Priče i analize

10.05.2019. 13:32

MIT Technology Review

Autor: Aleksandra Đenadić, Prvo osnovno tužilaštvo

Facebook otvara podatke akademcima da vide uticaj na izbore

Više od 60 istraživača iz 30 institucija dobiće pristup korisničkim podacima Facebook-a kako bi proučili uticaj ove društvene mreže na izbore, demokratiju, ali i kako ga koriste oglašivači, prenosi MIT Technology Review.

Facebook će omogućiti istraživačima da vide korisničke navike od januara 2017. do februara 2019, što ujedno znači da oni neće imati uvid o uticaju platforme tokom predsedsedničkih izbora u SAD-u, ili na Bregzit, koji su bili tokom 2016. godine.

Facebook trenuto koristi 1,6 milijarda ljudi, što je više nego svi stanovnici u veoma naseljenoj Kini, tako da će ova studija o ljudskom ponašalju na internetu biti jedna od najobimnijih ikada.

PROČITAJ JOŠ:

Facebook ne bira istraživače, već je za to zadužena neprofitna organizacija Savet za istraživanje društvenih nauka. 

Već čitavu godinu unazad Facebook radi na usklađivanju ravnoteže između istraživačkih interesa i privatnosti korisnika, kao i poverljivosti njihovoh podataka.

Ovim poduhvatom Facebook želi poboljšati svoju reputaciju nakon skandala zbog privatnosti podataka, ali i uticaj na političke procese kao što su izbori.

Preuzimanje delova teksta je dozvoljeno, ali uz obavezno navođenje izvora i uz postavljanje linka ka izvornom tekstu na novaekonomija.rs

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Pre slanja komentara, molimo vas da se upoznate sa pravilima komentarisanja i pravilima korišćenja sajta.

Sajt je zaštićen pomocu reCaptcha i Google. Google Politika Privatnosti i Google Uslovi Korišćenja su primenjeni.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.