Kristina Johanson, generalna direktorka Metro Cash and Carry Srbija

Tržište se menja munjevitom brzinom

  • Broj 45, novembar 2017

  • Intervju

  • 0

Kada radite u svetskoj kompaniji kakva je Metro, važno je da imate snagu globalnog igrača, ali istovremeno morate da delujete lokalno, jer se upravo tu nalaze naši kupci i svako tržište ima svoje specifičnosti

Metro na svim tržištima na kojima posluje ima iste vrednosti  - usmereni smo na naše kupce i na naše zaposlene. Te jasne vrednosti i principi znače da podržavamo naše kupce koji imaju sopstveni biznis u svim segmentima i na taj način im dajemo podršku da se dalje razvijaju, kaže za ˮNovu ekonomijuˮ Kristina Johanson, generalna direktorka Metro Cash and Carry Srbija i naglašava da kompanija pruža podršku i svojim zaposlenima, kako bi razvili sostvene sposobnosti.

Mi negujemo autententične lidere – kaže Johanson i nastavlja da je Metro veoma uspešan kada je reč o inovativnosti u smislu asortimana i usluga. Kako ističe, ˮkompromisa ni u pogledu kvaliteta i svežine proizvoda kod nas nema, držimo lidersku poziciju za sveži asortiman: povrće, voće, meso, riba. To je ono po čemu se izdvajamo.ˮ


Kako se filozofija vaše kompanije sa globalnog nivoa prenosi na lokalni, na Srbiju konkretno?

Kada radite u svetskoj kompaniji kakva je Metro, važno je da imate snagu globalnog igrača, ali istovremeno morate da delujete lokalno, jer se upravo tu nalaze naši kupci i svako tržište ima svoje specifičnosti. Istakla bih da je Metro globalni lider kada je u pitanju tehnološki razvoj kompanije, na primer, u HoReCa sektoru smo prepoznali potrebu za većom podrškom u domenu digitalizacije. Postoji jasna potreba za ovim inovacijama, te i veliki prostor da u ovom segmentu preuzmemo lidersku poziciju, kao što je to u zemljama zapadne Evrope. Primetili smo da u Srbiji mnogi preduzetnici u ugostiteljstvu, na primer, nemaju svoje internet strane ili softvere za upravljanje osobljem, a mi tu možemo da ponudimo prava rešenja. 


Da li ste HoReCa sektoru već ponudili takvu vrstu pomoći?

Počeli smo na globalnom nivou, trenutno je to nešto o čemu razmišljamo i na čemu radimo i u Srbiji. Zato smo i osnovali ˮMetro Akcelerator", zajedno sa našim partnerom, američkom kompanijom ˮTechstars" u cilju razvijanja ideja start-upova, koje će našim kupcima unaprediti i olakšati poslovanje. Sigurni smo da ćemo Metro kupcima iz ugostiteljskog sektora biti pravi partner u ovome, kako bi oni svojim potrošačima pružili najbolju uslugu. 


Koliko ulažete u razvoj privatnih robnih marki?

Privatne robne marke su još jedan veoma važan deo našeg poslovanja, one su nešto što nas izdvaja i pravi tu razliku u odnosu na konkurenciju. Kako je poslovanje kompanije Metro širom sveta usko povezana sa gastronomskim i ugostiteljskim sektorom, kao logična posledica nameće se i kreiranje proizvoda i asortimana u skladu sa njihovim potrebama. 

Osim brenda Aro, koji predstavlja najbolji odnos cene i kvaliteta, našim kupcima nudimo i relativno nove brendove - Metro Chef i Metro Professional koji pomažu unapređenju za ugostitelje, kako u segmentu hrane, tako i  kada je reč o profesionalnoj opremi.

A kada je u pitanju razvoj - to je kontinuirani proces koji nikada ne staje. Uvek osmišljavamo različite kategorije i potkategorije, a onda o njima razgovaramo s kupcima, tražimo njihovo mišljenje. 



Nastavak teksta možete pročitati u 45. broju štampanog izdanja časopisa "Nova Ekonomija"
pošaljite komentar

Nema komentara