2019

JP POŠTA SRBIJE, BEOGRAD

POŠTA NAS SPAJA Pošta Srbije već 180 godina predstavlja stub komunikacija u društvu i simbol veze sa svim delovima zemlje i sveta. Usluge Pošte pouzdane su i pristupačne, a građani, poslovni korisnici i država, svakodnevno se oslanjaju na njenu rasprostranjenu infrastrukturno-poslovnu mrežu i 1.500 poslovnica koje obezbeđuju fizičku i digitalnu dostupnost usluga Osnovna načela na kojima se temelji misija Pošte Srbije – dostupnost građanima i povezivanje ljudi – po svojoj suštini, spadaju među najplemenitija dru- štveno korisna dela u svim vremenima i okolnostima. Usled digitalizacije i automatizacije poštanskih procesa, Pošta je danas jedan od najvećih pokretača dru- štvenog i tehnološkog razvoja. Omogućavajući jednaku dostupnost usluga svim građanima, uključujući najudaljenija područja, Pošta ima aktivnu ulogu u promociji socijalne jednakosti u društvu. Osim što podstiče razvoj tržišta i države, Pošta podržava i samostalno sprovodi projekte u svim oblastima života društvene zajednice – ulaganje u zajednicu, briga o zaposlenima i korisnicima, unapređenje servisa i zaštita životne sredine, doprinoseći time stvaranju boljeg radnog i životnog okruženja. SRCE POŠTANSKE DELATNOSTI Zahvaljujući posvećenosti ljudi koji u njoj rade, Pošta važi za pouzdanog poslovnog partnera i instituciju. Zbog toga, brigom o zaposlenima podstičemo njihov stručni razvoj i usavršavanje, motivaciju i odgovoran odnos prema bezbednosti i zdravlju. Brigu o korisnicima u dinamičnim tržišnim uslovima realizujemo usklađivanjem ponude i tražnje, kombinovanjem komunikacijskih kanala ka što većem broju korisnika i podizanjem kvaliteta i konkurentnosti kroz kreiranje savremenih poslovnih rešenja. Poštanska delatnost u svojoj suštini nosi brigu o korisnicima, u pogledu kreiranja, ali i isporuke servisa, gde usled prirode posla i odnosa „čovek prema čoveku”, poštari – najsnažniji simbol povezanosti Pošte sa zajednicom – plemenito uvek idu korak dalje. Oni su pomoć najstarijima i veza sa najudaljenijima. Obavljajući dostavu svih vrsti pošiljaka, preko 3.940 poštara i kurira u proseku svakodnevno prelazi oko 100 hiljada kilometara i stiže do svakog korisnika, bez  obzira na nepristupačnost i vremenske uslove, a naširoko je poznata njihova briga za starije kojima pomažu kada treba, kupuju namirnice, lek ili ih samo slušaju. U odnosu prema osetljivim društvenim grupama, Po- šta posebnu brigu pokazuje za one kojima je ugroženo zdravlje, podstiče na solidarnost i organizuje humanitarne akcije. Ne čudi zato podatak da je za poslednjih šest godina, njih preko 1.140 dalo krv, a dobar deo to radi redovno, i više puta godišnje. Akcija „Država Srbija u selima Srbije”, foto Pošta / I. Đukanović   SVESTRANO ULAGANJE U DRUŠTVENU ZAJEDNICU Dugi niz godina, Poštu prepoznaju po održivim projektima za decu u cilju upoznavanja najmlađih sa kulturom pisanja, značajem komunikacije i razvojem pismenosti. Sedamnaest godina zaredom, Pošta organizuje konkurs „Piši Deda Mrazu”, na kojem nagrađuje najbolje pojedinačne i grupne radove dece iz cele Srbije. Osim razvijanja kulture pisanja, na ovaj način se najmlađi podstiču i da kroz igru uče i razvijaju kreativnost. Od 2014. godine, svake prve subote u mesecu u PTT muzeju održava se dečja radionica „Poštanski satić” koju je do sada pohađalo više od 4.000 mališana, a na kojoj deca uzrasta do deset godina, kroz igru i eduka ciju, uče da sama sastave i pošalju pismo, upoznajući se sa radom pošte. Vanrednim akcijama i radionicama Pošta je svake godine prisutna i na manifestacijama „Sajam knjiga”, „Muzeji za deset” i „Dani evropske baštine”. Edukacijom najmlađih dobijamo novu generaciju odgovornih, obrazovanih i socijalizovanih članova društva. Za rast i razvoj dece nužna je i stabilna porodica, pa Pošta već dugi niz godina podržava „Kolektivno venčanje”, manifestaciju koja promoviše tradicionalne vrednosti našeg društva – porodicu i zajedništvo, šaljući ujedno i najlepšu razglednicu iz Beograda. Negovanje tradicije izraženo je i u radu KUD „Đoka Pavlović”, koje više od sedam decenija otkriva lepotu sveta igre i muzike. Ansambl danas postoji zahvaljujući i podršci Pošte, a godinama osvaja prestižna priznanja kao potvrdu da poštanski radnici sa ljubavlju i ponosom proslavljaju ime Srbije na svim meridijanima, prenoseći, prvoklasnim scenskim iskustvom, srpsko folklorno blago nastalo na raskrsnici različitih kultura. Pošta Srbije podržava brojna ostvarenja u kulturi i umetničkoj produkciji – obeležavanje istorijskih jubileja, književno stvaralaštvo, fotografiju, scensku umetnost, film i TV produkciju, među kojima izdvajamo dodelu nagrade „Momo Kapor”, Beogradski festival igre, program Beogradske filharmonije, međunarodni konkurs „Betina fotografija godine”. Nagradni konkurs „Piši Deda Mrazu”, foto Pošta /J. Vlahović   Pošta podstiče i razvoj informacionih tehnologija, nauke i novih veština. Iz godine u godinu, pomažemo održavanje Simpozijuma o novim tehnologijama u poštanskom i telekomunikacionom saobraćaju „PostTel”, a u 2018. godini, podržali smo brojne projekte poput „Škole poslovnih veština”, usmerene ka razvoju preduzetničkih veština kod mladih. Na tribini „Kultura putem pošte” u PTT muzeju održavaju se besplatna predavanja na kojima se, pored aktuelizacije velikih naučnih dostignuća, diskutuje o savremenim i istorijskim temama, predstavljaju istaknuti savremenici, nove tehnologije i trendovi, te oživljava još jedna društveno važna uloga Pošte – edukacija. Naši najznačajniji predavači bili su akademici Matija Bećković, Dragoslav Mihailović, Ljubomir Simović, Vladeta Jerotić i drugi istaknuti predstavnici akademske zajednice. Poštari stižu do svakog korisnika, foto Pošta / I. Đukanović   DELIMO SA ONIMA KOJIMA JE NAJPOTREBNIJE Pošta se donacijama uključuje u humanitarne inicijative u oblastima zdravstva i brige o deci. Godine 2018. učestvovali smo u obezbeđivanju neophodnih aparata za Univerzitetsku dečju kliniku „Tiršova” u Beogradu, a u cilju informisanja građana, izlaganjem promo materijala o prevenciji zdravlja u poštama, pomognut je i Gradski zavod za javno zdravlje Beograd. U duhu novogodišnjih praznika, Pošta slatkim paketima redovno daruje najmlađe iz domova za nezbrinutu decu. Krajem prošle godine, priključili smo se i organizaciji edukativno-zabavnih događaja sa dodelom paketića za decu na Kosovu i Metohiji. Pošta NET kontinuirano obezbeđuje internet podršku za Udruženje roditelja dece obolele od malignih bolesti „Zvončica”, a u okviru dugogodišnjeg programa i usluge sa popustom za osobe sa invaliditetom. SIGURAN PARTNER GRAĐANIMA I DRŽAVI Kao podsticaj domaćem turizmu, u poštama se nekoliko godina zaredom realizuje evidentiranje prijava za dodelu vaučera za subvencionisani smeštaj, čime je građanima omogućena veća dostupnost mesta za podnošenje prijava. Tokom 2016. i 2017. godine, u svim poštama je omogu- ćeno i podnošenje zahteva za zamenu starih zdravstvenih knjižica, uz opciju dostave na adresu prebivališta. U sklopu velike edukativne kampanje za podizanje svesti o značaju suzbijanja sive ekonomije, logistički smo podržali nagradnu igru „Uzmi račun i pobedi”, zbog čega su nam Vlada Republike Srbije i Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj dodelile plaketu „Fer kompanija” za 2018. godinu. Jednaku pažnju posvetili smo ruralnim područjima, jer želimo da svuda budemo blizu običnim ljudima i privrednicima. U cilju povećanja dostupnosti poštanskih usluga, u seoskim sredinama je tokom 2016. godine sprovedena akcija „52 pošte za 52 nedelje”, čime je barem jednim šalterom opremljeno preko 50 sela u udaljenim i teže dostupnim područjima. Pošta Srbije – omiljeni domaći brend u kategoriji Transport, foto Pošta / I. Đukanović U korak sa novim tehnologijama i osnovnom misijom – jednaki uslovi za sve – Pošta je obezbedila besplatan internet za žitelje udaljenih i slabije razvijenih delova zemlje, 30 besplatnih internet kutaka omogućilo je dostupnost korisnih informacija i internet servisa, a preko Skajpa i kontakte sa najmilijima. U preko 200 pošta dostupan je i besplatan WiFi. Zbog visokog kvaliteta informaciono-komunikacione strukture za podršku sopstvenom poslovanju, poslednjih godina bili smo u mogućnosti da informatički podržimo velike državne projekte, temelj daljeg razvoja e-uprave u Srbiji. Najzad, ulaganjem u modernizaciju i opremanje po- štansko-logističkih centara za potrebe svakodnevnog funkcionisanja i razvoj e-trgovine, Pošta osim što unapređuje sopstveno poslovanje, istovremeno podiže standarde kvaliteta celokupnog lokalnog i regionalnog tržišta, čak i za konkurente. U HRAMU KOMUNIKACIJE Pod krovom Pošte Srbije nalazi se PTT muzej, najstariji tehnički muzej u Srbiji. Stalna postavka „Tačka spajanja”, priča o bogatom razvojnom putu Pošte i telekomunikacija u Srbiji, prati istorijski razvoj države i paralelna dešavanja u svetu, čime su posetiocima neposredno dostupni analitički uvid i poređenje sa savremenim komunikacijskim dostignućima. Prepoznajući važnost PTT muzeja, uložili smo sredstva u njegovu rekonstrukciju i rad. Jer, baš kao što je Pošta razmenom informacija oduvek povezivala ljude, PTT muzej danas, raznovrsnim sadržajima za različite ciljne grupe, razbuđuje društvenu zajednicu. Prateći potrebe savremenog čoveka, kroz tradicionalnu delatnost s jedne i društvene događaje na drugoj strani, Muzej napušta stereotipni imidž pasivne ustanove i postaje živo i dinamično mesto, svim resursima otvoreno za rast društva u kojem živimo. FILATELIJA – VIŠE OD POŠTANSKE MARKE Osim što je sredstvo plaćanja poštanskih usluga, poštanska marka predstavlja i jedan od najprepoznatljivijih simbola nacionalne kulture, čime ostvaruje važnu ulogu u prezentaciji ideja, vrednosti, kulturnog nasleđa i specifičnosti jednog društva. Za poslednjih 10 godina, Pošta je izdala preko 300 filatelističkih izdanja, upečatljivo promovišući na ovaj sofisticiran način domaćoj i međunarodnoj javnosti najveća istorijska, kulturna, naučna, sportska i privredna dostignuća naše zemlje.

2019

PEPSICO SRBIJA

„POBEĐUJEMO SA SVRHOM“ KAO DOPRINOS LOKALNOJ ZAJEDNICI Napori kompanije PepsiCo usmereni su na izgradnju održivijeg sistema ishrane i predstavljaju ključni element šire poslovne filozofije o ubrzanom rastu. U izveštaju o održivosti posebno se naglašavaju napredak i ciljevi u šest prioritetnih oblasti za koje kompanija veruje da najbolje mogu doprineti izgradnji održivijeg sistema ishrane Kompanija PepsiCo, jedna od vodećih svetskih kompanija za proizvodnju hrane i pića, nedavno je predstavila svoju novu agendu održivosti, u okviru koje je objavljen i izveštaj za 2018. godinu. Napori kompanije PepsiCo usmereni su na izgradnju održivijeg sistema ishrane i predstavljaju ključni element šire poslovne filozofije o ubrzanom rastu poznatom pod nazivom „Pobeđujemo sa svrhom“ (Winning with purpose). U izveštaju o održivosti posebno se naglašavaju napredak i ciljevi u šest prioritetnih oblasti za koje kompanija veruje da najbolje mogu doprineti izgradnji održivijeg sistema ishrane. ODRŽIVO PEPSICO POSLOVANJE NA ZAPADNOM BALKANU Kompanija Marbo Product, koja već 11 godina posluje u sastavu kompanije PepsiCo, ima ekskluzivitet da svoje poslovanje zasniva na globalno postavljenim strategijama, koje su osmišljene i proverene na više od 200 tržišta i teritorija na kojima PepsiCo posluje. Lokalno posmatrano, šest globalnih prioritetnih oblasti predstavljaju osnov za aktivnosti koje se sprovode i na tržištima Zapadnog Balkana. U oblasti poljoprivrede, efikasno se koriste lokalni resursi, a poseban naglasak je na saradnji sa lokalnim kooperantima i edukaciji budućih farmera. Već dve godine zaredom sprovodi se program Chipsy Agro akademija u okviru koje kompanija nastoji da studentima poljoprivrede prenese najsavremenija praktična znanja u oblasti uzgajanja krompira. Prve dve sezone projekta realizovane su uz podršku Ministarstva poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede, a program je prošlo gotovo 30 studenata sa Poljoprivrednog fakulteta u Novom Sadu i Beogradu. Kada je reč o upotrebi vode, njeno korišćenje u proizvodnim operacijama je smanjeno za 63 odsto u prethodnih 10 godina. Kada je reč o proizvodima, kompanija na tržište donosi brojne inovacije, a najnovija je Chipsy Oven Baked, koji je pečen u rerni i sa 50 odsto manje masti. HILJADE KORISNIKA PEPSICO DONACIJA Kompanija Marbo Product intenzivno radi i na osnaživanju zajednice u kojoj posluje. U poslednjih nekoliko godina sprovedene su sveobuhvatne društveno odgovorne kampanje u okviru kojih su uručene donacije namenjene hiljadama korisnika. Naime, u okviru kampanje „Svaki dan ima bolji ukus uz Chipsy“, koja je realizovana uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije, kao i resornih ministarstava u Bosni i Hercegovini, kompanija je opremila zajedničke prostorije u devet studentskih domova i time omogućila da u svakom trenutku bar 8.000 studenata uživa u ambijentu Chipsy kutaka. Kroz kampanju „Pokaži fudbalsku strast“ koja je realizovana uz podršku Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja Republike Srbije i Ministarstva omladine i sporta, kao i resornih ministarstava u Bosni i Hercegovini i Crnoj Gori, donirano je više od 15.000 lopti svim osnovnim školama na teritoriji tri države - Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore. Cilj ove donacije bila je i promocija sporta i rast i razvoj dece i omladine na principima zdravih životnih stilova, a realizovana je i kao jedna u nizu aktivnosti koje su deo podrške Nacionalnom programu za prevenciju gojaznosti kod dece i odraslih Ministarstva zdravlja Republike Srbije, u čijem razvoju i sprovođenju Marbo Product aktivno učestvuje. Kompanija Marbo Product, kao deo Udruženja za prehrambenu industriju Privredne komore Srbije, aktivno učestvuje u sprovođenju kampanje „Teži ravnoteži“ koja je odgovor na statistiku Ministarstva zdravlja Republike Srbije o gojaznosti. I na kraju, sve ovo ne bi bilo moguće bez ljudi. Kompanija Marbo Product zapošljava više od 1.300 ljudi na području Zapadnog Balkana i reprezentativan je primer podjednake rodne zastupljenosti. U ukupnoj strukturi zaposlenih, žene čine 48 odsto, a kada je reč o menadžerskim pozicijama, žene čine 46 odsto. Osim toga, radi se i na osnaživanju i razvijanju talenata i to kroz program PepsiCo Go:Start, koji se sprovodi već četiri sezone. Program je namenjen talentovanim diplomcima bez radnog iskustva koji dobijaju priliku da tokom jednogodišnje plaćene prakse steknu značajna znanja i veštine kroz mentorsku podršku naših kolega. Program je do sada prošlo oko 40 kandidata, a kandidati prve četiri generacije su već zaposleni i deo su timova kompanije PepsiCo Zapadni Balkan.

2019

OTP BANKA SRBIJA

POMAŽUĆI DRUGIMA DA RASTU - RASTEMO I MI SAMI Banka koja kod svojih zaposlenih podstiče kulturu inovacija, preduzetništvo i inovativno poslovanje, na isti način treba da podrži zajednicu u kojoj posluje Uspešne kompanije već dobro znaju lekciju da misija, vizija i vrednosti nisu mrtvo slovo na papiru ili u novije doba - mrtvi pikseli na stranici sajta O nama, a da je organizaciona kultura sve. Kada kod svojih zaposlenih podstičete kulturu inovacija, preduzetništvo i inovativno poslovanje, onda to treba da pokažete na delu i to ne samo interno, već i u odnosu prema široj zajednici, nebitno da li su vaši klijenti ili ne. Societe Generale banka Srbija, koja od početka jeseni posluje kao OTP banka Srbija i koja je postala član OTP Grupe, na tome posvećeno radi već nekoliko godina. U početku jeste bilo neobično kada konzervativna institucija poput banke objavi javni poziv za fintech hakaton gde mladima pruži šansu da razvijaju i predstave inovativna rešenja za bankarske usluge ili organizuje biznis skupove iz kojih su iznikla značajna mnoga partnerstva i kontakti, ali vremenom je postalo uobičajeno da se i njihovi zaposleni kreću među IT zajednicom i startap svetom. Ipak, ono što je već više od dve godine zaštitni znak ove banke je konkurs Generator, koji je u sva tri izdanja bio delimično različit, ali je svaki put dodavao novu vrednost i okupljao poslovne partnere u zajedničkoj misiji podsticanja inovacija i upotrebe digitalnih tehnologija. Ali krenimo redom… INOVACIJA ZA MILION Prvi ciklus konkursa održan je 2017. godine uz nagradni fond za najbolje preduzetničke inovacije u ukupnom iznosu od milion i po dinara. Inovaciju za milion je, prema oceni stručnog žirija, imao tim koji je predvodio inženjer elektrotehnike iz Bačke Palanke, mr Milan Đurica. On je dobio finansijski podsticaj za dalji rad na Rashladi (Keep it cool) - tehnologiji čijom primenom mali i srednji rashladni sistemi mogu da uštede i do 30% troškova za električnu energiju i time budu konkurentni sa velikim sistemima. Osim žirija i publika je imala pravo glasa, a njen izbor je bio PetGuards – onlajn platforma koja pomaže da brzo i lako pronađete proverenog čuvara za svog kućnog ljubimca dok ste odsutni. Studentski startap PetGuards osvojio je čak 25.497 glasova publike i nagradu od 500.000 dinara. Od tog novca su, kako su i obećali u dobrovoljnoj akciji „1 glas 1 obrok“, obezbedili obroke za napuštene ljubimce, ali i jedan deo nagrade izdvojili za operacije ljubimaca koji se nalaze u teškom stanju i kojima je veterinarska pomoć bila najpotrebnija. Benefit nisu imala samo ova dva tima, već svih 40 polufinalista. Za svaki tim inovatora urađen je profesionalni video-snimak i dobili su priliku da njihova priča bude promovisana na najposećenijem domaćem portalu. EKSPERTSKA PODRŠKA ZNAČAJNIJA OD NOVCA Naredne godine realizovan je Generator Fluo - konkurs za najbolje studentske preduzetničke inovacije. Skoro 150 timova prijavilo je svoje inovativne, izvodljive i održive projekte, a 40 polufinalista je dobilo podršku mentora da razradi svoj biznis plan. Od 10 timova koji su uživo prezentovali svoju inovaciju za najbolji je odlukom žirija proglašen HearO Glasses. Tim čine troje mladih Nišlija – Anđela Kocić, Bojan Draško i Dušan Dimitrijević, koje je na akciju podstakao nesrećni događaj u kome je njihova sugrađanka izgubila život prelazeći prugu, jer je nosila slušalice i nije čula da voz dolazi. Osmislili su HearO Glasses – naočare koje izgledaju kao svake druge, ali mogu da spasu nečiji život jer su u okvir naočara ugrađene LED diode koje svetlosnim signalima na intuitivan na- čin upozoravaju korisnika o neposrednoj opasnosti. Žiri je najviše verovao u njihovu ideju i kao pobednici Generatora Fluo imali su priliku da provedu sedam nezaboravnih dana u inovativnom tehnološkom habu Societe Generale Grupe u Parizu i upoznaju mnoge ljude koji su im pomogli u daljem razvoju. „Svesni smo da novac ne znači ništa bez ekspertize, pa su nam uvek korisniji iskustvo i mentorska podrška, a upravo to smo ovde i dobili. Osim te podrške, imali smo priliku da iz prve ruke vidimo život francuske startap zajednice, što smatramo daleko bitnijim“, preneo je Dušan ukratko utiske. KAD TRADICIONALNI BIZNISI DOBIJU DIGITALNO „UBRZANJE“ Upravo ovakav pristup bio je vodilja banci ne samo da treću godinu zaredom organizuje Generator, već da odluči da kroz njega pomogne malim i srednjim preduzećima da unaprede svoje poslovanje korišćenjem digitalnih tehnologija i budu u korak sa trendovima digitalnog poslovanja. Ukupno 116 firmi prijavilo se u želji da osvoji jednu od tri jednake nagrade – konsultantsku podršku u digitalnoj transformaciji, koja obuhvata celokupnu analizu postojećeg stanja poslovanja i preporuke sa akcionim planom, implementaciju jedne od predloženih preporuka u vrednosti do 5.000 evra, kao i marketinški preobražaj i medijsku kampanju. Među njima su bili predstavnici iz oblasti uslužnih delatnosti, proizvodnje, poljoprivede, kao i tradicionalnih zanimanja. Ponovo je 20 polufinalista dobilo priliku da uradi kratki profesionalni video o svojoj firmi i da budu predstavljeni na najčitanijem portalu u Srbiji, a za mnoge od njih to je bio prvi javni nastup. Svaki tim pojedinačno imao je i kreativnu radionicu u saradnji sa Design Thinking stručnjacima, tokom koje su radili na definisanju daljeg pravca njihovog poslovanja, prepoznavanju poslovnih prilika i sticanju različitih veština potrebnih za razvoj biznisa u digitalnoj ekonomiji. NOVI SOFTVER ZA MLEKARU Nagradu su osvojile tri porodične firme: proizvođa- či proizvoda od voća i povrća Vrtlari iz Malog Iđoša i Centar za preventivnu medicinu i program ishrane dr Gifing iz Beograda bili su izbor stručnog žirija, dok je sa 5.861 glasom izbor publike bila mlekara Carpe Diem iz Krušedola. „Mnogo smo zahvalni na prilici da budemo promovisani u okviru Generatora. Mnogi ljudi su glasali za nas, iako pre toga nisu ni čuli za našu firmu. Na edukacijama smo prvi put imali priliku da osvestimo šta je sve to što kod nas ne valja, da stavimo na papir i da počnemo da unapređujemo internu komunikaciju“, kaže Jelena Marić iz mlekare Carpe Diem. Pejzažni arhitekta Jelena Marić i pravnik Aleksandar Stepanić u Krušedolu imaju farmu od 250 koza, a kozje i ovčije mleko otkupljuju i sa drugih farmi, te od njih prave jogurt, kiselo mleko, sireve, surutku… Nakon detaljne analize poslovanja ustanovljeno je da će za rukovodstvo i zaposlene u Carpe Diem u ovom trenutku od najveće koristi biti softver koji će im olakšati praćenje procesa i planiranje poslovnih resursa. Četvoročlani tim konsultanata, sastavljen od ljudi iz sveta biznisa i IT stručnjaka još letos je obišao sve tri pobedničke firme i u saradnji sa čelnicima uradio studioznu biznis analizu, a potom prionuo na posao. REPOZICIONIRANJE CENTRA ZA PREVENTIVNU MEDICINU Centar dr Gifing, predvođen direktorkom Jovanom Vasiljević, po preporuci biznis stratega i marketing stručnjaka, uz podršku i mentorstvo marketinške agencije, krenuo je u repozicioniranje i unapređenje onlajn komunikacije sa korisnicima. „Kada sam nas prijavljivala na ovaj konkurs znala sam da je potrebno da se nešto promeni, međutim nisam znala šta tačno. Kako je vreme prolazilo i kako sam se susretala sa predivnim, ali prvenstveno struč- nim ljudima i saradnicima Generatora, polako su se nalazila rešenja za sve nedoumice i izazove sa kojima sam se susretala. Jedna tema pokreće drugu, što nas dalje podstiče na razmišljanje i pravljenje strategija. Uzbuđena sam i jedva čekam da vidim plodove na- šeg zajedničkog rada“, ističe Jovana, čija je mama - dr Ana Gifing, 2003. godine osnovala centar koji je odavno prestao da bude samo sinonim za hrono ishranu. Jovana naglašava da joj je drago što OTP banka Srbija nastavlja da „vodi računa i želi da unapredi i male biznise“, a treći dobitnik digitalne transformacije - Branislav Sekulić, suosnivač Vrtlara iz Malog Iđoša, dodaje: „Podrška preduzetništvu i poruke koje je banka kroz ovaj konkurs prenela zaista su motivišuće za nas kao socijalno preduzeće. Društvena misija koju delimo vuče nas da budemo partneri upravo sa takvim kompanijama.“ I MARKETINŠKA KAMPANJA I NOVA MAŠINA ZA POLJOPRIVREDNIKE Kombinujući tradicionalnu recepturu i moderne proizvodne pogone, mladi bračni par Vanja i Bane Sekulić su vrlo brzo izgradili renomirani domaći brend poznat i van granica Srbije – od Kine i Rusije do Amerike. Sa vojvođanskih plantaža do stalaža u više od 10 država sveta stigli su kvalitetni pekmezi od šljiva, džemovi od kajsija i malina, slatko od šumskih jagoda, dunja i višanja, ajvar, sok od paradajza sa celerom... Kada su Vrtlari dobili vest da su prošli prvu fazu Generatora 2.0 stiglo je i trebovanje za prvi izvoz u SAD. Srećom, u dan su uspeli da isplaniraju proizvodnju i isporuče do sada najveću količinu svoje robe na neko strano tržište. Već tokom Design Thinking radionice, shvatili su da treba da rasporede poslove, pa su angažovali još dva nova radnika sa sela. U konsultantskom timu koji radi zajedno sa Vrtlarima po okončanju Generatora je pored partnera banke i Jelena Đurović, segment menadžerka za mala preduzeća OTP banke Srbija. Analiza poslovanja i predlozi za unapređenje firme iz Malog Iđoša okončani su početkom oktobra, te su Sekulići dobili putokaz kako da se fokusiraju na unapređenje digitalnih kanala komunikacije, partnerstva, edukaciju zaposlenih i automatizaciju procesa proizvodnje. Pored ovog vrednog biznis dokumenta, OTP banka nagrađuje kompaniju Vrtlari finansiranjem marketinške kampanje u okviru koje će uz pomoć etikete potrošači moći da saznaju priču o nastanku njihovih proizvoda, a firma će dobiti i podršku u vidu mašine za automatizaciju procesa etiketiranja. I za kraj, ono što se najčešće ne vidi u zvaničnim izveštajima o ovakvim kompleksnim i višemesečnim društveno odgovornim projektima, a o čemu može da posvedoči svako ko je u tome 100% učestvovao: vi zaista u njih treba da snažno verujete i da vam je istinski stalo da pomažući drugima učestvujete u progresu. Tada nema opravdanja „to nije u opisu mog posla“, tada zaista izađete iz komfor zone i razmišljate izvan kutije, o čemu svi gotovo religiozno pričaju. To je za više nivoa bolje od najboljeg tim bildinga ili interne edukacije. NEPROCENJIVO ISKUSTVO, KONTAKTI, SAVETI... Za sve finaliste, pa i polufinaliste Generatora 2.0 ovaj konkurs je bio značajno iskustvo, jer su imali priliku da dobiju besplatne savete stručnjaka iz oblasti biznisa, marketinga, komunikacija, javnog nastupa… ali i da sagledaju svoje poslovanje sa strane i vide gde su prilike za rast u novom ekonomskom poretku. „Generator nam je doneo potpuno novo sagledavanje teme digitalne transformacije zahvaljujući interesovanjima drugih kompanija i procesu kroz koji smo prošli tokom priprema“, istakao je Vladimir Grujović, direktor čačanskog Tetragona – jednog od najznačajnijih regionalnih proizvođača lepkova na vodenoj bazi. Menadžerka Edukativnog centra i izdavačke kuće Finesa, Lidija Maričić Savusalo, dodala je da je velika privilegija što se jedna tako uspešna kompanija bavila srednjim i malim preduzećima. „Mnogo nam je značilo što smo od banke i njenih partnera dobili predloge za promene i uspešnije poslovanje. Probudile su se moje pređašnje i nove ideje, inspirisali su nas na bržu i bolju primenu određenih digitalnih alata.“