Inovativno poslovanje - viza za (uspešnu) budućnost

Foto: Pexels.com

Do pre tri godine, mnogim zaposlenima bilo je nezamislivo da rade od kuće. Danas, dobar deo njih uživa u zasluženo datoj slobodi da autonomno organizuju svoje radno vreme. Za rukovodeći kadar postalo je najvažnije da se posao na vreme i kvalitetno odradi. Da li se radnik vratio sa pauze pola sata ili sat kasnije, praktično je nevažno. Da li je to inovacija u poslovanju, jeste. Za neke možda i revolucija. 



Malo pre pandemije koja je mnoge primorala da rade od kuće, jedna evropska organizacija objavila je istraživanje u kome ispitanici inovativno poslovanje vide i u mogućnosti da rade od kuće, između ostalog. Sticajem okolnosti, mnoge svetske kompanije, ali i domaće, trajno su svoje zaposlene „ubacile“ u remote, pa je ovaj benefit postao praksa. U prethodnom broju pisali smo o tome šta mladi očekuju od poslodavaca, a mogućnost rada od kuće većini sagovornika bio je u „top tri“ uslova prilikom zapošljavanja. Većina bi se teško navikla na osmočasovno radno vreme iz kancelarije. Stasale su i generacije koje, takoreći, ne znaju šta znači svakodnevni odlazak na posao. 



Zaposlenima se danas nudi, pored mogućnosti izbora odakle žele da rade, i velike mogućnosti za napredovanje i lično usavršavanje. Dok neke kompanije ulažu u zaposlene kroz kurseve, studijska putovanja i usavršavanja, druge neguju timski duh kroz zanimljive tim bildinge, putovanja i pružanje osećaja pripadnosti.



„Radim u firmi gde se uvažava moje mišljenje. Od poslodavaca i nadređenih koji očekuju da klimaš glavom ćutke, bežim otkad sam završila fakultet. Možda grešim, ali neka mi objasne zašto. Na sadašnjem poslu imam slobodu da kažem šta mislim, moj doprinos niko ne minimizuje, naprotiv. Vidim i da sve više mojih prijatelja bira takve kompanije i drago mi je da se to menja“, objašnjava Maša Filipović, farmaceut. 



Nikoli Nikeziću, IT stručnjaku, dogodilo se to da mu je mesec i po dana po dolasku u novu firmu, obijen auto i iz njega odnet novčanik sa karticama, novcem i dokumentima. Javio je kolegi da će kasniti na posao jer mora u policiju. Onda je usledio poziv rukovodioca njegovog sektora.



„Pitao me je kako sam, da li sam možda povređen i da li mi nešto treba. Odmah mi je dao slobodan dan, a sutradan me pozvao u kancelariju. Dobio sam novčanu pomoć u visini polovine plate, koju svako kome se desi nešto slično dobija. Rečeno mi je da se na taj način trude da ublaže stres kod zaposlenih i ne dozvole da se pomeri fokus. Malo je reći da sam bio zatečen i oduševljen gestom.



Privatno zdravstveno osiguranje koje pokriva sve više pregleda, interni događaji koji imaju za cilj da neguju kulturu kompanije, kartica za spa centar, privatni vrtić za decu, sve su to inovacije u poslovanju koje prihvataju i kompanije u Srbiji. U svetu se odavno praktikuje da se ni po koju cenu zaposleni ne pozivaju van radnog vremena, pa i na pauzi za ručak. Neke kompanije, među kojima i jedna u Srbiji, rade četiri dana u nedelji. Kažu da im se tako produktivnost uvećala. 



Kompanija Meta smatra da ključ inovativnog poslovanja nisu samo opipljivi benefiti za zaposlenog. Kažu da ako tretirate svakog zaposlenog kao inovatora, uvažavate svaku ideju, jer nema loše ideje i svima obezbedite odgovarajući „alat“ za rad, na putu ste da vašem biznisu obezbedite siguran uspeh. 



Dakle, kompanijama koje inoviraju, ali ne samo u ono što vide svi, već i u zaposlene i saradnike, u budućnosti uspeh poslovanja neće biti neizvestan, uvereni su milenijalsi


Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Novu ekonomiju možete pratiti na mrežama:

pošaljite komentar

Nema komentara

Prijavite se za njuzleter Nove ekonomije.

Ova stranica je zaštićena sa reCAPTCHA i primenjuju se Google Politika privatnosti i Uslovi korišćenja usluge

Nema pravih poslovnih i životnih odluka bez dobrih informacija.
Vaša email adresa će biti korišćena isključivo za potrebe slanja newslettera, a u skladu sa Politikom privatnosti.