Radi opstanka naše planete i harmoničnog života sa prirodnim faktorom, neophodno je racionalno korišćenje prirodnih resursa, kao i obnova narušenih ekosistema, a to se može preduprediti smanjenjem tradicionalnog koncepta tzv. ekstremne potrošnje.

Postoje mnoge aktivnosti kojima će se i ostvariti ovakvo delanje kompanija, a koje sprovodi i Strauss Adriatic. Na krovu fabrike u Šimanovcima instalirani su solarni paneli sa kapacitetom od 109kW i predstavljaju jedan od najznačajnijih primera kako kompanija vodi računa o okolini, a činjenica da je ostatak električne energije, koji preuzima iz mreže EPS-a, proizveden 100% iz obnovljivih izvora, potvrđuje dobar pravac kompanije ka očuvanju životne sredine.

 Ljudski faktor je ono što svaku kompaniju čini uspešnom, a status društveno vredne kompanije je i onaj kome Strauss Adriatic teži. Ovde je reč o odgovornoj kompaniji koja uz proaktivan pristup, kojim se određena operativna ponašanja ugrađuju u poslovnu praksu, doprinosi smanjenju uticaja potencijalno nepoželjnih efekata ili njihovoj prevenciji.

Odgovorno poslovanje, pored menadžmenta, dolazi i od zaposlenih koji kontinuirano predstavljaju i realizuju svoje inicijative za očuvanje ekološke stabilnosti i unapređenje zelenog poslovanja. Najveći primer predstavlja i projekat korišćenja kafene plevice, koja se već više od deset godina koristi kao biomasa za grejanje kompletnog pogona i administrativnog dela fabrike u Šimanovcima. Kafena plevica, kao nusproizvod iz procesa prerade kafe, ranije nije imala svoju namenu, a činjenica da su zaposleni kompanije Strauss Adriatic prepoznali njen energetski potencijal, predstavlja kuriozitet. Primenom kafene plevice kao goriva ne samo da se rešava problem otpada, već se i pruža dodatna vrednost društvu. Zaposleni su takođe došli na ideju da se skuplja kišnica sa površine cele fabrike koja se kasnije koristi za zalivanje travnatih površina u fabričkom okrugu.

 Još jedan od značajnih svetskih izazova je i smanjenje emisije gasova sa efektom staklene bašte. Kompanija Strauss Adriatic, pored toga što je radila na značajnim ekološkim projektima, kontinuirano radi na daljem unapređenju ekološkog poslovanja. Osmislili su i projekat Predgrevanje kafe na jednom od pržionika. Reč je o upotrebi otpadne toplotne energije iz pržionika koja bi bila korišćena za predgrevanje sirove kafe, što skraćuje proces prženja i samim tim smanjuje potrošnju energenata.

Svetski dan zaštite životne sredine postoji baš zato, da nam pokaže na koje načine treba brinuti o planeti i prirodi, jer da bismo smanjili efekat klimatskih promena svi treba da uložimo napore, a kompanija Strauss Adriatic konstantno ulaže u zaštitu životne sredine i radi na unapređenju energetske efikasnosti. Svačije malo za planetu znači mnogo, jer kada bi svako krenuo od sebe i poboljšao svoj odnos prema okruženju, slika naše zemlje bila bi bolja.


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.