Mark Eko Milekofski, osnivač kompanija Ecko Untld i Complex

Obaveštajac u svetu aplikacija

  • Broj 40, maj 2017

  • Ana Krajnc

  • 0

Bez ikakvog formalnog znanja iz umetnosti, biznisa ili modnog dizajna, Mark Eko počeo je da dizajnira i proizvodi majice kad je imao 21 godinu. Danas kompanija koju je osnovao vredi gotovo milijardu dolara, a pored modnog biznisa, bavio se i crtanjem grafita, medijima i izdavaštvom. Prošle godine prodao je i svoju drugu kompaniju, Complex, investicionom fondu Verizon-Herst za gotovo 300 miliona dolara. Danas je posvećen kreiranju video-igrica i pisanju knjiga 

Mark Eko Milekofski spada u grupu onih uspešnih preduzetnika milionera koji nikada nisu završili nijedan fakultet ni školu za biznis, već su još kao tinejdžeri bili fokusirani na ono što vole i stvaranje novca. Rođen je 1972. godine u Lejkvudu u Nju Džersiju. Otac je bio farmaceut, a majka se bavila prodajom nekretnina. Eko je kao veoma mlad pokazivao ljubav prema umetnosti, dizajnu, rep i hip-hop kulturi, a posebno je voleo stripove i grafite. Kad je imao 15 godina, pretvorio je roditeljsku garažu u dizajnerski studio i izložbeni prostor u kom je štampao majice sa svojim dizajnom, proizvodio hip-hop odeću po meri, a čak je radio i umetničko oslikavanje noktiju kako bi dodatno zaradio. 

U intervjuu za CBSnews, kada je govorio o tome kako se našao u poslu dizajna odeće za rep i hip-hop populaciju, objasnio je da je kao dečak bio isuviše debeo da bi se bavio brejkdensom, nedovoljno odvažan da bi repovao, pa je zato sebe potražio i našao u umetnosti. Posle srednje škole, upisao je Farmaceutski fakultet u Nju Džersiju, ali je zapravo većinu studentskih dana provodio u slikanju i crtanju grafita. Tada je prvi put počeo da koristi Ecko kao zaštitni znak na svojim grafitima. Na trećoj godini fakulteta odlučio je da napravi pauzu i potpuno se posveti umetnosti i proizvodnji majica sa njihovom dizajnom. Nikada se posle te pauze nije vratio farmaciji. 


Stvaranje brenda

Osnovao je 1993. godine kompaniju za proizvodnju majica uz nekoliko hiljada dolara finansijske pomoći od rodbine i prijatelja. Prvo što je uradio, otputovao je u Hongkong kako bi naučio što više o industriji odeće i krenuo u proizvodnju majica. 

Veliki skok popularnosti, kako piše portal Notablebiographies, brend je doživeo već prve godine od osnivanja, kada je Eko uspeo da predstavi svoje majice u emisiji Good Morning America, a posebno kada su mu klijenti postali reditelj Spajk Li i reper Čak Di, osnivač grupe Public Enemy. Iako u to vreme  urbana garderoba još nije bila popularna kod velikih brendova, Eko je uspevao da prodaje svoje majice u manjim buticima u nekoliko gradova Amerike. Prodavale su se veoma dobro, pa je odlučio da proširi svoju ponudu sa celokupnom hip-hop i skejterskom garderobom, kada je došao na ideju da napravi i čuveni logo sa nosorogom, koji je preko trideset godina zaštitni znak njegovog modnog brenda. Jednom prilikom rekao je da je inspiraciju dobio iz očeve kolekcije različitih figurica nosoroga.

Međutim, kada je počeo sa širenjem i proizvodnjom druge odeće, farmerki i jakni, počeli su finansijski problemi. 

Dok je njegova odeća i dalje bila veoma popularna, u prvih šest godina od osnivanja, kompanija Ecko Unlimited bila je šest miliona dolara u gubitku.



 Nastavak teksta možete pročitati u 40. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija.

pošaljite komentar

Nema komentara