Jovana Antić i Daniela Stanković, vlasnice firme „Koozmetik“

Dorćolska prirodna kozmetika

  • Broj 34, oktobar 2016.

  • Olivera Bojić

  • 0

Razvijene manufakture sa dobrom kreativnom idejom imaju perspektivu u Srbiji. Sve sirovine za proizvodnju prirodnih kozmetičkih preparata uvozimo jer sastojke koji su nam potrebni ne možemo pronaći u Srbiji. Planiramo da izvozimo proizvode na tržišta Belgije, Rusije i Južne Koreje

Nakon dugogodišnjeg perioda provedenog u inostranstvu, Jovana Antić  koja je studirala u Italiji šest godina i Daniela Stanković koja je u Grčkoj radila 15 godina, vratile su se u Srbiju sa idejom za biznis. Za početničke preduzetničke korake pripremale su se nekoliko godina i prošle godine otvorile su malu proizvodnju prirodne kozmetike u jednoj laboratoriji na Dorćolu. Njihove prirodne kreme i ostali preparati za negu nastaju ručnim mešanjem raznih ulja i biljnih ekstrakata i danas „Koozmetik" linija ima dvadesetak proizvoda. 

I za sve proizvode uvoze sirovine iz inostranstva, jer kako kažu, na našem tržištu nema sastojaka koji su njima potrebni. Osim ulja, morskog kolagena, putera, uvoze čak i žuti pčelinji vosak, koji mora biti posebno pripremljen za kozmetičku upotrebu, a time se u Srbiji niko ne bavi. Takođe, u Srbiji nisu pronašli dobavljača za staklenu ambalažu, pa uvoze bočice, teglice za pomade, kao i reciklirani papir  za kutije u koje pakuju proizvode.  

Njihov brend „Koozmetik" promoviše, kako kažu, prirodan način života i trenutno planiraju izvoz na strana tržišta. 


Nova ekonomija: Prošle godine je osnovana firma, koliko proizvodite i pošto se bavite specifičnom proizvodnjom, koliko dugo ste se pripremali i kako ste se obučavali? 

Jovana Antić: Pošto imamo ručnu proizvodnju, naši kapaciteti su uslovljeni tražnjom na tržištu. Počeli smo pre godinu dana i posebno vodimo računa o tome koliko proizvodimo da nam lager ne bude veliki i da proizvodi stalno budu sveži. Pre svega, zato što su naši proizvodi prirodni i rok upotrebe je godinu dana, a od trenutka otvaranja, rok je šest meseci. Imamo dvadesetak proizvoda i prvi put smo se javno predstavili na Sajmu kozmetike prošle godine. Nakon toga počeli smo sa prodajom na štandovima u beogradskim tržnim centrima, koncept radnjama i preko interneta. Za godinu dana proizveli smo oko 5.000 krema za lice, 1.500 seruma, oko 2.000 dezodoransa. 

Daniela Stanković: Sasvim spontano smo došle na ideju da bismo mogle da pravimo prirodnu kozmetiku. Možda zato što nas dve volimo prirodan način života. Obe smo živele u inostranstvu i kad smo se vratile u Srbiju, nismo mogle da pronađemo kvalitetne i pristupačne prirodne proizvode za negu. Tako smo dobile ideju da pokrenemo sopstvenu proizvodnju prirodne kozmetike i nekoliko godina smo se pripremale za taj poduhvat. Pošto nas dve nismo iz ove oblasti, Jovana je ekonomista, a ja sam arhitekta, morale smo dosta da istražujemo, čitamo i saznajemo da bismo u potpunosti bile upućene u proces proizvodnje. Posvetili smo veliku pažnju dizajnu jer smo svesne da možemo da imamo odličan proizvod, ali ako nije prepoznatljiv vizuelni identitet, nećemo uspeti na tržištu. 

NE: U svakom poslu početak je težak, naročito u proizvodnoj delatnosti, zato se većina preduzetnika opredeljuje za usluge. Koliko je za ovakav posao potrebno početnog kapitala?

J. Antić: Finansiranje same ideje nas je koštalo dosta, mislim na istraživanja tržišta, putovanja i sve pripreme pre osnivanja firme. Koštalo nas je više nego što smo očekivale, pošto smo od samog početka odlučile da se ozbiljno bavimo ovim poslom. Zato smo izdvojile novac za analizu i uključile konsultante da nam pomognu da ideju ostvarimo na pravi način. Zapravo, htele smo da se pojavimo kao prava firma i imajući iskustva u poslovima koje smo ranije radile u velikim kompanijama, znale smo da je priprema neophodna. I vrlo brzo smo shvatile da ne možemo da nastupimo kao kozmetička firma samo sa dva proizvoda, već treba da imamo liniju proizvoda. Naš asortiman uključuje proizvode za negu lica, tela, kose i specijalne proizvode koji su vrlo interesantni.



Nastavak teksta možete pročitati u 34. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija"

pošaljite komentar

Nema komentara