2022 CSR Club

01.01.2023. 14:01

Apatinska pivara

Autor: Apatinska pivara

Apatinska pivara: Dajemo održivu reč i za godine koje dolaze

Kao odgovorna kompanija, Apatinska pivara već decenijama daje „održivu reč“, ali je krajem ove godine prvi put javnosti predstavila Izveštaj o održivom razvoju za proteklu godinu, pod nazivom „Dali smo održivu reč“...

Foto: Apatinska pivara

Bolje upravljanje vodnim resursima u pivskoj industriji, smanjenje karbonskih emisija, izgradnja održivijeg poslovnog modela su samo neki od prioriteta kompanije. Usled sve izraženijih klimatskih promena, Apatinska pivara nastoji da smanjenjem i reciklažom ambalažnog otpada, cirkularnom ekonomijom i tradicionalnom sadnjom drveća da svojevrstan doprinos i osnaži akcije za očuvanje zdravlja ljudi i zdravlja planete.

Kao društveno odgovorna kompanija sa najstarijom kampanjom za odgovorno konzumiranje alkohola i ove godine jasno je ponovljena poruka „KAD PIJEM NE VOZIM“. Naše zaposlene podstičemo i motivišemo da prihvataju različitosti, te da su različitosti ono što nas čini posebnima. Na lokalnom i regionalnom nivou pokrenuta je Diversity & Inclusion inicijativa „Snaga je u različitosti“ koja podstiče inkluzivnu kulturu koja podržava sve zaposlene da budu ono što zaista jesu.

„Ponosan sam što decenijama unazad održivost čini neizostavni deo našeg poslovanja i što smo ostali kompanija sa veoma važnim strateškim opredeljenjem – da odgovornim i održivim poslovanjem pokrećemo, ali i dugi niz godina, održavamo, inicijative koje imaju za cilj da zajednicu u kojoj poslujemo učine boljom. Ovde se nećemo zaustaviti – postavili smo ambiciozne planove, koje želimo da ostvarimo, a na tom putu ćemo se truditi da budemo najbolji partner za održivo poslovanje. Naša kompanija nastaviće da daje održivu reč i u godinama koje dolaze“, rekao je generalni direktor Igor Vukašinović.

KAD PIJEM NE VOZIM – Ako si počeo da otvaraš dušu konobaru, otvori se i za taksi

 Jedan od najdužih i najvažnijih projekata društvene odgovornosti kojem je Apatinska pivara posvećena već 16 godina jeste kampanja „Kad pijem ne vozim“. U partnerstvu sa Ministarstvom unutrašnjih poslova i Agencijom za bezbednost saobraćaja održane su interesantne akcije i edukacije koje su na zabavan način  podsetile potrošače koliko je odgovorna konzumacija alkohola važna, naročito kada je vožnja u pitanju i kakve posledice alkohol može da izazove ukoliko se odgovornost stavi u drugi plan. U okviru svog programa sprečavanja prekomerne konzumacije alkohola Apatinska pivara uložila je preko 150.000 evra u nabavku 155 alkometara i 50.000 usnika za alkometre. Bezbednost i zdravlje potrošača su primarni  ciljevi kompanije i zato su ove godine donirani i alkometri Specijalnoj bolnici za bolesti zavisnosti u Drajzerovoj.

„Zahvalni smo na lepoj i dugogodišnjoj saradnji koju imamo sa Apatinskom pivarom u cilju, kako prevencije, tako i lečenja i rehabilitacije osoba koje imaju probleme sa zloupotrebom i zavisnošću od alkohola“, izjavila je dr Diana Raketić, direktorka Specijalne bolnice za bolesti zavisnosti.

Odgovorno i na Jelen Lovefest & Beer festu

 Na ovogodišnjim festivalima Jelen Lovefest i Beer fest više stotina ljudi je imalo priliku da umesto kroz „ružičaste“ gleda kroz „pijane naočare“ i uveri se kako jednostavni zadaci poput praćenje bele linije, otključavanja brave automobila, simulacije vožnje i parkiranja postaju neverovatno izazovni kada alkohol „zamuti“ oči i um. Sve ovo isprobao je i naš najbolji automobilista Dušan Borković. „Sa ovim ne može da se hoda, a kamoli da se vozi. Kao sportista i neko ko se već 30 godina bavi automobilizmom, nisam vozio pod dejstvom alkohola i naučio sam da poštujem automobil jer je to opasna sprava ako se njom ne upravlja na prаvi način. Zato apelujem na sve vozače da ne sedaju za volan pod dejstvom alkohola. Ali, apelujem i na okolinu vozača da budu savesni građani, da reaguju i spreče ga da upravlja motornim vozilom“, rekao je Borković.

 

Donacija alkometara Slaviša Lakićević i Igor VukašinovićFoto: Apatinska pivara

 

Jelen eko-patrola poslala na reciklažu više od 300 kilograma ambalažnog otpada

 Kontinuirana praksa Apatinske pivare, na koju su izuzetno ponosni, jeste da, nakon svake manifestacija koju organizuju ili podržavaju, okruženje i prirodu ostave čistom. Drinska regata, po 28. put je okupila više desetina hiljada posetilaca i opravdala epitet jedinstvenog karnevala na vodi. Posetioci su imali prilike da uživaju u spustu na prelepoj reci Drini. Sa obale i iz vode, Jelen eko-patrola zajedno sa SEKOPAK-om uz slogan „Recikliraj, Drinu od otpada sačuvaj“ podsećala je učesnike da pravilno odlažu otpad, što je rezultiralo time da je više od 300 kg ambalažnog otpada poslato na reciklažu. Ova godina je bila posebno izazovna jer je manifestacija imala nezapamćenu posetu. U Jelen timu su ponosni što je Jelen eko-patrola skrenula pažnju svim učesnicima da moramo odgovorno postupati prema životnoj sredini i da za sobom ostavimo netaknutu prirodu, onakvu kakva je bila i pre početka spusta. Takođe, na Ribarskim večerima u Apatinu sakupljeno je više od 50 kg ambalažnog otpada dok je po završetku Highlander avanture sakupljeno oko 2.000 komada limenki nikšićkog piva i PET ambalaže koji su dalje poslati na reciklažu.

Sakupljanje otpada iz vodeFoto: Apatinska pivara

„Uvek je zadovoljstvo raditi sa partnerima koji zaista vide značaj reciklaže i sa kojima delimo iste vrednosti kada je zaštita životne sredine u pitanju. Količine prikupljenog ambalažnog otpada su iz godine u godinu sve veće, što nam govori da građani usvajaju znanje koje već godina pokušavamo da im prenesemo. Prirodu moramo da čuvamo i zabava ne sme da nam bude izgovor za nebrigu“, navode u SEKOPAK-u.

Recikliraj, uživaj, Drinu od otpada sačuvajFoto: Apatinska pivara

Osam godina podržavamo kampanju „Čep za hendikep“

Uoči Nove godine sakupljeno je i donirano skoro dve tone čepova Udruženju „Čep za hendikep“, čime su obezbeđena dodatna sredstva za kupovinu ortopedskih pomagala. Svojim aktivnim učešćem u ovoj poznatoj kampanji, Jelen pivo i Apatinska pivara već osam godina pružaju podršku osobama sa invaliditetom. „Izuzetno sam ponosan što, i u ovom vremenu globalne pandemije, uz pomoć brojnih partnera imamo mogućnost da život učinimo lepšim i lakšim svima kojima je to potrebno. Srećni smo što partnerstvo sa Apatinskom pivarom traje gotovo jednu deceniju, i verujem da ćemo i u predstojećem periodu obarati rekorde kada je reč o sakupljanju čepova“, kažu u Udruženju.

 

Ko su Lideri društvene odgovornosti u 2022. godini?

 

KANADSKI JAVOR PROCVETAĆE NA UŠĆU

 Na Svetski dan zaštite životne sredine, zaposleni u Apatinskoj pivari, simbolično su se dovezli biciklima do muzeja Savremene umetnosti na Ušću, gde su posadili raskošna stabla kanadskog javora koji će, svojom prepoznatljivom bakarnocrvenom bojom, ulepšati šetalište kod Ušća. Apatinska pivara je uz Privrednu komoru Srbije, podršku organizacije „Posadi svoj hlad“ i drugih odgovornih kompanija upotpunila poruku koju prenosimo u cilju održavanja zdrave životne sredine i smanjenja emisija CO2.

Zaposleni uvek aktivni na BELhospice humanitarnim turnirima

Kroz sportske aktivnosti i učešće zaposlenih, pivara je tradicionalno podržala  BELhospice humanitarne aktivnosti učešćem na 35. Beogradskom maratonu, BELhospice turniru u basketu i fudbalu, tradicionalnom humanitarnom turniru u tenisu BELhospice OPEN 2022, kao i osmomartovskom turniru u kuglanju. Zajedno sa ostalim kompanijama, ukupno je prikupljeno oko 60.000 evra za palijativno zbrinjavanje najteže obolelih pacijenata od raka i pomoć njihovim porodicama u daljem lečenju i to u okviru samo ovih manifestacija. Zaposleni se uvek rado odazivaju ovakvim manifestacijama, koje ih dodatno zbliže u humanoj misiji.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.